Visa fullständig version : Bagage på villovägar
I julas när vi var på Kreta såg SAS till att vårt bagage var ute och reste på egen hand i Europa. Efter drygt tre dygn kom väskorna äntligen till oss med lokalbussen till Paleochora.
Väl hemma fyllde vi i SAS formulär och skickade in. Efter drygt en månad hade vi inget hört så jag ringde och frågade hur lång tid det skulle ta. De svarade då att de hade så många anmälningar efter julhelgen så det skulle ta lite tid. Kontaktade dem igen häromdagen och fick till svar att de inte har någon anmälan av oss registrerad.
Vi måste alltså skicka in allt igen. Det är bara det att originalen är inskickade och alltså borta. Vad trött jag blir och sur :(
Vi har bokat resa med SAS till Kreta i höst. Nu ångrar jag mig nästan att jag ska resa med dem igen:(
Lena
Har SAS et formular for etterlysning av bortkomne formularer? :p
Monica C
2014-04-09, 21:43
Men åhhhhhhh så trött man blir!!!
Monica:)
Varför blir man inte förvånad, när det gäller SAS? Rena öststatshanteringen i många fall. Skrämmande nog är de dock stjärnor om man jämför med KLM/AirFrance. Där pratar vi Nordkorea. :mad:
/Wolfie
Förtvivla ej Lena. Vi råkade ut för ett bagage på driven med Sas för ett par år sedan. Nu var det emellertid vid hemkomsten att väskan var försvunnen. Att komma fram till Bagagehanteringen på Sas, helg som det var, visade sig vara mer än fruktlöst på grund av ändlösa telefonköer.
Vi skrev då om denna incident här på Forumet i lätt raljerande ton.
Då tog det skruv genast. Det visade sig att en av cheferna på avdelningen för missat bagage var medlem här på Forumet.
Chefen ringde genast efter helgen upp oss och bad om ursäkt för det inträffade. Väskan anlände hem till vår bostad tämligen omgående. Lägg därtill att vi erbjöds plåster på såren i form av en presentcheck på 40 € samt tvenne inträdeskort till Sas Lounge med ett års giltighet.
Se tiden an Lena. Kantänka du får ett samtal när chefen varit inne på Forumet och läst ditt inlägg.
Arne och Birgitta
Vi skrev då om denna incident här på Forumet i lätt raljerande ton.
Då tog det skruv genast. Det visade sig att en av cheferna på avdelningen för missat bagage var medlem här på Forumet.
Chefen ringde genast efter helgen upp oss och bad om ursäkt för det inträffade. Väskan anlände hem till vår bostad tämligen omgående. Lägg därtill att vi erbjöds plåster på såren i form av en presentcheck på 40 € samt tvenne inträdeskort till Sas Lounge med ett års giltighet.
Arne och Birgitta
fb_gilla
Där ser man, Kalimera är bra till mycket ;)
Efter drygt tre dygn kom väskorna äntligen till oss med lokalbussen till Paleochora.
Detta är ju inte enbart ett ärende för flygbolaget, utan också för ert försäkringsbolag som ersätter för försenat bagage.
Vore intressant att höra om ni fått ersättning från dem?
Tobbe
para poli
2014-04-10, 16:54
Hör ju inte hit, men påminner mig om en gammal British Airways-reklamaffisch där det stod:
"Frukost i London, Lunch i New York"
Någon hade klottrat under:
"...och bagaget i Madrid"
Monica C
2014-04-10, 17:41
Hör ju inte hit, men påminner mig om en gammal British Airways-reklamaffisch där det stod:
"Frukost i London, Lunch i New York"
Någon hade klottrat under:
"...och bagaget i Madrid"
:D:D:D
Monica:)
Hör ju inte hit, men påminner mig om en gammal British Airways-reklamaffisch där det stod:
"Frukost i London, Lunch i New York"
Någon hade klottrat under:
"...och bagaget i Madrid"
flabb_flab:D..
SteffTee
2014-04-11, 08:21
Vi skrev då om denna incident här på Forumet i lätt raljerande ton.
Då tog det skruv genast. Det visade sig att en av cheferna på avdelningen för missat bagage var medlem här på Forumet.
Chefen ringde genast efter helgen upp oss och bad om ursäkt för det inträffade. Väskan anlände hem till vår bostad tämligen omgående. Lägg därtill att vi erbjöds plåster på såren i form av en presentcheck på 40 € samt tvenne inträdeskort till Sas Lounge med ett års giltighet.
I det här fallet är det nog inte SAS ankomst/bagageservice, som har hand om förlorat bagage, som är motpart. Förresten var de nog inte inblandade över huvudtaget. Den första anmälan om det förlorade bagaget bör ju ha gjorts till SAS Handlingpartner på flygplatsen på Kreta.
Anmälan (reklamationen) är nog skickad till, och borttappad hos, SAS Kundrelationer (i folkmun kallad reklamationsavdelning). Där har man i detta fall tydligen gjort något fel.
Vi gjorde en anmälan på Chanias flygplats när vi kom fram. Jag ska ringa SAS och höra lite mer, om det nu går att prata med någon. Har ännu inte lyckats få prata med någon på Customer Care, vilka man ska prata med i dessa fall. SAS verkar mycket märkliga att ha med att göra:( Känns lite som moment 22. Vet inte om det kör med utmattningsmetoden!!!
Får se hur detta slutar...!
Lena
Man kanske måste göra som den här snubben:
http://airberlinlostmybags.com/
:/
Skämt o sido hoppas det löser sig, annars så ligg på o posta på deras FB sida, twitter , kalimera :) osv, dvs vara jobbig, brukar kunna fungera, dom gör ju ingen bra reklam för sig med denna tråd direkt...
[QUOTE=Mahava;329964]Man kanske måste göra som den här snubben:
http://airberlinlostmybags.com/
:/
flabb_flab:D..
Efter lite turer med SAS har det nu löst sig. Vi får ersättning för vårat förlorade bagage och vi känner oss nöjda! Känns plötsligt lite lättare att resa med dem i höst igen;)
Lena
Efter lite turer med SAS har det nu löst sig. Vi får ersättning för vårat förlorade bagage och vi känner oss nöjda! Känns plötsligt lite lättare att resa med dem i höst igen;)
Lena
Grattis!!.. fb_gilla
Tänk att det ska vara så svårt med att kontakta flygbolag. Hade nyligen en dust med KLM/Airfrance (flyg aldrig med dom,bara strul) och det var fanimej lättare att ordna en audiens hos påven!
/Netwolf
para poli
2014-04-30, 23:51
Tänk att det ska vara så svårt med att kontakta flygbolag. Hade nyligen en dust med KLM/Airfrance (flyg aldrig med dom,bara strul) och det var fanimej lättare att ordna en audiens hos påven!
/Netwolf
Tar du Alitalia då? Blir du av med väskan kan du ju ta upp det med honom själv ju!!
Skönt Lena!
Birgitta (som fick hem väskorna så prydligt igår kväll samtidigt som oss efter en tur med SAS Chania-Athen-Arlanda-Umeå)
Kalimera
2014-05-01, 19:29
Vi får ersättning för vårat förlorade bagage och vi känner oss nöjda!Härligt! Grattis! klapp_klap
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.