handdator

Visa fullständig version : Liten undran kring Kos....


TOP
2014-03-08, 08:00
Funderar på att åka till Kos, närmare bestämt Marmari i sommar.
Vi har på grund av eller tack vare se det som ni vill :) valt Atlantica Club Marmari beach med fritidsresor. Vi har våran 5 åriga dotter med oss så valet landade just på ett blue village för bamseklubb o.s.v. (Tro mig vi testade Turkiet
utan barnklubb förra året så nu blir det ett hotell med gott om barn så hon får ut lite av semestern med.....ni vet ge och ta :) ) Nåja min undran då......jo när vi varit på Kreta så upplever jag som det blåst konstant och det har varit röd flagg. (Trist att bara titta på havet) Nu verkar det som man får några varningens ord även om norra Kos. Om man åker i slutet av juli kommer man då endast kunna ha havet som skådebröd eller kommer man salta/svalka ner sig? Svar tas tacksamt emot. /Tommy

Kalimera
2014-03-10, 11:00
Nu verkar det som man får några varningens ord även om norra Kos. Om man åker i slutet av juli kommer man då endast kunna ha havet som skådebröd eller kommer man salta/svalka ner sig?Jag har varit med om både blåst och vindstilla på norr Kos. Har ni otur kan det blåsa rejält. På södra Kos är däremot nästan alltid lugnt och stilla, i alla fall när jag har varit på Kos. Jag har dock aldrig vari där i juli (tror jag).

pelagia
2014-03-10, 13:27
Hei.


Har bare vært en gang på Kos og det var i september i fjor. Vi leide scooter og kjørte ut til strendene på nordkysten. Et par dager var det ikke greit å bade i sjøen pga bølger og mye vind. Ellers var det greit.
Vi har vært på Kreta, Rhodos, Karpathos og Samos og hatt masse vind. Det er vel ikke til å unngå når man er på en øy.
Jeg har aldri vært på øyene i juli, men innbiller meg at da er det så varmt der at det må være bare deilig med vinden?
Skal til Kreta i begynnelsen av august i år, og håper egentlig at det ikke er
35 grader og vindstille, jeg.


Vennlig hilsen
Pelagia

TOP
2014-03-10, 19:44
Låter väl ganska bra då. Får väl hyra bil och åka till södra sidan på blåsiga dagar. Tack för svaren./Tommy

Monana
2014-05-07, 19:29
Skulle vara roligt att höra vad ni tycker om Atlantica Club Marmari. Vi åker dit i september.