handdator

Visa fullständig version : Färjetidtabeller


Orust-Tobbe
2006-03-13, 22:05
Vintern biter sig fast även på Västkusten. Igår åkte grabben och sambon skridskor på vår badvik här hemma på Nösund. Själv rehabiliterar jag mej efter höftledsoperation och ska inte jobba förrän i början på maj. Solen skrattar och ler från en klarblå himmel varje dag och det är kallt - rejält kallt.... Planeringen för sommaren tar form. Undrar nu om någon vet när sommarens tidtabeller för båtarna från Piraeus kommer att dyka upp? Som det är nu på GTP så är det ju rätt tunnsått om man säger så. Tacksam för info.

lykkeliten
2006-03-14, 08:48
Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari

kirtor
2006-03-14, 09:16
Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari

Tidene blir stort sett lagt ut etter gresk påske, så ut i mai skulle alt være på plass.

Orust-Tobbe
2006-03-14, 10:56
Hei!!

Ryktene sier at båttidene for sommeren kommer rundt påsketider. Så om en måneds tid er det mulig å planlegge litt mer.

Hilsen Kari

klapp_klap Tackar och bockar. Då får jag vänta lite till innan jag bokar färjan från Piraeus. Tror det lutar åt Naxos till att börja med i år!flabb_flab flabb_flab

Ann
2006-03-14, 12:13
Hej

Du behöver absolut inte boka färjebiljett. Det avgår flera båtar till Naxos från Pireus dagligen. Det finns många biljettkontor att välja mellan i Pireus.
BlueStar-båtarna är jättefina och går snabbare än de vanliga färjorna.

Hälsar Ann

Peter
2006-03-14, 15:40
Tabellerna brukar vara hyfsat kompletta i början av Maj. Men tänk på att de kan förändras hela tiden. Blue Star är nog rätt stabila men de mindre rederierna kan helt plötsligt dra in eller ändra en rutt mitt under säsongen. Speciellt i början och slutet.

För 1,5 år sedan drog Lane in en färja som skulle gå ytterligare 2 mån och höll på att strandsätta mig... Och den låg kvar på GTP ett tag efter trots att den inte gick.

Nu händer det väl inte så ofta, som väl är. Men numera kollar jag alltid nästa färja jag ska vidare med så fort jag kommit fram till ön. Skulle det hänt något så har man lite tid på sig att planera om.

Peter