handdator

Visa fullständig version : Vi kombinerar Skiathos/Skopelos


Hasse
2006-03-13, 22:09
För 10:e gången i rad under 7 år åker vi till Grekland. Några tankar på andra länder för att få en variation någon gång har lagts på vänt till framtiden. Det blir i sommar en kombinationsresa som börjar på Skiathos en vecka och slutar på Skopelos en vecka till. Vi hade tänkt tvärtom men med tanke på få hotell och nästan fullbokat hos arrangören på Skopelos så blev det så här.

I och med detta konstaterar vi glatt att vi då kommer att ha besökt alla ögrupper i Grekland. Av någon halvfånig anledning så har vi liksom "gått varvet runt" och vi får börja tänka till ordentligt för 2007 och ännu längre fram.

Båda öarna Skiathos och Skopelos verkar trevliga, de har kanske så mycket av allting att vi återigen blir helnöjda. Ingen tidigare resa har gjort oss missnöjda på något sätt. Mindre och mindre kräsenhet och "krav" gör det inte svårare att besluta sig för vart vi styr kosan. Kanske finns det bra med rutin i oss ? Det skall sägas (och erkännas) att inget går upp emot charter och visst kanske vi går miste om något därmed ?

Dessa två öar verkar i alla fall intressera rätt många här. 17/7 åker vi så det finns ju gott om tid att ventilera diverse prat. Det ska bli två riktigt trevliga bekantskaper att göra !



Hasse :cool: flabb_flab

Marianne
2006-03-14, 11:01
Hej Hasse.

Att kombinera två öar på en 14 dagars resa är väl perfekt. Jag är säker på att ni blir helnöjda med detta val. Och kanske en utflykt till Alonissos... om det hinns med.

Trevlig semester!

Marianne

Elisabet
2006-03-14, 12:03
Båda öarna Skiathos och Skopelos verkar trevliga, de har kanske så mycket av allting att vi återigen blir helnöjda. Jag tycker det låter som ett jättebra val! Ni får säkert en underbara resa!

Dessa två öar verkar i alla fall intressera rätt många här. Ja det låter ju som att flera ska dit för första gången just i år. Och kanske är det fler än jag som skulle vilja åka dit i år, men troligen inte gör det :(

inkfish
2006-03-14, 12:22
Det låter härligt, Hasse! Inte minst att ni är tillbaka på Greklands-banan igen;)

Skopelos står på min framtida lista också:)

Hasse
2006-03-14, 12:23
Det låter härligt, Hasse! Inte minst att ni är tillbaka på Greklands-banan igen;)
:)



Nja, vi har väl egentligen aldrig varit utanför banan, bara trampat lite på linjen.



Hasse :cool:

inkfish
2006-03-14, 12:24
Mitten av banan är säkrast, då undviker man att halka till exempelvis Turkiet eller Kroatien:eek: ;)

Hasse
2006-03-14, 12:26
Jag tycker det låter som ett jättebra val! Ni får säkert en underbara resa!

Ja det låter ju som att flera ska dit för första gången just i år. Och kanske är det fler än jag som skulle vilja åka dit i år, men troligen inte gör det :(




Andras omdömen är andras men kan i alla fall locka att man undersöker fakta närmare. Janne och hustru blev ju supernöjda och de har ju sin smak men där plockade jag lite inspiration också.

Det verkar finnas gott om grönska och båda städerna ser trevliga ut som sagt.



Hasse :cool:

Kalimera
2006-03-14, 13:18
Dessa två öar verkar i alla fall intressera rätt många här. 17/7 åker vi så det finns ju gott om tid att ventilera diverse prat. Det ska bli två riktigt trevliga bekantskaper att göra!
Kan inget annat säga än: Stort grattis till bra beslut! Ni kommer få en kanonresa! klapp_klap

Hasse
2006-03-14, 14:31
Mitten av banan är säkrast, då undviker man att halka till exempelvis Turkiet eller Kroatien:eek: ;)



Tämligen diplomatiskt kan jag bara kommentera detta med:

"Det finns även andra länder än de två"




Hasse :cool:

Eva L
2006-03-14, 15:25
Ni får säkert en bra resa. Funderade själv på Skopelos men dit fanns inga billiga resor så nu blir det Samos och Fourni med betoning på den senare. Skopelos får vänta till ett annat år.

Kroatien tror jag förövrigt är en riktig höjdare för oss som gillar Grekland.

Eva

inkfish
2006-03-14, 15:36
Tämligen diplomatiskt kan jag bara kommentera detta med:

"Det finns även andra länder än de två"




Hasse :cool:

Klart det gör! Men de ligger på mest halkavstånd:rolleyes:

Hasse
2006-03-14, 21:56
Att kombinera två öar på en 14 dagars resa är väl perfekt.


Ja vi gjorde några kombinationer i början av seklet (detta sekel) så visst får man se betydligt mer.



Och kanske en utflykt till Alonissos... om det hinns med.


Ja den utflykten får en klart framskjuten placering i planerna på aktiviteter. Tänkte redan innan bokningen att det vore skoj att kanske undersöka hur möjligheterna är att åka ända bort till Skyros men där fick jag veta av Janne att en sådan båtresa i princip inte existerar "från A till B" så jag lade ned idéen.

Marianne




Hasse :cool:

malou
2006-04-04, 23:51
Så bra!. Heldige dere - begge øyene er flotte å besøke. Fine utfluktsmuligheter ,tavernaer, gode bussforbindelser, utallige vakre strender - en for hver dag om man vil. Det gode med charter er jo nettopp at det praktiske er ordnet for en. flabb_flab God tur. Malou

maddan
2006-05-30, 09:21
Hej Hasse,är oxå en van greklandsresenär sen jag varit bofast 6 år i detta underbara land.Sen ett par år hemflyttad igen och bildat familj-så nu är det bara härliga semestrar som gäller.Iallafall gjorde vi just den resan Skiathos-Skopelos för 2 år sedan och vart supernöjda.Skathos har mycket att erbjuda och hög kvalitet(lite dyrare shopping och en hel del "fina resturanger") 2 fina turer är att ta badbåt till TSOUGRIA eller dagstur till LALARIA från den gamla hamnen. Skopelos har ett betydligare lugnare tempo,men oj så mycket charm,härliga butiker med vackert hantverk och mycket antikt om man gillar det... och upp bland gränderna och sök er de genuina tavernorna med fantastisk mat.. NI KOMMER FÅ EN TOPPSEMESTER KAN JAG LOVA! Själva ska vi åka till Lefkas om ett par dgr,har ordnat med boende i en liten fiskeby och därifrån tar vi oss runt med hyrbil-har du kanske några speciella tips att ta med oss? Ha det gott/Madde

Iréne
2006-07-08, 12:55
Mitten av banan är säkrast, då undviker man att halka till exempelvis Turkiet eller Kroatien:eek: ;)
Ingen risk! Så länge det finns öar kvar att upptäcka! Dom tar inte slut än på längeflabb_flab