Logga in

Visa fullständig version : Solig hälsning från Tinos.

Lissi
2014-04-04, 09:11
Efter en extra övernattning i Rafina pga båtstrejk så kom jag i går lunch till Tinos . Strålande sol och vindstilla. Många förbereder säsongen och det är helt underbart i naturen. Jag badade och gick en lång promenad upp till kastrot bortom Ag. Fokias, men när jag närmade mig toppen fanns bara får o nyfödda lamm vad jag så jag vände. Inga hundar syntes Sunny. Nikoleta renoverar det rum jag brukar ha så jag bor mot gården denna gång. Även den är omgjord lite. SÅ fint blir allt. Jag är enda gästen just nu. Nu har jag många dagar kvar och ska straxt gå ut till Kionia och kolla läget. Behöver jag säga att jag njuter?

Lissi

Annki
2014-04-04, 09:30
Behöver jag säga att jag njuter?Nej, det behöver du inte säga, vi förstår det ändå. ;) Fortsätt att njuta Lissi........

Ann-Kristin bye_bye

sjöborren
2014-04-04, 09:58
Fortsätt njut Lissi! Jag vet hur det känns ... ;)

Sjöborren/bye_bye

Riitta
2014-04-04, 09:59
Njut på du:) Låter härligt alltihop! Hur kallt är det i vattnet:rolleyes:

Riittabye_bye

Ia
2014-04-04, 10:02
Høres fantastiskt ut... Om litt over to mnd. er det min tur :)

Sunny12
2014-04-04, 10:02
QUOTE=Lissi;329112]Efter en extra övernattning i Rafina pga båtstrejk så kom jag i går lunch till Tinos . Strålande sol och vindstilla. Många förbereder säsongen och det är helt underbart i naturen. Jag badade och gick en lång promenad upp till kastrot bortom Ag. Fokias, men när jag närmade mig toppen fanns bara får o nyfödda lamm vad jag så jag vände. Inga hundar syntes Sunny. Nikoleta renoverar det rum jag brukar ha så jag bor mot gården denna gång. Även den är omgjord lite. SÅ fint blir allt. Jag är enda gästen just nu. Nu har jag många dagar kvar och ska straxt gå ut till Kionia och kolla läget. Behöver jag säga att jag njuter?

Lissi[/QUOTE]

Härligt att du har det så gott! Badade du också!?.. :eek:..hur många grader kan det vara nu?

Hoppas någon tagit hand om hundarna? Om du hör något om det kan du väl berätta sen!

Ha, en fortsatt underbar semester på fina TINOS!

PS.Min resa till Amorgos närmar sig med stormsteg, drygt 4 veckor kvar bara!!.. _B-anana

yannis
2014-04-04, 10:58
Det blir väl någon middag med fam. Nikoleta? Alltså tavernabesök, inte sill och knäckebröd.
Ensamresa, men inte ensam när du är på Tinos. Lisa!!
Hälsa, och,,,,,,njut hela tiden!
Birgitta.

Bea
2014-04-04, 11:37
Njuut vidare och ha det skönt!

Bea

Katitzi
2014-04-04, 13:25
Vad härligt du verkar ha det Lissi! Du kanske bor i det rummet vi ska ha i sommar?!:D

Katitzi:)

Kalimera
2014-04-04, 15:15
Låter härligt Lissi. Njut åt oss alla! bye_bye

Lissi
2014-04-04, 16:52
Jag njuter tro inget annat. Jag har rensat lite land med Nikoleta ieftermiddag och innan dess både promenerat och solat. Alla fejar och donar inför säsongen och solen skiner. Idag blåste vind från sydväst så vågorna var rätt höga. Ca 16 grader i vattnet gissar jag. Inga långa simturer. Jag ska låna termometer i morgon o kolla. Nikoletas wifi funkar utmärkt. Ikväll äter jag på Zeuki. Malamatenia är inte öppet än,men många tavernor är öppna. I morgon tänkte jag vandra till Ktikados om vädret är bra.
Lissi

Thira
2014-04-04, 18:02
Det låter som att du har det jättemysigt.Ha en lika fin fortsättning!
bye_bye

kize
2014-04-04, 18:27
Så härligt det låter! Längtan hem blev nu svår, kan man lugnt säga. Hoppas fortsättningen av din vistelse blir lika fin.

KR
2014-04-04, 18:59
Underbart Lissi!
//
KR

zakka
2014-04-04, 19:06
Mmmm vad det låter härligt Lissi! Utom möjligtvis de 16 graderna i vattnet... :eek: Njut för fulla muggar för mig också!

MVH zakka

nilam
2014-04-04, 20:03
Åhh vad härligt det låter Lisa :) Njut!

// Malin - 14 dagar till avresa :)

Lissi
2014-04-05, 07:07
Vaknade till en mulen dag med mer blåst an tidigare. Nikoletas trädgård är dock vindstilla och där äter jag nu min frukost med yoghurt, tinoshonung, skivad apelsin och så ater jag ägg från Nikoletas egna höns. Jag avvaktar vandringen tills det blir sol, men ska strosa i de övre delarna av chora med min kamera och även gå till kyrkan... det har plingat sen ottan:D.
Ekis Ekmans bok om grekiska krisen har jag sträckläst sen jag kom hit och den vill både Nikoleta o Clery låna. Alla svenskar med intresse för Grekland måste läsa den...finns billig i pocket.

Lissi

Netwolf
2014-04-05, 08:27
Låter som en härlig morgon, trots det mulna vädret. Kan hälsa att det inte är så mycket bättre väder här på västkusten heller. Mulet och nån plusgrad. brrr!
Äggen var dessutom slut, här hemma, så det gjorde inte saken bättre. :(

/Netwolf

Sunny12
2014-04-05, 09:56
Mmm...lät gott med Tinos-honung och skivad apelsin.. :p..vet ju hur god den är!
Nu längtar jag tillbaks till Tinos!
Ha, det fortsatt underbart!
Hoppas det blir bättre väder så du kommer ut på en vandring!!
Solen skiner i Västerås, härligt trots att jag jobbar!!.. bye_bye

kari
2014-04-05, 11:07
Så BRA du har det fb_gilla

Ønsker deg fortsatt d e i l i g e dager på Tinos :D

bye_bye Kari

Kalimera
2014-04-05, 15:43
Nikoletas trädgård är dock vindstilla och där äter jag nu min frukost med yoghurt, tinoshonung, skivad apelsin och så ater jag ägg från Nikoletas egna höns.Bättre kan man inte ha det. klapp_klap

Lissi
2014-04-06, 12:18
Söndagen startade med sol och jag begav mig på en 2,5 timmar lång vandring längs Ag Fokias, runt Vrecastro längs bergskanten, sen så nära havet det går bort til Ag.Sostis, vidare bort efter stranden till Porto. Därifrån i nu helt mulet väder åter längs asfalterade vägen till Chora. En härlig runda på ca 1,3 mil och jag såg nu starten på nästa vandring som ska gå til Arnados. Jag har det oförskämt bra! Nu börjay gästerna komma så fr o m ikväll är det halvfullt! Det stämde tydligen att när jag kommer så startar Nikoletas säsong. Obs...hennes egna ord. Jag lär ju avsluta den oxå i november. Nu skiner solen igen! Nu ska jag läsa i Nikoletas fina trädgård.

Lissi

Aina
2014-04-06, 12:56
Låter underbart. Jag förstår att du njuter. Det var så härligt att sitta i trädgården när det blåste. Vi bodde i rummet med stenbordet utanför (maken och jag). Barnen hade ett annat rum mot gården, men det var stenbordet vi hängde vid.

Vi SKA åka till Galicien (om vi inte hamnar i Santiago de Chile förstås...), men vi har pratat om Tinos och Amorgos också...

Aina

Lissi
2014-04-07, 11:36
Måndag redan! Hur ska jag hinna allt jag vill? Tur att det kommer fler resor ! Idag startade jag min vandring kl 10. Jag gick en väldigt vacker stensatt åsnestig upp norrut mot byn Arnados. Efter 1,5 timmar i ömsom regn ömsom sol kom jag upp på den asfalterade vägen i en vägkorsnnig. Jag bestämde mig för att gå tillbaks mot Chora då himlen såg väldigt mörk ut. Efter ca 30 min promenad så stannade en minibuss och jagfick skjuts tillbaks till Chora. I morgon ska jag ta bussen till Arnados och gå hela vägen ner. Det är så otroligt vackert med alla blommor, som ett hav i gult och lila och rött. Nu skiner solen igen och jag har badat. 16 grader. Helt ok. Dags för lunch.

yannis
2014-04-07, 11:46
Njut av alla blommor, Lisa.
Behaglig temp i havet.
Birgitta.

Lissi
2014-04-07, 11:54
Birgitta, på FB finns många bilder utlagda.....

Eva L
2014-04-07, 11:55
Njut av alla blommor, Lisa.
Behaglig temp i havet.
Birgitta.

Nja för er friskusar för mig låter det svinkallt men det övriga verkar toppen med all vacker natur. Hoppas vi får se många härliga blombilder.

Eva

Yanna
2014-04-07, 12:14
Hej Lissi! bye_bye
Vad härligt du har det på ditt Tinos! Ha det fortsatt lika bra och njuuut!

Yanna

sjöborren
2014-04-07, 19:34
Lissi! Kan du inte lägga ut bilder här? Det finns fortfarande några som inte är med på Face book ... :rolleyes: ;)

Lissi
2014-04-08, 11:54
Jag vet inte hur man lägger in bilder från androiden till Kalimera. Det får bli ett fotobrev sedan. Jag har nyss kommit hem från en magiskt vacker vandring på åsnestigen som börjar i Chora upp till Exomburgo. Helt otroligt vackert och helt otroligt blåsigt! När jag sen kom ut på asfalterade vägen vid Mersi,Pentostrati, så stod det Chora 10 km och ingen buss på 2 timmar. Då liftade jag och fick skjuts o trevlig pratstund med en ung mamma med dotter som skulle till Chora. Nu är himlen knallblå men det blåser. Ingen ide att gå till stranden. I Nikoletas trädgård är stilla. Dags för kaffe och min bok.

Lissi

kari
2014-04-08, 12:23
I Nikoletas trädgård är stilla. Dags för kaffe och min bok.

Lissi

:D

yannis
2014-04-08, 13:41
Har det redan kommit mycket blommor i Nikoletas trädgård?
Vad läser du för böcker?
Birgitta (som håller på att rensa bland alla våra tusentals böcker) snyft_drop

Netwolf
2014-04-08, 14:25
Birgitta (som håller på att rensa bland alla våra tusentals böcker) snyft_drop

Ja, är det inte gött att rensa. Vi fick ett ryck för några veckor sen och förpassade säkert 60-70 % av våra böcker till återvinningen.
Rena Släng Shui! :)

/Netwolf

Monica C
2014-04-08, 14:51
Nu skiner solen igen! Nu ska jag läsa i Nikoletas fina trädgård.

Lissi
Åh det låter såååååååååååå härligt!!!Jag njuter med dig:)

Yannis och Netwolf jag har så svårt att göra mig av med böcker,de är som kära vänner och i dag kom det tre nya med posten....Tur nog har ett av barnens(ja de är utflugna)rum fått bli mitt "bibliotek".
Monica:)

Lissi
2014-04-08, 15:07
Jag har läst Skulden, om grekiska krisen. Den läser Nikoleta nu. Så läser jag just nu en bok om 1300 - talets Gotland, och så har jag innan dess läst ca 200 sidor i en bok jag aldrig avslutade,för jag tyckte den var tråkig.. Jag har även med mig ett par Alice Munroböcker. Jag kom just ner från min egen lilla läsvrå på Nikoletas tak. Där var lä och det är magnifik utsikt mot Mykonos. Man får sina fördelar som stamgäst :D .
Birgitta,allt blommar i trädgården och lite är ändrat och målaren målar om delar av fasaden. Jag bor i det rum som Du och Arne hade. Wifi funkar utmärkt där också. Till sen lunch åt jag en underbar imam och kyparen sa att han kände igen mig och att jag och maken brukade äta på Malamatenia....och var var maken? Här håller man koll minsann.....

Lissi

yannis
2014-04-09, 05:12
Du har det ALLDELES för bra, Lisa! Men det är du värd. :)
Birgitta (som fortsätter med översyn av böcker idag).

Kalimera
2014-04-09, 12:55
Till sen lunch åt jag en underbar imam och kyparen sa att han kände igen mig och att jag och maken brukade äta på Malamatenia....och var var maken? Här håller man koll minsann.....:D

Kalimera
2014-04-09, 12:57
Yannis och Netwolf jag har så svårt att göra mig av med böcker,de är som kära vännerSå tänkte jag också, men nu har jag gjort mig av med nästan alla böcker. Har sparat några få bara. Gav bort alla bokhyllor och ersatte dem med en pytteliten bokhylla där det bara finns olästa böcker. När de är lästa åker det ut. :)

Lissi
2014-04-09, 16:07
Ännu en fin dag. Strålande sol hela dagen och nästan vindstilla. Varmaste dagen hittills, men kallt i vattnet. Det blir snabba bad! Idag var jag på Ag Fokias och solade ett par timmar. Helt ensam så jag fick en pratstund med servitören på strandbaren. Han har arbetat på andra ställen förut så vi känner ju igen varandra. Även han undrade var Claes var....oj vad de bryr sig...De lyxiga solsängarna kostar något från baren. Inte mer. När jag kom hem vid halv 2 låg en inbjudan till lunch hos Nikoleta o Marcos i deras kök. Nikoleta hade ju inga båtar att passa idag pga strejken. Efter maten satt jag på min takterass bland vita lakan mot knallblå himmel. En promenad till monumentet har också hunnits med och nu sitter jag på balkongen med retsina o nötter. Livet känns gott. I morgon Pirgos.

Lissi

Monica C
2014-04-09, 21:26
fb_gilla

ouzakia
2014-04-10, 08:31
fb_gilla jag kan känna din avslappning och ro ända hit till Norge !!
Det är sån semester jag vill ha, men jag är dessvärre allt för rastlös till att sitta i en trädgård i Grekland å läsa bok :eek:

Sunny12
2014-04-10, 10:41
fb_gilla jag kan känna din avslappning och ro ända hit till Norge !!
Det är sån semester jag vill ha, men jag är dessvärre allt för rastlös till att sitta i en trädgård i Grekland å läsa bok :eek:

Instämmer där, läser knappt inget alls när jag är i Grekland, har fullt upp med annat..:D

Kalimera
2014-04-10, 13:29
I morgon Pirgos.Har du hyrt bil, eller åker du buss dit?

Lissi
2014-04-10, 13:47
Ha, ha sitter i hagen o läser är nog det jag gör minst. Jag vandrar i bergen största delen av dagarna. Idag har jag vandrat 4 timmar drygt. Tinos- Kionia-Ktikados- Chora.. gudomligt vackert och nästan svårt att se stigen för bara blommor. Jag räknade ut att jag sammanlagt gått ca 8 -9 mil på mina dagar här . Jag går ett par timmar i Chora också var dag förutom de längre vandringarna. En stund på eftermiddan och sen ett psr timmar på kvällen läser jag. Jag har ett helt annat tempo när inte gubben är med.. Det är gudomligt vackert i naturen. Vackrare Grekland än nu har jag inte upplevt någon gång. Janne, jag skulle tagit bussen till Pirgos, men den gick kl 6 på morgonen. I morgon fredag går det en kl 11 också. Tillbaks 14.15...bussförbindelserna är usla denna tid på året.

Nu mulnar det på och jag ska snart ta min runda runt Tinos Chora igen. Måste ju kolla att alla jobbar på:D.

Lissi- något trött i benen.

Alala
2014-04-10, 13:50
Måste säga att jag beundrar allt vandrande. Maten måste smaka väldigt gott efter det! :D

Ha det fortsatt bra!

/ Anne :)

Sunny12
2014-04-10, 13:54
Så underbart det låter Lissi, förstår att det måste vara jättevackert där nu!!.. :)

Tvivlar inte alls på att du rör på dig mycket på fina Tinos!.. ;)

Kalimera
2014-04-10, 14:24
Vackrare Grekland än nu har jag inte upplevt någon gång. Hoppas att du har lust att göra ett fotoresebrev när du kommer hem. Vill så gärna se hur det ser ut på Tinos så här års. Har varit där i början av maj, och då var det gudomligt.

Mats Fredsson
2014-04-10, 15:57
Ja, är det inte gött att rensa. Vi fick ett ryck för några veckor sen och förpassade säkert 60-70 % av våra böcker till återvinningen.
Rena Släng Shui! :)

/Netwolf

Ursökta intrånget, men släng inte böcker som är i hyfsat skick. Lämna dem till Myrorna, Kupan eller liknande så får de lite inkomst, vi andra en möjlighet att köpa billiga böcker.. ;)

För övrigt låter det som att Lissa har det underbart, det är sånt man gillar att läsa när det är flera minusgrader här på morgonen.. :rolleyes:

Men, det ska bli vår tur att njuta av Greklands väder, mat och mys till sommaren!
Dags att ta tag i det där med biljetterna. Blev ju inte mindre sugen efter ha läst denna tråden...

Ha det gott, Lissi! bye_bye

Lissi
2014-04-10, 18:57
Tack Mats! Har haft en så trevlig kväll på cafe med Nikoleta. Borjade med kaffe vid ungefär kl 18 och har nu avslutatss med ouzo. Mycket prat och många skratt. Ytterligare en dag till ända snart, men först lite balkongsittning med jacka på.

Lissi

Lissi
2014-04-10, 19:00
Ser att tiden visar 18 .57??på mitt inlägg.. Här är den i alla fall 20.59 !

Lissi

Netwolf
2014-04-10, 20:55
Ursökta intrånget, men släng inte böcker som är i hyfsat skick. Lämna dem till Myrorna, Kupan eller liknande så får de lite inkomst, vi andra en möjlighet att köpa billiga böcker.. ;)

Tro mig, vi har försökt. Men loppis och second hand vill inte ta emot böcker, då de inte får de sålda. De tar bara upp en massa plats. Förra gången jag skulle rensa böcker, var Lions loppisbutik bara intresserade av vissa verk, men mitt ultimatum var "Tout ou rien!" - allt eller inget. Då tog de emot dem, men på villkoret att jag själv bar in allt på lagret..

Det här med böcker är ändå allt rätt lustigt.
Många människor har, märkligt nog, en nästan en nästan religiös inställning till böcker. Något man inte får skända och ska hållas heligt. Historien spelar nog stor roll. Nazisternas bokbål tog många rätt hårt, trots att det "bara" var en hög med papper. Före 1450 var bok en oerhört exklusiv sak. Alla var handskrivna kopior av munkar på kloster och ytterst få kunde läsa. Sen kom Gutenberg med sin tryckpress och gjorde böcker mer åtkomliga.

Idag finns all information digitalt och böcker är inte ens värda pappret de är skrivna på. Ändå finns denna fascination kvar att "alla" böcker bör bevaras.

Fast det är säkert så att om hundra år, finns inte så många böcker kvar i orginalskick, så då kommer man säkert diskutera att vår generation var dumma som slängde alla böcker..

/Netwolf

sjöborren
2014-04-11, 08:28
Jag är imponerad Lissi! Du har gått 8-9 mil ... klapp_klap Lycka till med fortsatta vandringar - i både natur och litteratur.

Sjöborren. bye_bye

På tal om böcker, så finns det svenskar boende i Grekland som säkert skulle uppskatta att få några pocketböcker - tänker på bagagevikten.

Lissi
2014-04-11, 16:15
Idag en lat dag. Buss till Pirgos kl 11. Där igick jag i kända gränder, men nu alldeles öde. Vi var 3 som klev av varav 2 turister. Jag fikade i solen och sen gick jag ner till Panormos på den vackra slingrande vägen. Jag åt på favorittavernan Paleta, där vi alltid äter och ägaren gjorde en underbart god vegetarisk tallrik med horta, imam, jordärtskockor från egen odling, samt bönsallad med tomater, lök och bladpersilja. Till det vin och vatten. Så grekiskt kaffe på det! mums....5 (!) euro ville ägaren ha....han fick betydligt mer kan jag ju lugnt säga ! Buss hem igen efter en promenad i lilla Panormos. Nu ska Nikoleta, Clery och jag ut sista kvällen! Oj vad tiden gått fort. Tur man har flera resor tll Grekland framför sig..

Lissi

Monica C
2014-04-11, 16:22
Idag en lat dag. Buss till Pirgos kl 11. Där igick jag i kända gränder, men nu alldeles öde. Vi var 3 som klev av varav 2 turister. Jag fikade i solen och sen gick jag ner till Panormos på den vackra slingrande vägen. Jag åt på favorittavernan Paleta, där vi alltid äter och ägaren gjorde en underbart god vegetarisk tallrik med horta, imam, jordärtskockor från egen odling, samt bönsallad med tomater, lök och bladpersilja. Till det vin och vatten. Så grekiskt kaffe på det! mums....5 (!) euro ville ägaren ha....han fick betydligt mer kan jag ju lugnt säga ! Buss hem igen efter en promenad i lilla Panormos. Nu ska Nikoleta, Clery och jag ut sista kvällen! Oj vad tiden gått fort. Tur man har flera resor tll Grekland framför sig..

Lissi
fb_gilla

mst
2014-04-12, 00:44
Så härligt det låter!!! Tror och hoppas du får fortsatta ljuvliga dagar på Tinos.

Men jag måste invända mot"bokkastarna". Böcker ger ju ett hem en väldigt speciell känsla. Kanske är det föråldrat, men jag vet att vissa födda på 90-talet också har denna inställning.
Själv har jag bett min dotter, nu 23, att när jag hamnar på "hemmet" - förhoppningsvis dröjer det ca 30 år, så är det jag vill ha med mig är mina bokhyllor och böcker. Även om jag är både blind och dement. Jag tror att jag fortfarande kommer att förnimma känslan och doften av alla de böcker jag samlat på mig.
Är ivrig IT-användare, men ser ingen motsats i detta.
Behåll era böcker, eller ge bort dem!

Eva L
2014-04-12, 05:53
Så tänker jag också även om jag rensat en del under årens lopp. Billiga pocketböcker behåller jag inte alltid. Gamla böcker är spännande att bläddra i och återupptäcka. Minns den glädjen från när jag var liten. Bokhyllorna och en skön läsfåtölj ger hemmet karaktär och boktitlarna säger något om den som bor där. Eva

Lissi
2014-04-12, 07:28
Soliga hälsningar sista morgonen. Frukosten avnjuten i trädgården i skuggan. Fast utan solens strålar är det kyligt i luften. Böcker lämnade till Nikoleta för läsning och sen hamnar de i lånehyllan bland böcker på massor av språk. Homeros på hollänskaa t ex? Kl 11 blir jag skjutsad till hamnen. Senbär det till Rafina för sista övernattning på Peris...
Nu står nedräknaren till Kreta på 47 dagar så nu hinner jag uppleva våren hemma. Våren här har varit magisk och jag är så glad för alla vandringar jag gjort.

Lissi

Thira
2014-04-12, 09:00
Soliga hälsningar sista morgonen. Frukosten avnjuten i trädgården i skuggan. Fast utan solens strålar är det kyligt i luften. Böcker lämnade till Nikoleta för läsning och sen hamnar de i lånehyllan bland böcker på massor av språk. Homeros på hollänskaa t ex? Kl 11 blir jag skjutsad till hamnen. Senbär det till Rafina för sista övernattning på Peris...
Nu står nedräknaren till Kreta på 47 dagar så nu hinner jag uppleva våren hemma. Våren här har varit magisk och jag är så glad för alla vandringar jag gjort.

Lissi

Du verkar ha haft det så bra! Kul att läsa om din resa. Den där sista morgonen brukar kunna kännas lite vemodig, då är det bra att veta att man ska tillbaks igen och snart.

Marianne
2014-04-12, 11:33
Riktigt god tur hem, Lisa!
Underbart att læsa och førnimma dina skøna, hærliga dagar på fina Tinos.
Precis samma tid førra året var vi ju på Kreta, lite varmare var det i havet dær, men lite avis blev jag ju i alla fall nær jag læste om dina dopp på Ag. Fokas. 16 grader i vattnet, det ær min absoluta minimumsgræns før att hoppa i (men så ska det vara sol och vindstilla).
Du kommer hem till en fin tid hemma också!

Monica P
2014-04-12, 14:48
Kalo taxidi önskar jag också, Lissi! Kai kali andamosi!

Lissi
2014-04-12, 19:59
Tack alla för att ni orkat följa mig.
Nu är jag på Peris hotell där jag tittar på Stin yeia mas på Tv. När jag kom till hotellet med buss vid kl17.45 så var det ingen här. Nyckeln satt i dörren och transferbilen stod parkerad på uppfarten. Inget meddelande vid disken. Nåväl, jag satte mig i kvällssolen i trädgårdsmöblerna och njöt. Efter en timme ung så ringde jag ett mobnr jag hade och värden svarade att jag kunde gå och ta rum nr 8. Efter ytterligare en timme kom en anställd med en familj från flyget. Sen var vi ensamma igen . Men nyss knackade det på dörren och en trevlig Giorgios meddelade att han fanns receptionen i natt. Men vi hade ju klarat oss bra själva. :D

Dessa härliga greker! Jag bara älskar denna härliga inställning. Var annars lämnar man ett hotell helt olåst och låter gäster checka i själv?

Lissi

zakka
2014-04-12, 20:10
flabb_flab låter härligt! Tack snälla för att vi fått följa med dig på din härliga vårresa! Det har varit så trevligt att gå in och läsa varje dag. Önskar dig en bra resa hem och ser fram emot att få "följa med" dig på din nästa resa... ;)

MVH zakka

Sunny12
2014-04-12, 20:15
flabb_flab..Underbart Lissi!.. Allt är så mycket enklare i Grekland, bara ta allt med ro och se vad som händer så löser det sig alltid!!

Önskar dig en bra återresa till Sverige!!.. :)

Netwolf
2014-04-12, 21:43
Dessa härliga greker! Jag bara älskar denna härliga inställning. Var annars lämnar man ett hotell helt olåst och låter gäster checka i själv?

Underbart att höra! Precis en av de saker som gör att man vill till detta land.

Liknande saker hittar man i Sverige oftast bara i mindre samhällen, där man är van att klara sig själva och det är typ 30 mil till närmaste polis. Typ att man låser dörrn och sen hänger den på krok brevid, utifall nån måste in. :D

/Netwolf

yannis
2014-04-13, 04:53
Godmorgon Lisa!
Ha en god tur hem till Claes och tack för att ha fått vara medföljare.
(Ps Det blir Tinos några dar)
Birgitta.

Thira
2014-04-13, 06:52

Lissi

fb_gilla

Det där är så härligt med Grekland.
Och får mig nu att längta tillbaks något alldeles förskräckligt.

Lissi
2014-04-13, 08:44
Nu har frukost avnjutits i solen. Jag valde nya trädgårdsdelen i st f balkongen. Snart avfärd till flygplatsen.
Birgitta, Tinos längtar jag redan tillbaks till, fast jag inte ens är hemma....fast det BLIR härligt att komma hem till Claes, barn, barnbarn och allt som finns hemma. T ex våren.
Grekland bra men hemma allra bäst, det är ju det som är tjusningen med resorna.
Lissi

Monica C
2014-04-13, 10:39
Tack för den här resan,ser fram emot din nästa o nästa o nästa........:D
Alltid så trevligt att läsa om dina upplevelser.

Kalimera
2014-04-13, 17:17
Tack snälla Lissi för dina trevliga rapporter, och välkommen hem. klapp_klap

Lissi
2014-04-14, 10:31
Är nu hemma igen efter en härlig resa....När jag kom till Kastrup och gick ut från ankomsthallen fick jag nästan en glädjechock för där stod underbara danska Kalmeraväninnan Marianne med dotter Katja. SÅ GLAD JAG BLEV! De visste att jag hade en timmes väntan till tåget så de kom för att överraska. Det blev en fin pratstund. Sådant värmer verkligen! SÅ fin avslutning på resan.

Väl hemma så låg ALLT OM RESOR och väntade, med ett fullmatat nummer om grekiska öar och där är minsann Janne och Kalimera också med på ett hörn. Jag har inte hunnit läsa ännu..... Så trevligt med all "reklam " för Kalimera och Janne.

Nu har denna tråd gjort sitt och jag ska under kommande vecka plita ihop ett fotoresebrev....Mycket blommor kommer det att bli:D:D

...förresten, rumsgrannen på Tinos hade sett och fotograferat en härfågel på en av vandringarna. Så fin den var!

Lissi

Netwolf
2014-04-14, 10:41
Tack för trevlig rapportering! :)

/Netwolf

Sunny12
2014-04-14, 10:45
Välkommen hem igen Lissi!!
Vilken rolig överraskning att Marianne med dotter mötte upp dig i Kastrup!!..:D
Sådana händelser värmer ju verkligen!!

Ser fram emot bilder från Tinos i blomsterprakt!!

Sunnybye_bye

Marianne
2014-04-15, 09:31
Det var en fin pratstund vi fick där på Kastrup, Lisa, och helt fantastiskt att se hur frisk och utvilad du var. Du lyste Grekland och avkoppling! Det var min lilla dos av Grekland som jag fick i söndags, tack för den!
Att resa i april kan verkligen rekommenderas om man känner sig lite slut efter vintern.
10 dagar till Tinos skulle verkligen sitta just nu, men jag väntar lite ännu... och så får vi se vart turen går...
Önskar alla som reser i dessa dagar underbara vårdagar i Grekland!

Kalimera
2014-04-15, 12:45
fick jag nästan en glädjechock för där stod underbara danska Kalmeraväninnan Marianne med dotter Katja. SÅ GLAD JAG BLEV! De visste att jag hade en timmes väntan till tåget så de kom för att överraska. Det blev en fin pratstund. Sådant värmer verkligen! SÅ fin avslutning på resan.Vilket välkomnade. Då kändes okej att komma hem antar jag. :)

Så trevligt med all "reklam " för Kalimera och Janne.Håller med. :D