Visa fullständig version : Frågebild 696 - Palm beach i Famagusta på Cypern
Hej! Var kan detta vara någonstans? / Simetra bye_bye
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/204a_zpsb93eac14.jpg
Spanien?
Nej, inte Spanien :)
Sverige? Skåne....:eek:
Lissi
Sverige? Skåne....:eek:
Lissi
Nej, inte Skåne... och inte någonstans i Sverige heller Ang_elx
Bulgarien,Sunny Beach :confused:
Panakakis
2014-02-28, 06:03
Danmark :rolleyes:
Turkiet?
Nej, faktiskt inte Turkiet ;)
Bulgarien,Sunny Beach :confused:
Inte heller Sunny Beach eller någonstans i övriga Bulgarien :)
Danmark :rolleyes:
Och inte heller Danmark Ang_elx
Cypern?
Cypern är helt rätt! klapp_klap Var på Cypern kan det då vara?
Simetra bye_bye
Tycker ju att jag känner igen mig...har ju varit i Larnaca, Ayia Napa och Pafos bla...så jag gissar på Larnaca :)
Tycker ju att jag känner igen mig...har ju varit i Larnaca, Ayia Napa och Pafos bla...så jag gissar på Larnaca :)
Nej... tyvärr inte Larnaca :)
Nissi beach? /Katitzi:)
Nissi Beach och Ayia Napa inte heller Ang_elx
Gissar på Fig tree bay då ;)
Gissar på Fig tree bay då ;)
Nä, inte där heller :D
Nilam menar nog kanske Coral Bay i så fall, 7 km utanför Paphos för det är enda sandstranden som finns nära Paphos. Det var bara klippbad annars
Lissi - som var där i december.
Jakobina
2014-03-01, 12:17
Fig Tree Bay !:)
Nilam menar nog kanske Coral Bay i så fall, 7 km utanför Paphos för det är enda sandstranden som finns nära Paphos. Det var bara klippbad annars
Lissi - som var där i december.
Så kanske det var...att vi badade utanför :) Åkte runt ön i bil och badade lite överallt i några dagar men det var 1980 så man kan inte komma ihåg allt ;) Senaste besöket 2003 var vi bara vid Nissi Beach.
Nektaria
2014-03-01, 16:03
Protaras (Fig Tree Bay)????
Paphos?
Nilam menar nog kanske Coral Bay i så fall, 7 km utanför Paphos
Ledsen, snyft_drop för det är varken Paphos eller Coral Bay 7 km därifrån... ;)
Fig Tree Bay !:)
Protaras (Fig Tree Bay)????
Inte heller Fig Tree Bay/Protaras... Ang_elx
Kanske dags för en ledtråd ;): Just den här stranden (i denna stad) har, kan man säga ett lite speciellt läge... :cool:?
Ja jag gissar väl på Limassol då :)
Tox Eftra?
Är det en ort, strand, kust på Cypern man borde ha hört talas om :confused:? Inte jag i alla fall... så där är det nog inte ;)
Ja jag gissar väl på Limassol då :)
Undrade nästan när denna ort skulle dyka upp... men tyvärr inte heller Limassol :(
Fler ledtrådar? / Simetra Ang_elx
Jag har nog inte varit just där då känns det som :o Ett av ställena jag badat vid är vid Afrodites klippa...men där såg det väl inte ut så...:confused:
Jag har nog inte varit just där då känns det som :o Ett av ställena jag badat vid är vid Afrodites klippa...men där såg det väl inte ut så...:confused:
Nej, det har du rätt i ;)... för det är inte Afrodites klippa och om hon
simmade ända hit någon gång vet ej gudarna för det är en rejäl bit bort..
En ytterligare ledtråd är: Hyr man en av kanoterna är det nog klokt att inte paddla för lång ut åt höger i bild... nu är det väl solklart var detta är någonstans... Ang_elx
Simetra bye_bye
Ingen som vet... :confused: Kan väl då avslöja att detta är någonstans på Norra Cypern och inte alltför långt borta (avståndsmässigt) från turistorterna på sydöstra Cypern... nu kanske det plötsligt blev lite fööör lätt! ;)
Simetra :)
Famagusta!
Lissi
Javisst är det Famagusta på Norra Cypern klapp_klapklapp_klapklapp_klap Grattis Lissi! Du hann ju före min sista ledtråd :D!
Stranden heter Palm Beach och ligger "vägg i vägg" med den sedan 1974 övergivna och avspärrade spökstaden samt det kilometerlånga strand- och turistområdet Varosha i Famagusta. Går man en liten bit bort åt höger ser det alltså ut så här:
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/204b_zpsfbc3471f.jpg
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/204c_zps049e39b2.jpg
http://i1321.photobucket.com/albums/u553/Simetra7/204d_zps56ad74d3.jpg
Simetra bye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.