handdator

Visa fullständig version : Tips på bra boende i Pigadia!


FIDOW
2014-03-19, 19:31
Vi brukar göra en ny Ö varje år! Denna gång har turen gått till Karpathos! Vi behöver tips på bra boende i Pigadia helst med pool! Vi åker i början av Juni!
Vi har kollat på div bokningssidor men det är inte så många hotell ute på de sidorna! Ska man mejla hotellen och fråga? Tacksam för tips!_B-ananaSedan åker vidare till Kreta som vanligt!

MariaJ
2014-03-19, 19:44
Vi bodde några nätter på Regina i Pigadia i höstas. Bra läge i centrum, och bara en kort promenad till stranden. Enkel standard, men rent och snyggt ändå, trevlig personal, pool finns också. Regina finns på bookings.com.

Maria

emma
2014-03-19, 21:40
"Atlantis" mitt i Pigadia är ett perfekt hotell om man vill bo centralt. Rummen enkla men helt ok, balkong med utsikt mot havet helt Fantastiskt, frukosten simpel , liten liten pool, nära stranden, bara någon minut ner till hamnpromenaden. Trevliga ägare. Det var havsutsikten och läget som gjorde att hotellet fått en plats på vår topplista!
Vi trivdes alldeles utmärkt här en vecka förra sommaren.
/Emma

karinafp
2014-03-20, 10:12
Regina och Atlantis är de mest centrala hotellen som har pool. Vi ska själva bo på Regina i sommar. Har bott där flera gånger förut och trivs bra. Stor och härlig pool. Nära till allt. Fantastisk utsikt över bukten från de översta våningarna. Maila Emmanuel direkt på info@reginahotel.gr och be om prisförslag. :)

Karin
med bara 90 dagar kvar klapp_klap

FIDOW
2014-04-02, 20:35
Hotell Nereides är det ett hyfsat ställe? Någon som vet? Såg bra ut med ett hyfsat pris!_B-anana

Mikke
2014-04-04, 23:16
Hotell Amaryllis är ett fint och trevligt hotell som ligger mitt i stan,fast utan genomfartstrafik. Flera bekanta har bott där och trivts bra.Snälla å goa männscher som driver det.
Mikke

kari
2014-04-04, 23:44
Jeg så dere helst ville ha pool, derfor har jeg ikke kommet med min favoritt, men da jeg ser at Mikke anbefaler "Amaryllis", som heller ikke har pool ;)
vil j e g anbefale "Kalimera" :D

"Kalimera" har suveren beliggenhet, like utenfor byen, få meter fra et stort supermarked og viktigst : kun 50 meter ovenfor stranda, og den er v e l d i g bra akkurat der:)
Studioene er enkle, men rene, pene og romslige :)
Fra balkongene/terrassen er det fin utsikt (hav og by)

Greklandsnoviser
2014-04-06, 19:38
I slutet av maj, början av juni förra 2013 bodde vi 2 v på lägenhetshotellet Diakonis och det var kanon.
Iaf för oss, inte mycket folk så tidigt på säsongen... så vi hade poolen för oss själva ganska ofta. Vissa dagar blåste det lite mycket så vi ville inte bada i havet.
Hotellet ligger i utkanten av Pigadia stad men om man inte har problem att gå så är det utmärkt, 5 minuter till en strand och 15 min till centrum..
Finns foto på hotellet i mitt fotoalbum..


bye_bye

camarina
2014-04-07, 21:06
Var kan jag boka hotel kalimera.? Har bott där flera gånger men nu finns det inte hos airtours längre.

kari
2014-04-07, 22:56
Var kan jag boka hotel kalimera.? Har bott där flera gånger men nu finns det inte hos airtours längre.


Mailadressen er : kalimerastudios@gmail.com :)

camarina
2014-04-08, 18:49
Jag menar kalimera bredvid electra beach i pigadia. :)

kari
2014-04-08, 19:56
Jag menar kalimera bredvid electra beach i pigadia. :)

Ja:confused: - h v a får deg til å tro at dette ikke er der/"riktig" Kalimera:confused:
( les mitt innlegg tidl i denne tråden)
Dette er hos Dina, som tidl kunne bookes via Airtours:)
- jeg har tlf nr og, om nødvendig bye_bye

camarina
2014-04-08, 20:09
Ok jag skulle bli jätteglad för telenr. Vill så gärna bo där igen. Vi trivdes så bra där. Tack för hjälpen.bye_byeflabb_flab

kari
2014-04-08, 20:17
Jag menar kalimera bredvid electra beach i pigadia. :)
Jeg forstår g o d t at du vil bo der igjen, det vil vi og når vi kommer til Pigadia igjen:D
Hils gjerne fra norske Kari som bodde der i okt - 12 og apr -13 :)
Tlf nr er 0030 224 50 23030 😊

camarina
2014-04-08, 20:42
Tack snälla. _B-anana