handdator

Visa fullständig version : Boka hotell i förväg

Kalimera
2014-03-27, 08:40
Jag har noterat att allt fler bokar rum i förväg via bokningssajter, i stället för att kontakta hotellägarna via mejl, eller telefon. Att leta rum på plats verkar också vara på väg bort. Själv bokar jag alltid direkt av ägarna via mejl, jag har aldrig bokat via någon sajt. Men känner att jag troligen kommer att göra det i framtiden. Jag letar alltmer sällan rum på plats, det gör jag nästan bara på Kreta numer.

Trenden verkar vara att boka hotell via sajter som booking.com och hotels.com.

Hur gör ni andra nuförtiden? Om ni bokar via bokningssajter, vilka använder ni då?

Sunny12
2014-03-27, 09:11
Jag har börjat nu på senare tid att mejla eller ringa direkt till hotellet och jag tycker det är så trevligt med den personliga kontakten!.. :)
Annars tycker jag Booking.com är bra! I år har jag bokat ett hotell i Pireus med dom!
Bokat via mejl på Amorgos några nätter, sen ska jag även prova att boka på plats när jag är där och se hur jag upplever det!.. bye_bye

Mahava
2014-03-27, 09:25
Jag brukar också använda booking.com för att boka hotell nästan alltid, det finns ju ställen som inte finns på booking,com, stor fördel är att man kan köra safe och boka när man hittat något lovande och sedan boka av om planerna ändras (vilket händer :D ) eller man hittar något som verkar ännu bättre.

Charleston
2014-03-27, 09:44
Mer och mer boka i förväg. Speciellt för de första dygnen. Om man kan hitta en epostadress till ett boende som verkar intressant, så brukar jag slänga iväg en förfrågan dit i första hand. Annars är det booking.com som gäller för min del. Enkelt och bra (t.ex. vad gäller eventuell avbokning). Och använder man sajten hyfsat ofta (tror det är fem ggr på ett år), så kan man ibland få rabatt (Genius) på boendet. Har jag utnyttjat några gånger.
Fast om det går och det inte är sämre pris (är det ju sällan), brukar jag boka direkt med boendet. Man vill ju helst gynna det lokala så mycket som möjligt. Men jag tycker mej ha märkt att fler och fler boenden endast verkar kunna bokas via bokningssajt.

Eva L
2014-03-27, 09:51
Om jag skulle ö-luffa i låg och mellansäsong till för mig nya ställen där jag inte har ett boende som jag känner till sedan tidigare skulle jag boka på plats.

Det är härligt att gå runt och kika på plats och ibland får man en helt annan uppfattning om ett boende när man ser det i sin omgivning. Bra att läsa på innan och vara lite förberedd.

I år åker jag charter som var mer prisvärt för den tid jag åker och till det resmålet.

Eva

Katitzi
2014-03-27, 16:15
Jag har rest mycket charter, men börjar mer och mer att boka själv. Tycker det känns bra att veta var man ska bo när man kommer till ett nytt ställe. Oftast blir det Booking.com men har även provat ett antal andra som easytobook.com, hostelworld.com, olotel.com och lowcostholidays tex. Alla har funkat bra men det gäller att se upp om man vill ha fri avbokning. Booking är en av de sajter som tydligast i det avseendet.
Nu till sommaren har jag också för första gången bokat via mejl i Rafina!

Katitzi:)

Elisabet
2014-03-27, 16:30
De gånger jag har bokat genom någon bokningssajt har jag alltid kollat vad det kostar att boka samma rum direkt hos hotellet, och det har alltid blivit billigare genom bokningssajten. Har bara gjort detta en gång i Grekland och det var nu senast i Heraklion.

våga
2014-03-27, 16:54
De gånger jag har bokat genom någon bokningssajt har jag alltid kollat vad det kostar att boka samma rum direkt hos hotellet, och det har alltid blivit billigare genom bokningssajten.
Det kan vara ganska stor prisskillnad när man bokar via ett hotells webbplats och när man kontaktar samma hotell via mejl. På webbplatsen får man oftast betala det högsta priset, på bokningssajter något mindre och vid mejlkontakt kan priset bli ännu längre. Väl på plats i Grekland, utan förbokning, kan man ofta få ett ännu lägre pris. Jag tror att det nu handlar mer om hur viktigt det är att kunna planera sitt boende redan hemifrån, att ha kontroll.

Vid de tillfällen då detta har varit viktigt för mig tycker jag att booking.com har fungerat bra!
Våga

Netwolf
2014-03-27, 17:07
Booking.com är det som gäller. Ofta är det t o m blilligare via den sajten/appen, än om du kontaktar stället direkt. Nyligen blev vi strandsatta i Kos stad och då var det bara att leta upp ett WiFi och kolla boenden i närheten.
Vi bokade ett ställe via booking.com. Fick bekräftelse via mail. Knallade in på hotellet och visade upp vår bokning. Hade vi frågat IRL, så hade det blivit nästan dubbelt så dyrt, visade det sig vid jämförelse.

/Netwolf

Admirala
2014-03-27, 17:21
Jeg pleier å maile hotellet direkte, noen ganger kjæresten min dem og spør om pris, han er gresk og det hender de slår av litt på prisen da :)

Har brukt booking.com en gang. Da vi ankom hotellet hadde de rotet bort bestillingen vår på et eller annet vis, og hotellet var fullt. Altså ikke booking.coms feil, men det føles likevel tryggere å kontakte hotellet direkte.

Alala
2014-03-27, 17:41
Jag har använt booking.com, men har också kontaktat hotellet direkt. Har fått svar i god tid och t.ex senast när jag bokade hotell i Nea Chora på Kreta så fick vi lite billigare pris genom att boka via hotellet direkt. Samma sak när jag bokade hotell på Egina, priset direkt från hotellet blev förmånligare. Så jag kollar hotell på booking.com och kontaktar intressanta hotell gärna direkt.

/ Anne :)

nilam
2014-03-27, 18:04
Jag brukar gå in och kolla på momondo.se endast hotell... Där kommer alla bokningssidor upp på ett ställe. Booking är med där också men är inte alltid billigast. Det kan skilja jättemycket på samma hotell mellan olika sajter.
Men oftast bokar direkt av hotellet...särskilt när jag bor i Platanias då jag får very special price ;):D

// Malin

Thira
2014-03-27, 19:59
Har precis haft en kort mailkonversation med Big Blue.
Eftersom jag ska till Katapola (ingen världsmetropol i storlek direkt) under värsta högsäsong så ska jag förboka i år. Lite småmysigt att ha en "konversation" med ägarna till de små familjeägda pensionaten redan innan man är på plats. Men har andra år struntat i att förboka och valt rum på plats. Förra året förbokade jag endast på en av öarna men inte på de andra eftersom jag reste i juni.

para poli
2014-03-27, 20:42
Jahapp! Är det dax med detta på greköarna oxå? Har aldrig gjort det, men är det det som gäller nu?
Tycker en del av charmen försvinner, tänk om rumsraggarna försvinner från våra kajer?
Paradigmskifte?
Nåväl, får väl kolla igenom sommarens öar. Det gör jag på momondo och trivago, som ger resultat på alla bokningssajter. Dock finns det en fördel att hålla sej trogen, då dom flesta har bonusnätter efter ett antal bokningar. har inte hållt reda på det men börjat registrera mig nu efterhand jag bokat.
Sedan är det olika i olika delar av världen, agoda är ju bäst i asien, booking någonannanstans osv...

Malina
2014-03-27, 21:03
Eftersom vi sedan många år besöker samma öar och bor på ungefär samma ställen(i alla fall på Santorini och Amorgos,kontaktar vi ägarna i god tid för att få de studios vi önskar.
Naxos får vi se i år var vi hamnar.
Jag vet inte om jag börjar bli senil,men tar denna story igen: Vi satt på Honeymoons lilla restaurang i höstas och småpratade med bl.a Julia(detta är på Santorini).Jag frågade J.om det skulle komma fler gäster och då sa hon "Yes Malin, tomorrow come some people from Bokkingcom ".Thats nice,sa jag.Where is that?

KR
2014-03-27, 21:12
De två senaste somrarna har vi bokat några av våra boenden hemifrån. Små öar i augusti är ju lite lurigt. Bekvämt på ett sätt men jag saknar lite av nerven av att gå av färjan o inte veta var jag skall bo.
Booking.com är oftast billigast, brukar använda Trivago.com.
//
KR

Masse
2014-03-27, 22:16
Det varierar för oss hur vi bokar. Ibland kan man hitta riktigt bra priser på charterpaket och då är ju boendet klart. Roligare och större frihet tycker jag att man får när man knåpar med det själv, dock inte alltid billigare.

Vissa resmål som vi känner väl, t ex Egina, ordnar vi numera alltid boende på plats när vi kommer dit. Så även i sommar när vi gör en kombi Sifnos/Egina. Men ibland hittar man något som verkar jättebra som man inte vill missa och då blir det förbokning via Booking.com (som t ex på Sifnos i sommar).

Om man ska vänta och fixa på plats kan också vara lite beroende av när på dygnet man kommer till resmålet. Inte så kul att leta boende alltför sent på kvällen. Men kommer man fram i vettig tid kan det ju ibland vara en fördel att boka på plats och se vad det är man får.

:) Masse

Getty
2014-03-28, 06:18
Vi har bokat via booking två gånger och båda gångerna har det blivit fel så därför bokar vi allt på plats numera. Däremot använder jag bookingappen för att hitta hotellen så vi kan åka och titta på dem innan vi bestämmer oss för vilket hotell vi vill ha. Ofta har det blivit billigare att boka på plats.

//Ingela

Ingrid Ny
2014-03-28, 06:51
Hej
Både och gäller här ...
Känner att jag är #för gammal# att knalla runt egentligen och kolla rum, men saknar också det ibland. Våra stamställe kontaktar jag alltid hemifrån och bestämmer tid när vi ska komma. Pratar inte pris förrän jag ska betala, tar för givet att vi blir behandlade schysst:).
Annars är det booking.com som gäller för oss och då är det som sagt bra att kunna avboka och att man betalar på plats.
Använde hotels.com en gång i år men där var de tju betalning direkt som gällde trots att det går att avboka till dagen innan man kommer - det gillar inte jag.
Så gör vibye_bye/Ingrid

Eva L
2014-03-28, 08:02
De gånger jag ö-luffat har jag inte haft en exakt plan för hur länge jag ska stanna på varje ställe vilket förhindrar förbokning av hela resan. Lite spännande att kliva av och se om man drar en nit eller vinstlott direkt när rumsraggaren närmar sig. På Paros kändes det som man nästan blev sliten i stycken när jag kom dit en augustidag. Dock hade dottern kommit dagen innan så rummet var klart. På Ios var jag väldigt populär ett annat år då flera av rumsraggarna föredrog lite äldre damer för de lever lugnt om nätterna sa min hyresvärdinna. Bästa tänkbara rum fick jag också och ett mycket lågt pris. På Sifnos fick vi en lista av turistbyrån med namn och telefonnummer till alla ställe. På Folegandros var de också hjäpsamma på turistbyrån. Personligen hoppas jag verkligen inte att bokningssajterna tar över allt och gör att rumsraggarna försvinner för det har verkligen sin charm.

Eva

gunnar
2014-03-28, 08:25
Jag har aldrig bokat i förväg i Grekland. Däremot brukar jag på Naxos alltid ringa innan för där bor jag alltid hos samma värdar. Jag tycker fortfarande det är lite av charmen med att öluffa att välja på kajen, och jag har alltid fått bra boende tycker jag, men jag antar att rumsraggarna kommer att försvinna allt mer från kajen då fler har bokat i förväg.

Mats Fredsson
2014-03-28, 08:32
Jag brukar ta kontakt direkt med hotellet och boka, det känns bäst med lite personlig kontakt.
Och kommer man tillbaka till samma hotell, kan man ju fråga om sitt favoritrum, med den bra utsikten, som inte har en väg utanför eller så.

Studio 32 på Hotel Elefteria får det bli i år, det är trevligt! :-)

Däremot har jag ibland använt booking.com på andra orter och det har funkat bra. När det gäller hotell i storstäder tycker jag det är enklare att gå via dem..
När jag har varit på jobbresor och behöver många gästnätter på samma hotell, brukar det löna sig att förhandla till sig ett specialpris.

Ofta är det också så att bara för att Booking eller andra bokningssajter påstår det, betyder det inte att hotellet inte har lediga rum.
De har bara kontrakt på x antal rum, ringer man sedan direkt till hotellet så finns det kanske lediga rum ändå.

karinafp
2014-03-28, 09:10
Tant Maritsa på Blue Sky förvånade sig över hur många som bokar hennes lägenheter via booking.com. "Det blir ju mycket dyrare; hur har de råd?" sa hon. Vi brukar betala ca 1/3 av bookings priser. I år tänkte vi kosta på oss att bo på Regina. Mailade dem direkt och fick studion till ett mycket bättre pris än på booking.

Karin

Kalimera
2014-03-28, 09:55
Tack för alla svar. Tar gärna emot fler åsikter. :-)

Troligen är det så att bokningssajterna tar över mer och mer. Hotell som inte finns med på exempelvis booking.com kommer få färre kunder. Det gäller nog att hänga med i utvecklingen. Igen. Andra omvälvande förändringar under åren har varit varmt vatten i duschen, AC, kök, hemsida, pool och WiFi. Nu måste man (tror jag) finnas med på bokningssajterna.

Jag har som sagt aldrig bokat via sajterna, men bokar allt oftare i förväg. Känner inte alls för att leta på plats längre, eller följa med rumsuthyrare i hamnen. Den största nackdelen med att boka via sajterna är att jag inte vet vilket rum jag får. Letar jag på egen hand kan jag ofta själv välja rum. Svårt det där. Jag får se hur det blir i sommar.

http://www.kalimera.se/bilder/bilder/ios_rooms.jpg

Kanske snart ett minne blott. :o

kimmen
2014-03-28, 16:56
Jag tycker fortfarande det är lite av charmen med att öluffa att välja på kajen, och jag har alltid fått bra boende tycker jag, men jag antar att rumsraggarna kommer att försvinna allt mer från kajen då fler har bokat i förväg.
Att fixa boende av rumsraggarna när man kliver av båten, det är ju det som ÄR båtluffning för mig.:)
Så för mig kommer det att vara ett stort minus om dom försvinner...
Jag förbokar ALDRIG när jag ska båtluffa i Grekland.

/kimmen

Thira
2014-03-28, 17:32
Inte tror jag roomsarna försvinner i första taget.
Även om jag håller med Janne ovan om att varje pensionat nog måste följa med i utvecklingen och därmed bl.a finnas med på bokningssajterna, så innebär ju det samtidigt att konkurrensen på sajterna hårdnar. Därmed blir det nog också rum över och så länge det finns obokade rum - ja så länge kommer det finnas roomsare.
Visst är det trevligt och mysigt på många sätt för oss att de finns på bryggan när vi kommer. Samtidigt är det nog ett väldigt hårt jobb för dem att finnas där exempelvis mitt i nätterna och okristligt tidiga morgnar . Det bästa är ju, för dem, om de inte behöver jobba så hårt för att få fullbelagt. Fast visst skulle det, trots det, kännas lite sorgset i maggropen om de försvann (om jag får tänka helt egoistiskt då alltså). Det erkänner jag. :o

ellada
2014-03-28, 17:53
Jag gör både och kul med konversation med hotell ägarna sist inför ö-luffen nu i juni mejlade jag ett hotell i Milos om pris fick svar ,men svarade inte då jag tyckte det var för dyrt fick omgående svar han frågade om jag tyckte det var för dyrt jag svara ja han satte ner priset med 10 euro per natt det blev jag nöjd med så det går nog att förhandla under lågsäsong. annars är jag nöjd med booking .com

Aina
2014-03-28, 18:14
Går vi mot strömmen? Vill inte boka något i förväg (möjligen första natten) när inte längre tonåringarna följer med. Friheten hägrar. Tycker det är lite trist om booking.com och andra sajter tar över. Men reser man inte i högsäsong finns väl alltid möjligheten att boka på plats? Men man får slå det mobilnummer som står på dörren...

I sommar är det Spanien som gäller. Tänkte bara förboka om vi anländer sent på kvällen eller om det är något speciellt ställe vi vill bo på.

A

Tom
2014-03-28, 19:37
Tänk en "gammal Öluffare" som jag har också övergivet "rumsarna" . Med all rätt !

Det blev rätt jobbigt att följa med och kolla , och sen kanske rata boendet !
Rätt sura blev dom om man inte accepterade.

(lite förlegat är det idag när "alla" är uppkopplade på nätet )snyft_drop

Skönt att sitta hemma och kolla och "syihop" resan . Vi har nyttjat dom flesta bokningssidorna , men en sida vill jag framhålla - Booking.com !

Där kan man boka utan avgift . Ingen förskott ! Avbokningsbart utan kostnad intill ett par dgr innan ankomst !

Men , det går att förhandla om priset direkt med hotellet. Vid förfrågan om hotellets avgift till Booking.com blev svaret 15 % - "Men du kan boka direkt hos oss , så sänker vi priset med 15 % " !

Vilket vi har gjort nu i April !

/Tom

Masse
2014-03-29, 00:37
Men , det går att förhandla om priset direkt med hotellet. Vid förfrågan om hotellets avgift till Booking.com blev svaret 15 % - "Men du kan boka direkt hos oss , så sänker vi priset med 15 % " !

Vilket vi har gjort nu i April !

/Tom

Är det även då "öppen och avbokningsbar" bokning fram till ett par dagar innan som gäller?

para poli
2014-03-29, 02:10
Tänk hur det är! Vilken smart affärsidé.
Pratade med en hotellägare på Filippinerna. Han sa att Agoda tar 14% på rumspriset. Samtidigt sa han att man MÅSTE ligga på Agoda.
Sjukt jue! Man sitter med en server och några anställda och håvar in hur mycket? Hur många rum förmedlar Agoda i Asien på ett dygn? gånger 0,14!!
Dom skrattar hela vägen till banken.
Samtidigt tycker vi ju det är ganska bekvämt! Måste tillstås.

Monica C
2014-03-29, 14:15
För första gången har jag bokat boenden i förväg,det beror på att vi ska luffa med buss på Kreta och jag har inte ork och lust att söka efter någonstans att bo när vi kommer fram.Blivit lite mer bekväm med åren så de två senaste resorna har varit charter eftersom vi "bara" varit iväg två veckor och även vetat var vi ville bo.Men nog tror jag att vi måste iväg på en traditionell båtluff någon fler gång i livet,det är ju lite spännande att se vad man blir erbjuden och en alldeles speciell känsla att komma till en ny ö och vara novis kontra att återvända till en gammal bekant ö som besökts flera gånger och där man blir igenkänd av tidigare husvärdar.Allt har sin tjusning inget alternativ utesluter det andra.
Monica:)

Thira
2014-03-29, 14:26
Är det även då "öppen och avbokningsbar" bokning fram till ett par dagar innan som gäller?

Den enda gång jag har avbokat då jag fått priset direkt av hotellet (via mailkontakt) så har det varit så. I somras avbokade jag ett hotellrum i Katapola där jag hade förbokat (beslöt mig istället för att stanna i Egiali och hitta rum på plats). Och det var inga som helst problem. Men jag vet att vänner till mig inte kunde avboka ett annat hotell i Grekland på Naxos, utan fick lov att betala 50% av totalsumman när de avbokade tätt inpå ankomst. Så det där är nog väldigt olika.
Över sportlovet var jag och barnen i Rom och då hade vi bokat direkt med hotellet via hemsidan. Då var villkoren att man, fram till två veckor före ankomst, kunde avboka gratis. Hur det var ifall man bokade samma hotell från booking.com vet jag inte. Man bör i vilket fall nogsamt och via mail ta reda på vad som gäller för respektive hotell för att vara på den säkra sidan.

giottoni
2014-03-31, 14:55
Jag skulle själv rekommendera att ringa eller maila hotellen o få kostnadsförslag på bokning!
Mailade ett hotell på Santo o dom erbjöd mig då ett pris som var 1138:- lägre än vad samma rum bokat via Booking skulle kosta!

ofelia
2014-04-04, 10:51
Jag har hittat ett boende som jag är intresserad av. Har bokat fem nätter och de vill ha betalt för 2 nätter redan nu. Hur gör jag? Jag tror att jag har läst råd om det är på forumet men hittar det inte.
Jag har direktkontakt via mail med dem -inte via en bokningssajt. Har förståelse för att de inte vill stå med tomma rum för att folk inte dyker upp.

/Ofelia

Bea
2014-04-04, 11:54
Jag har ofta betalat 1-2 nätter i förskott. Har alltid fungerat väldigt bra.

Bea

Kalimera
2014-04-05, 15:42
Har betalt första natten i förskott ibland, och det har funkat bra.

ofelia
2014-04-05, 17:10
Jag har bestämt mig för att betala för 2 nätter och hoppas att det blir bra. Jag har som sagt förståelse för att de inte vill stå med tomma rum för att de som bokat inte dyker upp. Det känns ok att betala för två nätter av fem bokade.

/Ofelia

Zelda
2014-04-09, 14:50
Jag bokar direkt med hotellet, (vi bor ju ofta hos samma) det är så gott som alltid ca 20-25% billigare!
men om vi ska bo på ett nytt hotell som i år, brukar jag kolla priset på typ Booking.com och sedan kontakta hotellet direkt, hotellen betalar en ganska hög procent i avgift och åtminstånden den bör du komma ner i pris!

Zelda

Ingela A
2014-04-09, 15:24
Jag tycker att det är så himla tråkigt att sajter som booking.com tar så många % i provision! Jag har redan retat mig på charterbolagen som bara pressar och pressar priserna för små hotellägare för att överhuvudtaget skriva kontrakt med dem, och nu detta! Synd om de Grekiska småhotellsägarna...dom behöver verkligen inte förlora de där extra procenten...!

Problemet är ju bara att många mindre hotell inte ens har egna hemsidor eller kontaktinformation tillgänglig på nätet. Jag har själv (varit tvungen) att boka lägenhet via booking när jag skulle till Madrid men där är det nästan omöjligt att hitta privata lägenhetsuthyrare, alla ligger ute på olika sajter.

Jag tänker verkligen sluta med att boka via booking, from. med nu gäller det att ringa upp hotellen personligen (när jag nu kommer att ha möjlighet att resa någonstans i Grekland..)

Ingela

gunnar
2014-04-09, 15:58
Jag tycker att det är så himla tråkigt att sajter som booking.com tar så många % i provision!

Ingela
Visst, kan ju tyckas lite tråkigt, men i längden så är det väl vi konsumenter ändå som betalar för det. Och det är ju ändå ganska bekvämt att kunna sitta hemma och välja och vraka bland de olika boenden och det är nog så att hotell och rumsuthyrare kommer att tycka det är mycket smidigare att slippa åka till hamnen för ragga upp kunder.

Nu i år har jag faktiskt bokat via booking. Tyckte ändå det kändes bra när flyget landar på Santorini ca kl 20 och jag vill bo i Oia.

UlleFritte
2014-05-28, 07:58
Om man kommer sent med färjan till Naxos', tror 23.30 ca, är det bra att ha bokat innan eller står det folk vid piren och raggar kunder även då? Vi åker i mitten av juni..
Tack!:)

Kalimera
2014-05-28, 14:13
Om man kommer sent med färjan till Naxos', tror 23.30 ca, är det bra att ha bokat innan eller står det folk vid piren och raggar kunder även då? Vi åker i mitten av juni.Det brukar alltid stå rumsuthyrare i hamnen, till och med så sent på kvällen. Inte lika många som under dagen förstås, så valmöjligheterna är mindre.

våga
2014-05-28, 14:56
Det brukar alltid stå rumsuthyrare i hamnen, till och med så sent på kvällen. Inte lika många som under dagen förstås, så valmöjligheterna är mindre.
De som har lediga rum brukar stå i hamnen även vid de sena färjorna. Att urvalet blir mindre handlar om att det kommer många båtar på förmiddagarna och tidig eftermiddag, så då fylls rummen med gäster efter hand. Om ni hamnar i ett boende ni inte är 100% nöjda med, och vill stanna fler nätter på Naxos, är det bara att gå ner till rumsuthyrarna som står i hamnen morgonen efter och välja ett annat ställe att bo på.
Lycka till!
Våga

Haraldsson
2014-06-06, 08:29
VI åker på vår första resa nu i sommar, och det är intressant att läsa hur ni veteraner ser på saker och ting. Otroligtr tacksam för denna sida!

Vi har planerat att bara ta dagarna som de kommer och endast ta rum där nere. Första natten har vi dock bokat i pireus, men det är allt. Jag tror det handlar om att vi vill vara flexibla och kunna ta oss dit vi vill:) Vi får väl se om det är ett vinnande koncept!

annelinen
2014-06-09, 20:42
Jag är egentligen emot förbokning eftersom jag tycker att rumsraggarna och spänningen i att inte veta var man hamnar är en kul del av resan till Grekland. I år har jag dock förbokat, först en natt i Rafina och sedan några nätter på Naxos. Fyra nätter vid Ag Georgios för €125 - bra pris! _B-ananaBokade på hotels.com och bokning.com.

Jag får nog erkänna att jag har dragits med lite i allt snack om förbokning här i forumet. Blir också nervösare ju äldre jag blir. Får jobba lite med kontrollbehovet :o

anghad
2014-06-12, 21:55
Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.

annelinen
2014-06-13, 19:21
Hej ! Ny i forumet o har fått en hög puls efter att ha läst detta..Vi är 2 familjer 8 per s som åker o vi har inte bokat nått!! Är vi helt galet ute då??? Ska till naxos, amorgos o nån ö till...vi åker efter midsommar.

Jag tror faktiskt att du kan känna dig lugn. Speciellt på Naxos och även Paros om ni ska dit. Om ni ska till Katapola på Amorgos så kommer det att stå en grupp rumsraggare helt lugnt och snällt en bit från båten. På de flesta andra öar är det gap och stim, men där är de väldigt dämpade.

MatsB
2014-06-14, 14:30
Amorgos spännande ö - hopps på många bra boenden där...

anghad
2014-06-14, 14:35
Hej - tack för svar...Ja, vi ska till Aigiali och vill gärna bo på samma ställe i alla fall där.. har börjat kika lite på bookings....Vi kör på som tänkt på Naxos och hoppas på att hitta bra boende där på plats!
Amorgos,Aigiali ser så vackert ut...åhh vad vi längtar nu!!