handdator

Visa fullständig version : Eurovisionsschlagern i Göteborg


pawik
2006-03-11, 19:58
Lyssnade igenom låtarna som tävlar ikväll i Göteborg i P3 under eftermiddagen.
Säga vad man vill om Carola men hon är en helsikes duktig
artist. I GP skrev man idag att artisten är bättre än låten (det gällde Carolas låt).

Jag tyckte nog att låten var bra också men det var väl Carola som lyfte den!!

Med Carola i Aten så kan Anna Vissi glömma vinst!!!

/pawik

Peter
2006-03-11, 20:23
Vem är Carola? :confused:

Peter - schlagervägrare... :D :D :D

pawik
2006-03-11, 20:32
Vem är Carola?


Känd sångerska (i Onnered) från Önnered i Göteborg som tävlar på hemmaplan ikväll.

/pawik

inkfish
2006-03-11, 22:24
Med Carola i Aten så kan Anna Vissi glömma vinst!!!


Där tror jag du har fel... Carola är drottning på det hon gör - men det är här det. I Europa är hon förmodligen bara en medelålders föredetting med en jäkligt blek låt som inte ens hade gått till Sverigefinal med en annan artist.

Sen undrar jag om Europa blir så där värst imponerade av hennes jättefläktflabb_flab

Riitta
2006-03-11, 22:35
Jag tror inte heller att låten hade gått vidare med någon annan artist:o

Riittabye_bye

inkfish
2006-03-11, 22:37
En typisk Shirley Clamp-låt egentligen. Och då är det väl typ sjätteplacering. Men Carolas pondus och energi är oslagbart - sitter och lyssnar just nu, den är nästan bra.:o

En eeeeevigheeeet, en kort sekuuuuund..._B-anana

Annars tyckte jag att grekiska dansgruppen Orfeus härifrån Göteborg var bästklapp_klap

pawik
2006-03-11, 22:59
Där tror jag du har fel... Carola är drottning på det hon gör - men det är här det. I Europa är hon förmodligen bara en medelålders föredetting med en jäkligt blek låt som inte ens hade gått till Sverigefinal med en annan artist.

Sen undrar jag om Europa blir så där värst imponerade av hennes jättefläktflabb_flab

Vi får väl se.

Topp 5 utan tvekan
Tror nog att folk begriper när dom ser en medelålders föredetting
och när dom ser något annat.
Det här blir väl i så fall fall den allra, allra första gången du har fel.flabb_flab flabb_flab flabb_flab
Jag blev i alla fall rätt så impad.

/pawik

Eva L
2006-03-11, 23:08
Vadå medelålders föredetting henns röst fungerar väl än och i vårt kära Grekland hänger artisterna med högt upp i åren.

Eva

inkfish
2006-03-11, 23:10
Tja, det är inte Grekland som röstar. Det är Europa. Ett Europa som de senaste åren röstat fram artister som Elena, Ruslana och Sertab till seger.

Kan inte se en Carola med en svensk schlagertrall i den raden - även om det vore kul.

pawik
2006-03-11, 23:18
Vadå medelålders föredetting henns röst fungerar väl än och i vårt kära Grekland hänger artisterna med högt upp i åren.

Eva

Tror nog att en artist är en artist är en artist.
Om artisten sedan är 20, 40, 60 eller 80.
Är artisten bra så är artisten bra.
ink får ha sin åsikt men jag tror hon har fel.

/pawik

inkfish
2006-03-11, 23:20
ink får ha sin åsikt men jag tror hon har fel.


Det hoppas jag att jag har!

Och naturligtvis är det min åsikt jag skriver här, vems skulle den annars vara?

pawik
2006-03-11, 23:49
Och naturligtvis är det min åsikt jag skriver här, vems skulle den annars vara?

Självklart att det är din åsikt du skriver här!
Har jag påstått något annat??
Du tycker en sak, jag tycker en annan sak.
Så är det med det.
Vi har nog båda (till skillnad från Carola) passerat bäst före datum och vi få väl önska henne lycka till i Aten (om hon nu kommer så långt:confused: ).
Om hon nu råkar vinna där då skall jag banne mig påminna dig om det :D :D :D .

/pawik

Agda
2006-03-12, 10:37
Tja, det är inte Grekland som röstar. Det är Europa. Ett Europa som de senaste åren röstat fram artister som Elena, Ruslana och Sertab till seger.

Kan inte se en Carola med en svensk schlagertrall i den raden - även om det vore kul.

Håller med dig tror inte Carola har en chans med tanke på de låtar som vunnit de senaste 4-5 åren.Det Europa som röstar idag jämfört med -91 (då Carola vann) är helt annorlunda med en mycket speciell musiksmak.

anoula
2006-03-12, 10:47
Jag tyckte att Pontare var så bra. Han har en av Sveriges bästa röster.

inkfish
2006-03-12, 12:51
Om hon nu råkar vinna där då skall jag banne mig påminna dig om det :D :D :D .


Har inte vi haft nån liknande deal tidigare? Och vem fick rätt då?Ang_elx Jag minns inte men situationen känns bekant.;)

Jag ska bara förtydliga: JAG tycker inte att Carola passerat bäst-före. Däremot tror jag att EUROPA uppfattar henne så. Precis som jag skrev: jag tycker att hon är en drottning. Hon är nog t o m bättre i dag än hon varit tidigare.

Men. Jag tror inte att hon kan mäta sig med de låtar/artister som vunnit resp placerats högt de senaste åren. Med Sertab hände nåt med Eurovision. Det är helt andra genrer som värderas högt i dag. Inte snäll svensk schlager - en genre som över huvud taget bara finns i Skandinavien.

Så jag tycker som en brittisk användare kärnfullt uttryckte det på schlagernördarnas eget forum: What a boring ordinary song. I much prefer BWO's.

BWO hade, tror jag, haft betydligt större chans i ESC. Fast de slår inte Carola i Globen. Vilket jag är rätt nöjd med för det är Carola jag spelat på, sen långt innan oddset gick ned.;)

Izza
2006-03-12, 13:01
Carola i blått och dansare som viftar flaggor i blått och vitt ;)
Carola vill till Grekland ;)

nilam
2006-03-12, 14:55
*gäsp*...utav över 3000 inskickade bidrag så är detta vad de erbjuder oss att rösta på:eek: Gårdagens startfält var det sämsta jag sett! Visst Carola är "duktig" och går hem i stugorna fortfarande, men låten har man väl hört förrut?
Sverige har många av världens bästa låtskrivare och ligger med sina låtar på världslistorna...men de som verkligen kan det här med att skriva hits lyser med sin frånvaro i sådana här sammanhang.


Tja, det är inte Grekland som röstar. Det är Europa. Ett Europa som de senaste åren röstat fram artister som Elena, Ruslana och Sertab till seger.

Kan inte se en Carola med en svensk schlagertrall i den raden - även om det vore kul.

Kan bara hålla med inkfish, svensk sk "schlager" går inte hem ute i Europa längre. Det är kanske dags att släppa fram lite "nya" förmågor. Skulle vara roligt att veta medelåldern på de som röstade i går;) Tror inte att det var särskilt många yngre människor:D

Malin

Agda
2006-03-13, 14:03
Sverige har många av världens bästa låtskrivare och ligger med sina låtar på världslistorna...men de som verkligen kan det här med att skriva hits lyser med sin frånvaro i sådana här sammanhang.

Malin

Kanske fanns de bland de 3000 bidragen men föll inte Melodifestival-juryn i smaken.Det har ju blivit viktigare med att det blir "bra tv" som skall vända sig till en stor publik än en Meloditävling.Också förmodligen därför som det inte finns så många nya förmågor med,de drar ju ingen större publik.

martinifk
2006-03-13, 16:06
Jag citerar Lena Philipsson: Sverige fick över 3200 bidrag inskickade och Moldavien bad om 15 bidrag , som de också fick. Nu kom ju Moldavien på 6:e plats och Sverige på 19:e det säger lite.....
detta års festival var usel enligt mig och Carolas låt var riktigt dålig
HEJA BWO de som är riktigt populära i Östeuropa dessutom , de har enligt mig störst chans i kval och ev. en final också;) Förra året var 7 av de 10 bästa bidragen från Östeuropa och Grekland som vinnare!!!!


Martinifk:rolleyes:

pawik
2006-03-18, 22:16
Grattis ink!

Vad hade du för odds?

Carola var inte lika bra idag som i Göteborg. Då höll min tv på att fullkomligt explodera, Hon har kanske inte den bästa schlagern men hon är ta mig f-n den bästa artisten.
Vi får se vad Europa tycker om Carola!!

/pawik

inkfish
2006-03-18, 22:56
Tack pawik! För en månad sen när jag spelade var oddset fem. Fast jag hade vunnit även om Carola kommit sist, för vadslagningsfirman stängde spelet tidigare i veckan och betalade ut vinsterna.Ang_elx

Jag tyckte hon var STOR i dag. Rösten bar ju knappt över huvud taget för att vara Carola, det märktes att hon fick hålla igen. Och så vann hon ändå. Det är proffsigt gjort.klapp_klap

Athanasia
2006-03-18, 23:35
Pust......det blev inte som jag ville..tycker inte låten är bra.

pawik
2006-03-19, 00:45
Just nu lyssnar jag på ljuv grekisk musik.
Det skriver jag dock om på ett annat forum.

/pawik

Sunflower
2006-03-19, 07:59
Hej! Först vill jag säga till Carola, grattis till vinsten! Trots dina hals problem gjorde du det bra men jag vet att du kommer ge 100 % av dig själv nere i Aten när det är dags! Jag måste säga att jag är så less på alla tidningar och deras skriverier och påstående om alla artister så man har lust att sluta läsa dom och hälften av det dom skriver är ju inte ens sant. Lycka till nu och jag kommer att hejja på dig hemma här i min soffa när det är dags!klapp_klap

Mvh Marie

monica
2006-03-19, 17:13
Tycker att Carola är ett superproffs men tror inte att denna låt kommer att komma högt, Andreas Johnsson däremot hade en bra internationell låt.

Tycker att Carola vann just för att hon är Carola, tror inte att låten vunnit med någon annan artist. Sedan är det ju inte artisten man ska rösta på utan melodin det är ju därför det heter melodifestivalen och inte artistfestivalen. Nej, Anna Vissi och Carola får nog ta varann ihand i år och se på när någon annan tar segern.

Monica

anoula
2006-03-19, 18:27
Jag måste säga att jag är så less på alla tidningar och deras skriverier och påstående om alla artister så man har lust att sluta läsa dom och hälften av det dom skriver är ju inte ens sant.

Jag håller med... är trött på alla som försöker få en att ändra uppfattning. Det är så trist när man ser hur folk ändrar åsikt fram och tillbaka efter kvällstidningarnas löpsedlar.

Carola är en av våra bästa artister, det är väl bra att hon åker till Aten istället för Björn Kjellman eller någon annan tondöv pajas. Vi kommer i alla fall inte att behöva skämmas.

myssa
2006-03-19, 20:07
nej inte behöver vi skämmas för carola.
hon har ju en röst som heter duga.
men jag tycker ändå att någon annan borde vunnit, andreas med sin glada låt eller BWO ??
det blir lite trist(förlåt mig) på nåt sätt att skicka iväg artister som till och med vunnit hela tävlingen en gång tidigare vare sig dom heter carola eller nåt annat.
är det inte mera spännande med nya stjärnor??
nåväl det blir nog en fantastisk tävling i llla fall, jag kommer att "bänka" mig i soffan då.
myssa.....