handdator

Visa fullständig version : Hjälp om Faros på Ikaria


frasse
2006-03-12, 14:59
Hej,
Har någon varit i Faros och Faros beach på Ikaria. Hur är det där? Med tanke på att det ligger granne med flygplatsen vi kommer till kanske det kan vara värt ett par dagars besök. Någon som vet????
Ulrika

xenos
2006-03-12, 19:13
Hej,
Har någon varit i Faros och Faros beach på Ikaria. Hur är det där? Med tanke på att det ligger granne med flygplatsen vi kommer till kanske det kan vara värt ett par dagars besök. Någon som vet????
Ulrika

Har bar varit över dagen i Faros. Faros är litet, men med bra väg till Ag. Kirikos.
Några få enkla pensionat, lugnt, fint vatten, trevliga enkla tavernor vid stranden.
Affärer av något slag såg jag ej, men kan ha ändrats sedan 2003.
Passar kanske mest för dagsutflykt: Se det antika tornet Faros! Imponerande! Skadan högst upp åstadkommits av en av Barbarossa generaler vid provskjutning av skeppskanon. Den tokfan! Enligt en sägen.
Lefteris

pumpa
2006-04-09, 22:32
Hej,
Har någon varit i Faros och Faros beach på Ikaria. Hur är det där? Med tanke på att det ligger granne med flygplatsen vi kommer till kanske det kan vara värt ett par dagars besök. Någon som vet????
Ulrika

Har aldrig flugit till faros och jag tror inte trafiken dit till flygplatsen är mer än ett par plan i veckan. Planen tror jag är av propjet-model så de bullrar nog inte lika mycket som valiga jet-plan

Förra året var vi en heldag i faros kl 09-23 och hörde inte ett enda plan.