handdator

Visa fullständig version : Hotell i Paleochora


ryggsäck
2014-03-24, 19:56
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hotell i Paleochora?
Delar av sällskapet är sugna på att ligga vid en pool och softa,
men jag är tveksam :confused: men alla tips är välkomna.
Jag brukar föredra mys och fin utsikt framför lyx (om man nu utgår från att lyx är något materiellt) :o

ricky
2014-03-24, 21:05
Hej!
Jag brukar föredra mys och fin utsikt framför lyx (om man nu utgår från att lyx är något materiellt) :o

fb_gilla

Fysimera
2014-03-25, 08:00
Vi brukar ha våra grupper på MARISE som ligger PÅ sandstrandens västliga sida, Pool finns underbar frukostbufé på stranden.

Sen givetvis Harris som omnämns ofta.

Olle

Lissi
2014-03-25, 09:55
Jag har bokat 3 nätter på Soula Apartments i oktober. Såg bra ut tyckte jag och ett pris som passade mig, 108€

Lissi

Susie
2014-03-25, 09:59
Jag har bokat 3 nätter på Soula Apartments
Lissi
Jeg har boet hos Soula og var meget tilfreds. Boede på øverste etage med storslået udsigt over havet - også fra baderummet (som til gengæld var meget lille).

Elisabet
2014-03-25, 10:14
Jag har bokat 3 nätter på Soula Apartments i oktober.Vi bodde hos Soula hösten -12 och det var jättebra. Hon var underbar och stället ser mycket trevligare ut än omtalade Haris.

Men det är ju inget för den som vill ligga vid pool.

kari
2014-03-25, 10:15
Jag har bokat 3 nätter på Soula Apartments i oktober. Såg bra ut tyckte jag och ett pris som passade mig, 108€

Lissi

Jeg har boet hos Soula og var meget tilfreds. Boede på øverste etage med storslået udsigt over havet - også fra baderummet (som til gengæld var meget lille).

Sikkert bra hos Soula, men... i dette tilfellet var det vel ønske om POOL :confused:

Jeg synes Villa Marise er veldig fint, og et av f å steder med basseng i
Paleochora :)

Lissi
2014-03-25, 10:37
Jag fattade det som att pool inte var alldeles nödvändigt;)

Lissi

Lajsa
2014-03-25, 16:44
Haris är fantastiskt! Trevliga ägare, kanonutsikt och deras taverna har mycket god mat. Har för mig att man kunde låna poolen på grannhotellet om man ville men är inte hundra på om det fortfarande är så:)

Arne
2014-03-25, 18:12
jodå, Yorgios Hotel hör samman med Haris Hotel och alla som bor på Haris har full tillgång till poolen vid Yorgios, beläget strax ovanför Haris.


Arne

kari
2014-03-25, 18:45
jodå, Yorgios Hotel hör samman med Haris Hotel och alla som bor på Haris har full tillgång till poolen vid Yorgios, beläget strax ovanför Haris.
Arne

"Delar av sällskapet är sugna på att ligga vid en pool och softa"


Om det er å l i g g e ved en pool deler av reiseselskapet ønsker, så dekker poolen på Yorgos behovet , men om de også vil bade / svømme, skal dere vite at det er et m i n i basseng!

Men området rundt poolen er fint :) - og leilighetene/rommene er veldig fine:)

Likevel foretrekker vi å bo på HARIS pga nærheten til havet /utsikten

bye_bye

larvih
2014-03-25, 20:48
... Likevel foretrekker vi å bo på HARIS pga nærheten til havet /utsikten...



Ja bestemt. Haris ligger cirka 15 meter nærmere havet end Yiorgos. :D

kari
2014-03-25, 21:31
Ja bestemt. Haris ligger cirka 15 meter nærmere havet end Yiorgos. :D

1 5 meter :confused:
- tror du skal måle avstanden på nytt ;)

Outi
2014-03-25, 22:15
När vi bodde i Paleochora var vi och tittade på Relax Apartments and Studios för ett eventuellt framtida besök på orten. Det såg trevligt ut och hade även en pool. Då bodde vi på Haris och badade på Yorgios men rekommenderar det inte om möjlighet till poolhäng är ett kriterium... Yorgios är ett fint hotell men poolen är minimal.... Haris motsvarade inte våra önskemål om bekvämlighet över huvudtaget, men det är en annan historia.
/Outi

kari
2014-03-26, 11:49
När vi bodde i Paleochora var vi och tittade på Relax Apartments and Studios för ett eventuellt framtida besök på orten. Det såg trevligt ut och hade även en pool. Då bodde vi på Haris och badade på Yorgios men rekommenderar det inte om möjlighet till poolhäng är ett kriterium... Yorgios är ett fint hotell men poolen är minimal.... Haris motsvarade inte våra önskemål om bekvämlighet över huvudtaget, men det är en annan historia.
/Outi

Men d e t er klart at vi har forskjellig krav til standard :)

Vi bodde første gang på "HARIS" noen netter i april 2007.
Så besøkte vi ikke Paleochora igjen før i mai 2011, da bodde vi på
"LIBYAN PRINCESS", fordi vår sønn og samboer gjerne ville det!
D e r bor ikke vi igjen, selv om vertskapet var veldig serviceinnstilt/trivelig og standarden fhv høy!

Vi tilbrakte November 2013 i Paleochora og valgte "HARIS":)
Det var ikke hverken pga vertskapet, eller kafeen, selv om Flora er veldig hyggelig :)

Vår leilighet på Haris var lys ( mange skriver at det er så mørkt inne på Haris), den hadde to vinduer med trivelig utsikt i tillegg til den brede balkongdøren, og romslig balkong, og - ikke minst, utsikten!!! :D
Leiligheten var ren, romslig og sengene var gode/ passet oss godt i alle fall :)
Vi syntes vi fikk v e l d i g mye for pengene, 350 Euro/mnd :D (Vinterpris Nov - Mars)
Haris er forlengst booket for November i år og:)

Jeg vil gjerne ha med familien/barnebarna til Paleochora en gang, d a vil jeg gjerne bo på "Villa Marise", eller et av de andre to hotellene på samme området, pga bassenget.

Om vi selv velger et annet hotell enn Haris i Paleochora en gang, velger vi nok "Sandy Beach Hotel", det "fant" jeg i april 2011 :)
Vi har enda ikke bodd der, men beliggenheten er perfekt synes vi:)


[COLOR="Blue"]

ryggsäck
2014-03-29, 18:58
Tack alla för tipsen!
Nu är det bara för oss att bestämma ossflabb_flab

Janérik
2014-05-09, 21:14
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hotell i Paleochora?
Delar av sällskapet är sugna på att ligga vid en pool och softa,
men jag är tveksam :confused: men alla tips är välkomna.
Jag brukar föredra mys och fin utsikt framför lyx (om man nu utgår från att lyx är något materiellt) :o
Vi bodde på Relax för två år sedan, då var första våningen på nya delen alldeles nybyggd och vi var de första som bodde i det rummet. Trevligt och praktiskt rum men ganska kompakt byggt, inte så att det var trångt men det var inte stort fast vi hade tvårummare. Jag har sett bilder på att de nu har två våningar till på hotellet men förmodligen är det samma stil på de rummen också.
Poolen var välskött och runt den fanns solbäddar och gräsmatta så det kändes trevligt.
Olga som skötte om hotellet är trevlig och har även biluthyrning inne i centrum
Hotellet är beläget vid sandstranden men på andra sidan gatan precis vid Jetee bar. En liten bit att gå in till centrum men inget större problem. Vi skulle gärna ha bott där på nytt då vi åker dit i augusti men dels är det fullbokat och dels har vi inte samma behov av pool denna gång.

Mvh Janérik

ouzakia
2014-09-10, 09:54
Nu har vi bestämt att vi ska bo 5 dagar i Paleochora i september men mycket är utsålt. ( 80 % )
Har funnit ett ställe som heter Eftihia studios,men det är många olika omtalanden på booking.com och inte är det billigt ( 2 700 kr)


En säger att havutsikten är borta då det har blivit byggd framför, nån som nydligen har varit i Pal. och vet nåt om detta eller om Eftihia ??


Âr Kastelli/KIssamos ett alternativ att resa till i stället?


:confused:

Hansens
2014-09-10, 13:29
I somras då Haris var fullbokat fixade klippan Flora en lägenhet till oss på grannhotellet Tonia.En härlig lägenhet på topfloor med stor balkong till samma pris som hos Haris.Toppen!