handdator

Visa fullständig version : Hej hej!


Sunflower
2006-03-13, 17:54
Som sagt så åker jag till Thassos den 20/6 och ska vara där i 2 härliga veckor! Jag är en fotograferande tjej som inte kan åka utan kameran och undrar om ni har tips på vad jag ska fotografera för saker? Vet ni något som borde ses,klippor,strand,gamla hus mm och dom grekiska vyerna som finns överallt!

Lämna gärna dina tips,vore väldigt snällt!

Mvh Marie bye_bye

Bennyboy
2006-03-14, 14:42
Hei hvis du hyrar bil eller scooter så kommer du nok inte få noe problem med å finne noe å ta bilder av ;)
Det er inte så mycket gamla hus osv på øyen men det er desto mere flott natur og strender :)

Carina
2006-03-14, 17:52
Visst finns det gamla hus, i stan finns det ruiner och om man tar en promenad upp till teatern så har man väldigt fin utsikt. Sen är det som sagt vacker natur.

Vi åker för andra gången till Thassos i början av september.

Ha det bra!

Tammis
2006-03-14, 20:06
Hej!
Du får inte missa de häftigt höga bergen runt Golden Beach. Disiga morgnar är molnen uppträdda på bergstopparna. Så himla häftigt! Hoppas du tycker lika mycket om Thassos som vi gör!

eija
2006-03-16, 10:29
Hej!
Om du bara tittar lite på alla Thassos-sidor här på nätet, kan du genast märka att det finns SÅ HEMSKT mycket att fotografera på ön. T.ex. på tyska Thassos-sidor finns det hundratals fantastiska bilder!
Jas ska själv fara till ön i slutet av maj, men nuförtiden har jag ingen kamera med men jag tycker om att måla lite dessa fina landskap.

Trevlig och upplevelserik (finns det ett sådant svenskt ord?) resa!
mvh/Eija

Sunflower
2006-03-19, 07:51
Hej! Tack alla för era tips! Nu ska jag bara köpa mig ett större minnes kort till kameran för annars misstänker jag att jag får det fullt med vackra motiv hör jag!

Nu längtar vi verkligen att få komma i väg till Grekland, mvh Marie

Soleil
2006-04-17, 11:54
Om du fotograferar, åk till Sotiras tex. Det är en by inne i "skogen". Den ligger nära till Skala Prinou. Det var en upplevelse till oss i alla fall. Där bor en del utlänningra också ( längre tider i sina egna hus). Byarna en bit från havet är smultronställen över huvudtaget. Gamla hus... en kyrka, begravningsplats... en bycentrum med taverna osv.



MVH Soleil

Jenkan
2006-04-19, 13:28
I bergsbyn Theologos finns en flera charmiga hus som gör sig på foton.. Genuint grekiskt!