Visa fullständig version : Allsvenskan 2014
para poli
2014-03-09, 03:05
Oki, guys, då är vi igång!
Ska på Strömvallen imon, GAIS at home i svenska cupen. Årets första tävlingsmatch efter århundradets märkligaste silly season!
Har inga förhoppningar what so ever :P
para poli
2014-03-11, 23:37
#kämpashowan
mot nazism, mot nationalism
/ Gefle IF, SkyBlues, Gefle Blue Boys, with you!
Man måste alltid ha förhoppningar på sitt lag " para poli "
Visst är det skönt att det börjar röra på sig i läderkulans värld. :)
para poli
2014-03-12, 17:41
Man måste alltid ha förhoppningar på sitt lag " para poli "
Visst är det skönt att det börjar röra på sig i läderkulans värld. :)
fb_gilla
Ja Elfsborg klarade ju av Häcken med 1-0 i svenska kuppen i dag. Nja det var ju lovande klapp_klap
Ja Elfsborg klarade ju av Häcken med 1-0 i svenska kuppen i dag. Nja det var ju lovande klapp_klap
Ja, det såg ju ganska lovande ut men jag vågar nog inte hoppas på bättre än 6-7 plats för vårt gulsvarta lag.
Det bär emot att säga;) men jag tror att blåvitt tar hem allsvenskan i år. Göteborgarna har byggt upp en stark trupp under senare år och förr eller senare måste de få till det.
Mitt tips för topp 6:
IFK Göteborg
Malmö FF
Kalmar FF
AIK
Helsingborgs IF
IF Elfsborg
Mitt tips för topp 6:
IFK Göteborg
Malmö FF
Kalmar FF
AIK
Helsingborgs IF
IF Elfsborg
Du får nog kasta om Kalmar FF och AIK efter det dåliga genrepet!;)
Lissi - som tror Hasse Eklund får en tuff uppgift med ett på många sätt helt nytt lag.
Ja, det såg ju ganska lovande ut men jag vågar nog inte hoppas på bättre än 6-7 plats för vårt gulsvarta lag.
Det bär emot att säga;) men jag tror att blåvitt tar hem allsvenskan i år. Göteborgarna har byggt upp en stark trupp under senare år och förr eller senare måste de få till det.
Mitt tips för topp 6:
IFK Göteborg
Malmö FF
Kalmar FF
AIK
Helsingborgs IF
IF Elfsborg
fb_gilla
para poli
2014-03-25, 16:47
Nu till något mycket mer intressant; Bottenträsket :D
11. Gefle IF
12. Mjällby AiF
13. IFK Norrköping
-----------------------------
14. Halmstad BK
15. Brommapojkarna
16. Falkenberg FF
Prisad vare Herren för alla räddningsplankor! :rolleyes:
Nu till något mycket mer intressant; Bottenträsket :D
11. Gefle IF
12. Mjällby AiF
13. IFK Norrköping
14. Halmstad BK
15. Brommapojkarna
16. Falkenberg FF
Prisad vare Herren för alla räddningsplankor! :rolleyes:
Ja du para poli detta ser ju lovande ut. bye_bye
Kalimera
2014-03-25, 19:57
Ja, det såg ju ganska lovande ut men jag vågar nog inte hoppas på bättre än 6-7 plats för vårt gulsvarta lag.DN hade idag ett stort reportage om Elfsborg. Kolla här (http://www.dn.se/sport/storstadning-i-boras/).
fb_gillaDN hade idag ett stort reportage om Elfsborg. Kolla här (http://www.dn.se/sport/storstadning-i-boras/).
Hej Anders!
Min Önskelista gällande topp 5 är som följer:
1. Örebro Sportklubb
2. Gefle IF
3. Djurgården
4. BP
5. IFK Norrköping
Jag hoppas på många rätt :D..
//Conny :)
DN hade idag ett stort reportage om Elfsborg. Kolla här (http://www.dn.se/sport/storstadning-i-boras/).
Intressant reportage klapp_klap
1. Örebro Sportklubb
2. Gefle IF
3. Djurgården
4. BP
5. IFK Norrköping
Du har inte vänt tabellen upp och ner? ;)
Du har inte vänt tabellen upp och ner? ;)
:D:D:D:D..
Nej, faktiskt inte....
Men den uppmärksamme kan läsa att det var min önskelista.
Dvs, inte helt realistisk kanske.
Men det blir ju bra trist om det bara är en massa lag från södra Sverige i toppen.
Självklart hoppas jag ju naturligtvis att ÖSK gör en kanonsäsong.
God tur!
GULDET ÄR HIMMA !!!
Det blir svårt att flytta det under 2014.bye_bye
GULDET ÄR HIMMA !!!
Det blir svårt att flytta det under 2014.bye_bye
:) Ja ja vi får väl se till hösten. :rolleyes:
para poli
2014-03-26, 18:03
Hej Anders!
1. Örebro Sportklubb
2. Gefle IF
3. Djurgården
4. BP
5. IFK Norrköping
:eek: fb_gilla :D / den köper jag 24-7
Ja det var väl inte så här vi tänkte oss upptakten av den allsvenska säsongen.
Det är så tragiskt att detta kan hända. Nu måste det till hårdare tag mot detta vansinne.
Vem vågar ta med sig sina barn och barnbarn på fotboll???
Misshandeln som ledde till en ung mans död skedde i Helsingborgs centrum. Beskedet om detta nådde de andra "supportrarna" på läktaren under matchen. En ung man valde att springa in på planen och ett antal andra gjorde detsamma. De provocerade hemmalagets supportrar varvid domaren bröt matchen.
Ett antal personer befanns vara maskerade, detta händer väl vid varje match när det gäller de s.k. "problemlagen" vill jag minnas?
Så oerhört märkligt att detta tycks hända när det gäller bara ett fåtal lag, VARJE GÅNG. Det är större problem med allt detta än vad jag tror någon begriper. De personer som är inblandade är inte intresserade att följa SPORTEN fotboll och dessvärre är det LAG vars "fans" som ställer till det, de som i förlängningen tyvärr de som kommer att få ta den största smällen. Det är trots allt fotbollsföreningarna som har ett ansvar för vad som händer, både arrangerande och besökande.
/ Hasse:cool:
Förbjud all som heter maskering. Förstår inte varför dom går på fotboll maskerade. Dom har inte där att göra. :confused:
Det som hänt idag är så fruktansvärt tragiskt. En supporter höll på "fel" fotbollslag och fick plikta med sitt liv Så jävla jävla onödigt och så jävla jävla fel!
Fotboll känns oviktig idag. Måtte alla ansvariga ta krafttag i kampen mot illdåden som begås i idrottens namn.
/Netwolf
para poli
2014-04-02, 00:44
..
para poli
2014-04-02, 00:49
För det första; TRAGISKT! :(
Sedan vill jag förmedla glada supporternyheter, from my point of view (För så är det, vi får inte ge upp! Dom goda krafterna ska segra!)
Har tre för mig viktiga händelser att förmedla, gäller både fotboll och hockey!
Atleti! (slår ut Barca ur CL?)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/p526x296/1510679_10152037055207919_1801116734_n.jpg
och... En superhelg för Anders!!! (kan bli en riktigt kul helg)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10175033_10152037354432919_391505656_n.jpg
I förrgår morse åkte vi buss förbi Stockholms Stadion på vår väg hem från Tallinn till Umeå.
Järnstaketet runt hela stadion var täckt av halsdukar, tröjor, kepsar blommor m.m. På trottoarerna stod utbrända ljus. Man hedrade den som har fått sätta sitt liv. Fint!
Birgitta (Skellefteå AIK-are)
para poli
2014-04-13, 04:49
MFF - Gefle
...1567 km och 22 timmar senare, noll mål och två avslut / lätt värt! :D
MFF - Gefle
...1567 km och 22 timmar senare, noll mål och två avslut / lätt värt! :D
Hav förtröstan detta är ju bara början. ;)
para poli
2014-04-17, 15:13
Få saker är vackrare än en grupp människor som applåderar sitt lag när spelarna går in på planen för att inleda vad som med all säkerhet kommer bli ännu en i en lång rad av förluster. Ni som ska till att förlora, vi hedrar er! Det är stiligt. / off to Strömvallen, men först supporterpuben
Ja fotbollen rullar på.. men här verkar det stilla..Elfsborg tuffar på tar en poäng här och där...flabb_flab
para poli
2014-04-29, 19:40
Ja fotbollen rullar på.. men här verkar det stilla..Elfsborg tuffar på tar en poäng här och där...flabb_flab
Ser onekligen ut som att Elfsborg kanske kan ge Iffiff en match om guldet! Men det jag såg skåningarna prestera på Swedbank Stadion, iofs mot GIF, var nog det mest imponerande jag sett ett allsvenskt lag någongång.
para poli
2014-04-29, 19:46
BTW, vet att det är en del KFF-support här inne. Grattis till en meriterande seger på anrika Strömvallen! (Kan garantera att KFF aldrig mer segrar här! :D)
Ser onekligen ut som att Elfsborg kanske kan ge Iffiff en match om guldet! Men det jag såg skåningarna prestera på Swedbank Stadion, iofs mot GIF, var nog det mest imponerande jag sett ett allsvenskt lag någongång.
Ja Skåningarna var rätt släta mot Häcken i går. :rolleyes:
Heja KFF! Första hemmavinsten i år. Behövdes!klapp_klapklapp_klap.
Lissi
Heja KFF! Första hemmavinsten i år. Behövdes!klapp_klapklapp_klap.
Lissi
Ja visst är det skönt när det händer. Tror nog att det blir flera sådana för KFF. :)
Grattis Elfsborg. klapp_klapklapp_klap
para poli
2014-05-07, 22:51
Blåvitt och Elfsborg, torsdag och måndag, hemma på anrika Strömvallen. Sorry Kastas och Netwolf bl. a, men sex enkla! :rolleyes:Ang_elx:Dbye_bye
Blåvitt och Elfsborg, torsdag och måndag, hemma på anrika Strömvallen. Sorry Kastas och Netwolf bl. a, men sex enkla! :rolleyes:Ang_elx:Dbye_bye
;):confused:snyft_drop
Jaja, vi får väl se.. :cool:
Ja du para polidet blev ju en pinne i går. Får se hur det går på måndag då. I och för sig har ju Strömvallen vari svår för Elfsborg. :)
para poli
2014-05-11, 20:42
Grattis Elfsborg till sista segern någonsin på anrika Strömvallen!:)
Välförtjänt? Mjae, men lag i toppen tenderar att utnyttja lägen från ingenstans. / bedrövad som vanligt!
Ja alltid skönt när dom vinner. Men men bollen är rund. bye_bye
Aj aj där kom smällen. :(
para poli
2014-05-16, 17:25
Aj aj där kom smällen. :(
...och mot råttorna dessutom, måste svida, ajj ajj!
Bygget av nya Strömvallen fortskrider; första fundamentet gjutet, läktaren där Sky Blues ska stå! Bäst att den är stabil :D. Blev klart igår att det blir en heltäckt arena! :)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/q80/s480x480/10334350_1428933984031581_4490896825249846644_n.jpg
Jaa det svider.. Härligt med en ny och fin arena.bye_bye
Så ja då var dom cup-mästare. Grattis Elfsborg. _B-anana_B-anana_B-anana
para poli
2014-05-18, 19:27
Grattis! klapp_klap
Så ja 1-0 mot Närkingarna är gott nog. :)
Så ja 1-0 mot Närkingarna är gott nog. :)
Ja, även ett sketet måls övervikt ger ju tre pinnar.
Sportklubben måste rycka upp sig nu och inte slarva bort en massa offensiva 4-2 lägen... suck..
Sådärja! efter genomklappningen mot Häcken i veckan så vann KFF mot HIF med 2-0 klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
Lissi
Sådärja! efter genomklappningen mot Häcken i veckan så vann KFF mot HIF med 2-0 klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
Lissi
Ja grattis. klapp_klap
Claes på Lesvos
2014-05-26, 21:29
2 - 2 med hjärtat i halsgropen. Nu väntar Elfsborg. Heja di blåe!!!!
Är det någon av fotbollsfantasterna på Kalimera som följer grekisk fotboll? Vårt (Lesvos) lag KALLONI gick upp i första divisionen inför säsongen 2013/14 och lyckades klara sig kvar trots att de måste spela sina hemma matcher i Aten. Inte illa! Snart börjar ju VM. Det blir att dra på sig den blåtröjan och vråla ELLA, ELLA. Grekland spelar den 14/6 kl 19.00 mot Colombia, den 20/6 kl 01.00 mot Japan och den 24/6 kl 23.00 mot Elfenbenskusten. (grekiska tider) Är du i närheten av Skala Mistegnon är du välkommen till kafé Nostos med storbildsduk i trädgården.
para poli
2014-05-27, 00:13
Vårt (Lesvos) lag KALLONI gick upp i första divisionen inför säsongen 2013/14 och lyckades klara sig kvar trots att de måste spela sina hemma matcher i Aten. Inte illa!
OJJ! :eek:
Imponerande, minst sagt!
para poli
2014-05-27, 00:16
Vi Gefle-fans, kommer att kräva att tvåpoängssystemet införs i svensk fotboll på nytt!
/ kryXXa lugnt
Claes på Lesvos
2014-05-27, 08:00
Vi Gefle-fans, kommer att kräva att tvåpoängssystemet införs i svensk fotboll på nytt!
/ kryXXa lugnt
????????????????
Claes på Lesvos
2014-06-01, 19:25
0 - 1
Heja di blåe!!!!!
Ja så kan det gå när fotbollen är rund..Grattis Malmö...:confused:
para poli
2014-07-06, 22:25
Gefleseger mot Häcken! (första ever)
Satt på ett plan mellan ATH-ARN.
Fundering; ska jag hålla mig borta från Strömvallen?
Fundering 2; min dotter har aldrig sett en Gefle-förlust live :eek:, ska jag resa hem henne från Gbg varje hemmamatch?
Gefleseger mot Häcken! (första ever)
Satt på ett plan mellan ATH-ARN.
Fundering; ska jag hålla mig borta från Strömvallen?
Fundering 2; min dotter har aldrig sett en Gefle-förlust live :eek:, ska jag resa hem henne från Gbg varje hemmamatch?
Grattis till segern.. för oss gäller det Djurgården i kväll..bye_bye
Verkar som att Allsvenskan är död??? Men nu hettade det ju till AIK gick på en mina mot Örebro. Och mitt älskade Elfsborg vann. Med mot Malmö vekar det kört eller????:rolleyes:
para poli
2014-08-18, 21:57
Verkar som att Allsvenskan är död??? Men nu hettade det ju till AIK gick på en mina mot Örebro. Och mitt älskade Elfsborg vann. Med mot Malmö vekar det kört eller????:rolleyes:
Närå!
Gefle blev första lag att nolla MFF i år.
Fast det såklart, det var ju konstgräsets fel... :rolleyes:
Så ja nu börjar det bli lite spänning i gruppen. Malmö gick på pumpen medan AIK och Elfsborg segrade. _B-anana
Det börjar räta till sig för Sportklubben oxå flabb_flab...
4 segrar på de senaste 5 matcherna...klapp_klap... Otroligt onödigt att släppa ledningen på 2-0 mot Malmö bara... Men man har ju ändå visat sin kapacitet iom segern mot AIK.
Anders: - Se till att hålla Gefle borta från "strecken" nu oxå flabb_flab
Så ja nu börjar det bli lite spänning i gruppen. Malmö gick på pumpen medan AIK och Elfsborg segrade. _B-anana
Ja Kastas, men det var ingen rolig tillställning (mer än segern för Di Gule).
Förmodligen trötthet, efter Europa kvalet, det var ingen rättvis seger, Falkenberg borde gjort minst 2 mål.
Landskamps uppehållet kommer lägligt, för återhämtning.
I dagens lokaltidning står det att Johan Larsson är mer eller mindre klar att lämna Elfsborg för Gronningen efter säsongens slut.
Tobbe
Jo då allsvenskan rullar på. :D
Ett stort grattis till Malmö. klapp_klap
Grattis "IFF-IFF". Det var ni värda!
para poli
2014-11-14, 20:40
Sorry Sverige! Ni får dras med tråkiga Gefle ett år till :D !
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10801615_10152469527407919_5907900842491534565_n.jpg?oh=acaa2176fec410ead43a5464dde5258d&oe=54DFA69C&__gda__=1427502986_7b3b3c932380176105da187e903a851e
Det är roligt att de är kvar.
Nu får KFF och Gävle se till att bli kvar även nästa säsong.;)
Lissi
para poli
2014-11-15, 12:14
Härlig bild! :)
fb_gilla
Helena S
2014-11-15, 15:00
Jag längtar till Allsvenskan 2015 flabb_flab
Äntligen fick Hammarby lämna supertråkettan klapp_klap
Hälsar Helena S :rolleyes:
Kalimera
2014-11-16, 10:45
Jag längtar till Allsvenskan 2015. Äntligen fick Hammarby lämna supertråkettanKan inget annat göra än att hålla med. klapp_klap
Samma härklapp_klapklapp_klap Bra tränare har de också:D
Lissi
Kalimera
2014-11-16, 11:30
Samma härklapp_klapklapp_klap Bra tränare har de också:DDe har ju det. klapp_klap
Som född och uppvuxen söderböna så finns ju bara ETT Stockholmslag! HAMMARBY! Nu hoppas jag att de får en riktigt bra säsong. Nanne har helt klart en plan och han är taktiker och seg och envis!!
Lissi
Helena S
2014-11-16, 19:56
Jag hoppas att de får ett riktigt stabilt lag och har förmågan att stanna kvar i Allsvenskan! :)
Jag blev jätteglad när det blev klart att Nanne skulle bli Bajens tränare, mina förhoppningar var höga och har infriats flabb_flab Jag gillade Nanne redan när han var Kalmars tränare, jag gillar hans stil. ;)
Nu är det många långa månader kvar till avspark Ang_elx
Helena S bye_bye
Jag blev jätteglad när det blev klart att Nanne skulle bli Bajens tränare, mina förhoppningar var höga och har infriats flabb_flab Jag gillade Nanne redan när han var Kalmars tränare, jag gillar hans stil.
Helena S bye_bye
fb_gilla
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.