handdator

Visa fullständig version : Boende Lefkos


LS
2014-03-31, 12:06
Hej.
Vi är två vuxna och en femåring som ska åka en vecka till Karpathos i slutet av juni. Ska bli underbart.
Vi vill bo i Lefkos. Vilka boenden rekommenderar ni? Några vi ska akta oss för?
Vi vill ha nära till stranden, men i övrigt är vi flexibla.

När vi rest runt i den grekiska ö-världen brukar vi fixa boendet på plats. Men hur är det i lilla Lefkos, är det bättre att boka någon natt i förväg eller finns det oftast rumsuthyrare med bra rum även kring midsommar?

LottaB
2014-03-31, 18:52
Du kan läsa tidigare tråd på sidan "Boende Lefkos-Karpathos". Där finns de flesta boendealternativ nämnda. Flera hotellägare har samarbete med resebolag men ni kan även boka själva innan avresa. Jag skulle personligen boka i förväg men det kan säkert även gå att ordna rum på plats. Dock är det inte så många rumsuthyrare på flygplatsen som på andra grekiska öar.

Lotta :)

Kalimera
2014-04-01, 11:18
Du kan läsa tidigare tråd på sidan "Boende Lefkos-Karpathos". Där finns de flesta boendealternativ nämnda. Flera hotellägare har samarbete med resebolag men ni kan även boka själva innan avresa. Jag skulle personligen boka i förväg men det kan säkert även gå att ordna rum på plats. Tråden finns här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=35329).

Jag skulle också bokat i förväg. Det är många som reser till Grekland i år, och det är inte kul att komma till Lefkos om det visar sig vara svårt att hitta rum.