handdator

Visa fullständig version : Födelsedagspanik....


Ypsilon
2006-03-11, 17:19
Kommer att fylla jämna år i sommar, samma dag med Mick Jagger, dock ej fullt så många år. Har ni något tips om någon plats i Grekland med det där "lilla extra"? Är enträgen Kretareseär, men alla förslag emottas med tacksamhet.
Ypsilon

Peter
2006-03-11, 19:31
Jamen, hur vill du ha det på din stora dag? Lugnt och stillsamt, men trivsamt? Fullt ös, klackarna i taket och Ouzo i varje kran? Ge en ledtråd så kommer det nog några tips vartefter... :-)

Peter

Ypsilon
2006-03-11, 21:37
Ouzo från alla kranar skulle säkert lindra paniken något...
Ypsilon, 40 +

Peter
2006-03-12, 14:44
Lite mer fest då... Här är några förslag:

Naxos. Är aldrig fel. Fina ständer, nattliv. Mycket barnfamiljer och turister. Finns något för alla på Naxos.

Skiathos. Vackert, mindre turister mer Greker. Medelåldern lite högre än på de populäraste öarna. Sobert uteliv.

Mykonos. Fina stränder, vacker chora. Mycket turister och internationellt nattliv som är dyrt.

Samos. Lite lugnare ö, men där finns både nöjesliv och lugn och ro.

Rhodos. Fest dygnet runt för den som vill.

Det är de öar jag tänker på i första hand. Men du får nog fler förslag vartefter.

Peter

Eirini
2006-03-12, 20:24
Mick Jagger kommer till Aten 29/6!!! Konsert pa Olympiska Stadion. Kanske vore nagot for din fodelsedag? Sen kan du fortsatta ut i o-varlden for sol och bad.

:)

Kalimera
2006-03-13, 08:23
Ouzo från alla kranar skulle säkert lindra paniken något...
Ypsilon, 40 +Jag skulle valt en kombinationsresa, först några dagar (eller en vecka) på Skiathos och sedan avsluta med Skopelos.

martinifk
2006-03-13, 17:18
Fortsätt att vara enträgen Kretaresenär tycker jag_B-anana


Martinifk

Joppan
2006-05-30, 22:29
Firade min 40 årsdag i Georgioupolis, helt otippat eller:o Vi bokade ett långbord på vår stamtaverna och hade jättetrevligt,
tårta och hela baletten.
//Joppan

Kommer att fylla jämna år i sommar, samma dag med Mick Jagger, dock ej fullt så många år. Har ni något tips om någon plats i Grekland med det där "lilla extra"? Är enträgen Kretareseär, men alla förslag emottas med tacksamhet.
Ypsilon

Eva L
2006-05-31, 07:59
Välj gärna något annat än Kreta så blir det lite extra. Jag tycker själv om Kreta men har besökt många andra öar också vilket gör upplevelsen av Grekland mer fulländig. Några konkreta tips har jag inte men om du berättar om var du helst bor på Kreta så kanske du får fler tips av både mig och andra.
Är det naturen och Kretas alla små byar du föredrar, maten, folket eller de stora charterturistorterna?

Eva Usch till mig__D läste slarvigt och såg att du redan firat din födelsedag. Så går det när man inte orkar läsa alla inlägg

Elisabet
2006-05-31, 08:18
Eva Usch till mig__D läste slarvigt och såg att du redan firat din födelsedag. Så går det när man inte orkar läsa alla inläggHar du resstress Eva ;) Ypsilon som ju är den som ställer frågan, fyller inte år förrän i slutet av juli.

Eva L
2006-05-31, 09:00
Har du resstress Eva ;) Ypsilon som ju är den som ställer frågan, fyller inte år förrän i slutet av juli.

..och jag som trodde det var Joppan. Ja resstress men inte i den trevliga bemärkelsen. Snarare arbetsstress. Försöker slutföra alla arbetsuppgifter som ska vara klara i em och inte sent inatt__D för att kunna ägna kvällen åt att slutföra packningen, fixa lite där hemma etc. Har dessutom en sjuk mamma som jag normalt hjälper med ganska mycket, både kontakter med vård samt hundra andra saker. Ser verkligen fram emot den här resan. Tror aldrig att jag tidigare i livet behövt semester så väl som nu. Oavsett hur det blir flyger jag till Stockholm imorgon där hela dagen går åt till tjänsteärenden och kvällen till avkoppling inför Greklandsresan.

Eva

ricky
2006-05-31, 09:05
Har du resstress Eva ;) Ypsilon som ju är den som ställer frågan, fyller inte år förrän i slutet av juli.

Just det! Skärpning! Denna gång ser vi mellan fingrarna, nästa gång
blir det reprimand!

Ypsilon, varför inte åka till Santorini. Perfekt att fira i Fira!

Lissi
2006-05-31, 09:10
Jag har ett förslag till:
För 2 veckor en kombination Samos-Patmos, eller om det gäller en vecka bara PATMOS!

Annars säger jag som Janne: Skopelos!!!

Lissi - som 2007 ska göra sin första båtluff!! Har blivit så sugen efter allt prat här!

Ypsilon
2006-05-31, 10:38
Som enträgen Kretaresenär tackar jag varmast för alla tips. Att Fira i fira låter inte illa. jag har Firat i fira tidigare oxo... Som det nu ser ut så tror jag det blir att fira på en inhemsk ö, i Åbolands skärgård, och så blir det att fira i Grekland i september.
Hade nog kollat Rolling Stones, vi firar nämligen på samma dag, Mick och jag, nu verkar det ju som deras spelningar i Europa blir uppskjutna till hösten.
Ypsilon 40+