handdator

Visa fullständig version : Bankomat


Bluesea
2014-03-12, 08:03
Lynda på Tilos Travel mailade och sade att de har tagit bort bankomaten på Tilos. Och då också med all säkerhet också banken, skulle jag tro. Bra att veta.

Masse
2014-03-12, 13:26
Ja, t o m MYCKET bra att veta. Tack för info!

:) Masse

elisabethk
2014-03-12, 14:54
Som sagt, mycket bra att veta! Hade blivit trista veckor om maningen visste det! Då är det med andra ord bara till att ha med sig kontanter så det räcker hela tiden!?

Kalimera
2014-03-13, 13:56
Lynda på Tilos Travel mailade och sade att de har tagit bort bankomaten på Tilos. Och då också med all säkerhet också banken, skulle jag tro. Bra att veta.Vet du varför, och vet du om det är permanent? Jag tycker att det låter konstigt. Numer finns det bankomat på nästan alla öar, till med små som Agathonissi, så varför ska det inte finnas någon på Tilos, som besöks av många turister.

Annki
2014-03-13, 14:04
Vet du varför, och vet du om det är permanent? Jag tycker att det låter konstigt. Numer finns det bankomat på nästan alla öar, till med små som Agathonissi, så varför ska det inte finnas någon på Tilos, som besöks av många turister.Anledningen är att Cooperative Bank of Dodecanese lades ned i höstas, och har gått in i Alpha bank. Eftersom bankkontoret på Tilos tillhörde Cooperative Bank of Dodecanese, stängdes det ned tillsammans med bankomaten. Jag kan försöka ta reda på hur framtidsplanerna ser ut.

Ann-Kristin bye_bye

Kalimera
2014-03-13, 14:06
Jag kan försöka ta reda på hur framtidsplanerna ser ut.
Bra! Det är inte bra för ön om det inte finns någon bankomat.

Arne
2014-03-13, 14:31
Innan Bankomaten kom till Tilos då fanns ju ändå möjligheten att ta ut kontanter i den lilla Travel Agency som var belägen just invid hamnen, i den branta backen upp mot torget.


Beroende på hur stadd i kassa Travel Agency var gick det att få ut kontanter på eftermiddagen varje dag via en ålderdomlig cash machine där kontakt med Visasystemet kunde etableras.


Detta var dock på Drachmertiden.


Arne

Danskollen
2014-03-28, 22:43
Fick idag mail rörande bank / bankomat på Tilos. Enligt ALPHABANK så är bankkontoret nu åter igång och en ATM machine (bankomat) är på G! Vi ska till Tilos i påsk och kan då konstatera om så är fallet. Jag återkommer i ärendet....

Lasse Nilsson

Kalimera
2014-03-30, 17:36
Vi ska till Tilos i påsk och kan då konstatera om så är fallet. Jag återkommer i ärendet....Jättebra! Tack! klapp_klap

Danskollen
2014-04-16, 17:07
Nu är vi på plats och måste tyvärr meddela att ATM-maskinen inte är i bruk ännu. Var inne på ALPHABANK och fick beskedet att den är i gång från och med 15 maj !
Hittills har vädret varit fantastiskt, ca 22 grader i luften och bara några grader svalare i vattnet enligt den badande hustrun!

Dansskolan

Kalimera
2014-04-17, 11:28
Nu är vi på plats och måste tyvärr meddela att ATM-maskinen inte är i bruk ännu. Var inne på ALPHABANK och fick beskedet att den är i gång från och med 15 maj ! Tack för informationen. klapp_klap

Hittills har vädret varit fantastiskt, ca 22 grader i luften och bara några grader svalare i vattnetLåter underbart. Njut! bye_bye

Mrmister
2014-05-06, 12:47
Hej! Vi kommer till Tilos den 12 maj och undrar om det finns några nyheter om bankomaten?

Annki
2014-05-06, 18:15
Hej! Vi kommer till Tilos den 12 maj och undrar om det finns några nyheter om bankomaten?
Vill ni vara på den säkra sidan så ta med kontanter, eller ta ut från bankomat på Rhodos innan ni åker över till Tilos.
Beskedet om 15 maj kvarstår, men inte mycket har hänt. På torget jobbas det däremot för fullt, och så småningom kommer Alpha bank att öppna ett nytt bankkontor där. Bankomaten kommer säkerligen också att flyttas dit, så frågan är väl om de öppnar den innan det blir klart.
Så mitt råd är att ta med pengar så ni klarar er.

Ann-Kristin bye_bye

Kalimera
2014-05-06, 19:08
På torget jobbas det däremot för fullt, och så småningom kommer Alpha bank att öppna ett nytt bankkontor där.Var på torget?

Annki
2014-05-06, 19:25
Var på torget? Ovanför den nya affären som öppnade förra sommaren, mittemot polishuset.

Ann-Kristin bye_bye

Kalimera
2014-05-06, 19:30
Ovanför den nya affären som öppnade förra sommaren, mittemot polishuset.Tack!

Kockis1
2014-05-25, 12:36
ej, någon som vet hur et går med bankomaten? Är den på plats ännu? Vi åker den 8 juni, så det vore skönt att veta innan.

UllaC
2014-05-25, 14:37
Mike på Annas Studio har fått besked om att den skall fungera från vecka 22. Men om man kan lita helt på det vet jag inte. :rolleyes:
Ulla (som kommer till Tilos den 3 juni)

sjöborren
2014-05-26, 19:03
När vi kom dit den 13:e april sa dom att den öppnar den 15:e maj.:rolleyes:

Maggy
2014-05-27, 17:08
...enligt info idag 27 maj är bankomaten inte öppen ännu...kanske bra att veta för de som är på väg till Tilos inom det snaraste... :o


bye_bye Maggy

elisabethk
2014-05-27, 17:39
Hej!
Det stämmer, bankomaten är fortfarande stängd. Vingvärden på flygplatsen på Rhodos svarade mig att den var öppen. Som tur är trodde jag inte på honom. Men jag såg folk gå in på banken idag.
Meddelar här om jag ser den öppnas.
ElisabethK

Lissi
2014-05-27, 18:25
Vi har ett kombinerat bank-och kreditkort. I Grekland tar vi alltid ut på bankomat och då tas pengarna på "saving account" alltså direkt på vårt lönekonto , alltså ingen kredit. Då borde man väl kunna använda det även på banken på Tilos?
Kan någon på plats kolla det kanske?

Lissi

MortenOSlash
2014-05-28, 22:17
Det vil nok seie at eg bør fylle lommene med euro på Oslo Lufthavn Gardermoen på søndag.

kari
2014-05-28, 22:55
Det vil nok seie at eg bør fylle lommene med euro på Oslo Lufthavn Gardermoen på søndag.

Hvis du har litt ventetid på Rhodos, ville jeg ventet og tatt ut der for å få bedre kurs :)

MortenOSlash
2014-05-29, 15:25
Hvis du har litt ventetid på Rhodos, ville jeg ventet og tatt ut der for å få bedre kurs :)

Ja, det blir ventetid, men har aldri brukt den til å gå så mykje rundt. Kvar er det sikrast å finne?

kari
2014-05-29, 22:20
Ja, det blir ventetid, men har aldri brukt den til å gå så mykje rundt. Kvar er det sikrast å finne?


Siden jeg ikke vet hvor du bruker å være i ventetiden, er det vanskelig å si hvor du skal gå - men det finnes mange:)

MortenOSlash
2014-05-30, 09:45
Siden jeg ikke vet hvor du bruker å være i ventetiden, er det vanskelig å si hvor du skal gå - men det finnes mange:)

Me er normalt der Apollo droppar oss av for å vente, ca. tvers over nordspissen av Rodos for Mandraki-hamna der Sea Star brukar å gå frå. Me finn det nok, om me brukar litt tid. Me må berre passe på å ha litt lommepengar medan me leitar. :)

Maggy
2014-05-30, 12:48
Det senaste jag har hört är att bankomaten öppnar på måndag... _B-anana ...men man kan ju inte riktigt säkert veta... :)


bye_bye maggy

MortenOSlash
2014-06-05, 09:30
Gjekk forbi den i går kveld, og den ser operativ ut, men testa den ikkje.

Edit: Ser no at det er andre som har testa den og posta om det.