handdator

Visa fullständig version : Karpathos 2014 - Min fjärde säsong


Mson
2014-03-03, 17:39
Hej på er alla!

Snart dags för ny säsong på underbara Karpathos. 2011 och 2012 jobbade jag på Aegean Village i Amoopi och sommaren 2013 jobbade jag som hovmästare på Acropolis inne i Pigadia, samma ställe som jag i slutet på april nu beger mig till igen för ytterligare en fantastisk säsong.

Om det är någon som har några frågor om Karpathos, vad som helst, så finns jag här att försöka svara på dom så gott det går då jag börjar bli rätt hemmastadd på ön efter mina 18 månader där :) annars hoppas jag att vi ses snart igen.

Mvh Thom Mattsson

Ps; Om någon har något tips på duktig bartender som skulle vara intresserad av ett utvecklande jobb på Acropolis, skriv till mig här.

Malena
2014-03-04, 15:47
Är det Acropolis ägare som har en fru från England? Och som håller på Chelsea?

Mikke
2014-03-04, 16:22
Yep, en av bröderna, Louis, har en engelsk fru,vars namn jag icke minnes vid skrivtillfället.....:)
Mikke

Malena
2014-03-04, 17:45
Aha... Tack för infon!

Riitta
2014-03-04, 18:05
Thom, bodde du på GV:)


Riittabye_bye

karinafp
2014-03-04, 18:08
Yep, en av bröderna, Louis, har en engelsk fru,vars namn jag icke minnes vid skrivtillfället.....:)

Mandy. ;)

Karin

kepa
2014-03-04, 18:22
Blev varm om hjärtat när jag tittade på veckans strand från Lefkos.Var där förra året på våren och september och vandrade badade åt god mat.

Tack Kepa

Masse
2014-03-04, 18:56
Är det Acropolis ägare som har en fru från England? Och som håller på Chelsea?


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .................... OCH SOM HÅLLER PÅ CHELSEA!!!!!!!!!!!


Har hittills valt bort Acropolis, men med denna ny info så är ett besök där ett måste nästa gång jag är på Karpathos! Hoppas att frun är på plats! Min kära hustru håller på Arsenal. Men hon har många goda sidor också! :D:D:D


:) Masse

Malena
2014-03-04, 20:10
Jag syftar lite illa inser jag... Jag vet inte vad frun i familjen håller på :) Ägaren håller dock på Chelsea. Vi hade lite snack i höstas då undertecknad håller på Liverpool..._B-anana_B-anana_B-ananaklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Mikke
2014-03-05, 13:25
Mandy. ;)

Karin

..tack Karin, du aer en (encyclopaedisk) Karpathospaerla....:)
Mikke

Mson
2014-03-05, 19:02
Både Loui och Mandy är fanatiska Chelsea supportrar. Jag själv håller på Leeds United och även om vi inte spelar i samma universum längre får jag allt som oftast höra lite gliringar från de båda ;)

Riitta//

Jag bodde i ett hus lite längre upp från Garden Villa men samma ägare ja :)

Riitta
2014-03-05, 19:24
Då vet jag vilket hus:)Plockade oliver där med S och M för ett par år sedan:) Vi brukar bo på GV:)


Riittabye_bye

Kakri
2014-03-14, 17:25
Ps; Om någon har något tips på duktig bartender som skulle vara intresserad av ett utvecklande jobb på Acropolis, skriv till mig här.

Vel - jeg vet om en super bartender ;-) Han heter JOHAN! Kan du ikke overtale ham da! :-)

Mson
2014-03-17, 03:26
Vel - jeg vet om en super bartender ;-) Han heter JOHAN! Kan du ikke overtale ham da! :-)

Vi har fixat ny bartender nu. Det blir en grekiskt tjej i baren denna sommaren :)

camarina
2014-04-07, 21:45
Thom vi sågs i somras vi hängde lite på acropolis å sista kvällen hade vi velat äta fisk där men nåt kom emellan. Vi bodde på kalimera som inte längre finns på airtours. Vet du nåt ? Längtar tillbaka å hoppas vi ses . Ha det. :)

Mson
2014-05-02, 19:09
Thom vi sågs i somras vi hängde lite på acropolis å sista kvällen hade vi velat äta fisk där men nåt kom emellan. Vi bodde på kalimera som inte längre finns på airtours. Vet du nåt ? Längtar tillbaka å hoppas vi ses . Ha det. :)

Hejsan :)

Ja, vi tar ju in färsk fisk varje dag och ett mindre antal så när det tar slut så tar det slut tyvärr men vi har mycket annat gott också givetvis :) vad som hänt just Kalimera kan jag inte svara på förutom att det kan ha å göra med att hotellet sålt rum till något annat resebolag/land. Italienarna, med sina sju flighter i veckan under högsäsong kan ta över hela hotell tyvärr, vet detta för det hände med ett hotell i Amoopi för ett par år sedan.

Vet inte om det är så i detta fallet men det är det enda jag kan komma på i dagsläget. Kan kolla lite mer noga när jag väl är tillbaka på ön på söndag :)

Ha det fint

camarina
2014-05-09, 21:48
Hej thom har du koll på vad som hänt på vårat favorithotel kalimera? Annars har du nåt bra tips på boende?

Moka
2014-08-25, 10:46
Hej!
Vi planerar att åka till Karpathos och fira en 50 årsdag nästa år, 2 döttrar med på 19 och 21 år. Har du tips på bra boende med bra sandstrand?

Mvh

karinafp
2014-08-25, 11:00
. Har du tips på bra boende med bra sandstrand?

Bra boenden med bra sandstrand finns i massor. ;) Vad vill ni i övrigt ha i omgivningarna?

Karin
som alltid längtar ner