handdator

Visa fullständig version : Karpathos i Juli?


Anita_
2006-03-12, 14:52
Hej alla glada!

Jag har aldrig varit i karpathos men efter att ha läst här inne i detta forum så vill jag inte åka ngn annanstans..._B-anana

Jag har preliminär bokat 14 dagar till karpathos i juli månad med apollo, vi är fem personer som ska bo på Atlantis hotell... har ngn av er bott där?

Vi vill gärna åka runt o se hela Karpathos om det hade gått Ang_elx
Snälla kom med tips och förslag om stränder, restauranger o städer,aktiviteter, vi funderar även på att hyra scooter...eller är bil bättre alt.? har hört att vägarna kan vara lite bråkiga :( (undra om det finns fyrhjulingar?)

inkfish
2006-03-12, 17:00
Vägarna är inte bråkigare än nån annanstans;). Fyrhjulingar såg jag faktiskt hos minst en uthyrare.

Men som vanligt gäller väl att bil är bäst om man vill se så mycket som möjligt - medan moppe är bäst om man vill knattra fram i maklig takt och känna alla härliga dofter.

Ett par dagar bil och ett par dagar moppe kan dock sällan bli fel;)

(Glöm bara inte att allt som skrivs här i forumet är subjektivt. Visst har Karpathos sina fans på Kalimera, men det har alla öar, från Marathi till Kreta)

Kalimera
2006-03-13, 08:14
Vi vill gärna åka runt o se hela Karpathos om det hade gått
Norra delen av ön är väglöst (nästan) land, men halva ön kan ni se och det räcker långt. Det är en mycket vacker ö.

Snälla kom med tips och förslag om stränder, restauranger o städer,aktiviteter
Det har skrivits spaltmeter om Karpathos här i forumet, det är svårt att komma med något som ännu inte skrivits. Missa inte byn Olymbos och inte heller en lunch på Taverna Under the Threes strax norr om Finiki. Besök också konstnären och musikern Giannis Hapsis i Othos. Hyr en bil eller skoter och upptäck byar och stränder på egen hand. Ni kommer säkert hitta egna favoriter.

karinafp
2006-03-13, 11:36
Har du hittat till resebreven från tidigare år? Gå in under Läsarhörna här till vänster, och sedan Resebrev och bläddra tillbaka till 2005, 2004 och 2003. Det skrevs en hel del reseberättelser från Karpathos dessa år.

Vi kommer att vara nere 6 - 20 juli, så vi kanske ses? bye_bye

Anita_
2006-03-15, 11:02
Tack så mkt för era inlägg uppskattas mkt! _B-anana


Karina, vart ska ni bo någonstanns?

Finns det ngn som har bott på Atlantis? Berätta gärna för mig!

Sen en fråga till.... det är inte många som har skrivit om uteställen, eller är det så att dem inte finns?

Älskar att gå ut o dansa o festa loss ibland...men är samtidigt ute efter en lugnare semester i år. :o

karinafp
2006-03-15, 11:40
Vi bor alltid på Regina, mitt i stan. Atlantis har vi inte bott på, men har gått förbi där då och då.

Nattlivet vet jag inte mycket om, eftersom det inte intresserar oss. När vi är ute sent, är vi antingen på Pelagos och lyssnar på musik, eller också sitter vi på Acropolis och tar en drink innan vi går till sängs. Men visst finns det uteställen, som Oxygen, Petalo, Fever, Liquid... det är bara det att vi aldrig har varit där. Ni får väl testa dem och tala om hur de var! ;) Inga svårigheter att hitta dem; de ligger alla på eller intill hamnpromenaden. Pigadia är ingen stor stad... man begriper den lätt! flabb_flab

Karin

Anita_
2006-03-15, 22:12
Hej!

Jag ska hålla utkik efter Oxygen, Petalo, Fever, Liquid.... tack för tipset!

Har fått för mig att ön e väldigt liten... 5 mil lång?
Så man borde väl hinna åka runt under dessa 14 dar o se mkt! _B-anana


*längtar som tusan*... sverige vädret gör det inte bättre... :o

Eva L
2006-03-16, 08:15
När vi var där för några år sedan fanns det populära klubbar utanför stan där du kan dansa nästan till solen går upp.

Eva

Anita_
2006-03-16, 17:23
Hej allesamman!

Oj oj vad härligt... finns inge bättre än att gå ut en kväll och bara dansa tills solen stiger upp igen o sen vandra hemåt.... _B-anana semestern är räddad klapp_klap

Tack för era inlägg!

Ingrid
2006-03-16, 22:15
Vet ikke om det eksisterer fortsatt, men det var et slikt sted som het Edem. Ligger utendørs. Gå hovedveien ut av byen mot Aperi, så var det litt på bortsiden av minigolfen, på andre siden av veien.

Ingrid

Anita_
2006-03-17, 17:33
Hej!


Tack Ingrid, ska hålla utkik...

Hur e det med turismen under juli månad?