handdator

Visa fullständig version : Buss och Taxibåt?


Lotta E
2006-03-14, 09:44
Undrar om bussen på Skiathos som skall gå mellan alla stränder.
E de okej att åka med den? Hur lång tid tar det till stranden längst bort? Vi kommer att åka med vår lilla tjej som är 1,6 år, är det okej att färdas med bussen med små barn?

Taxibåten från Achiladies till Skiathos stad. Hur lång tid tar det? Undrar då också om det är okej att åka med små barn? Hur lång tid tar det att gå från Achiladies till Skiathos Stad?

Hoppas någon kan hjälpa mig med mina frågor.:confused:

Lotta
Som fortfarande längtar!

Me
2006-03-14, 13:12
Bussen går ofta, ungefär var 20 min. Mer sällan tidigt på morgonen och sent på kvällen. Den funkar jättebra men det kan vara fullt och trångt om sittplats om man åker under högsäsong. Tar runt 40-45 minuter att åka från Skiathos stad till Koukonaries.
Jag har gått från Kolios och det tar 40-45 minuter, men då går jag ganska fort. Det är några sega uppförsbackar och mycket trafik.
Båten har jag aldrig åkt med, men det kan nog bara vara roligt som omväxling mot bussen.
Ni får säkert en toppenresa!

Kalimera
2006-03-14, 13:16
Det är vanliga ”grekiska” bussar och fungerar säkert för en tjej på 1,6 år. (Första gången jag hör talas om någon som är 1,6 år :))

Två till fyra gånger i timmen tuffar lokalbussen mellan Skiathos stad och Koukounaris beach. Bussen stannar på nästan alla stränder längs vägen. Hållplatserna är numrerade. Första bussen till Koukounaris går så tidigt som 07.15 och sista avgår strax efter midnatt. Pris runt 1 €.

Taxibåten vet jag inte hur den är, men jag vet att jag aldrig skulle få för mig att gå från Achiladies till Skiathos stad. Det är alldeles för långt och trafiken är stundtals intensiv. Så det är nog bättre om ni åker båt, buss eller taxi.

Jayo
2006-03-14, 17:25
En taxibåt som kan rekommenderas är den som går från piren i gamla hamnen till Nostos beach. Resan tar ungefär 20 minuter och kostar 2 euros per person. Båten går en gång i timmen på för- och eftermiddagarna och något mer sällan på kvällarna (i varje fall förra året).