JohnS
2014-03-07, 13:31
Jeg leser i Ekathimerini at det foreligger omfattende planer om å satse på sjøfly som framkomstmiddel til og fra øyer uten flyplass, både beregnet for ordinær transport og for spesielle sight-seeing-ruter. Selskapet som satser et stort antall millioner på å bygge ut infrastruktur, regner med å etablere langt over 100 nye sjøflyhavner innen slutten av 2015.
Dette er jo godt nytt for oss som ikke setter pris på lange båtreiser, siden det gjør mange øyer mye lettere og raskere tilgjengelig. Men jeg går ut fra at også denne medaljen har en bakside. Hva skjer med freden og idyllen som mange oppsøker på nettopp disse øyene når det etableres en sjøflyhavn? Sjøfly er ikke akkurat lydløse........
Noen som kjenner mer til planene og har synspunkter?
Dette er jo godt nytt for oss som ikke setter pris på lange båtreiser, siden det gjør mange øyer mye lettere og raskere tilgjengelig. Men jeg går ut fra at også denne medaljen har en bakside. Hva skjer med freden og idyllen som mange oppsøker på nettopp disse øyene når det etableres en sjøflyhavn? Sjøfly er ikke akkurat lydløse........
Noen som kjenner mer til planene og har synspunkter?