Visa fullständig version : BILDEGÅTE 3555 - Elos på Kreta
Så k l a r t originaler er bedre enn "souvenirer" :D
Sikkert flere enn oss som har vært her/sett denne oppfordringen på sin ferd i øyverdenen :) HVOR ?
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/0d526286-3c51-4eda-9c11-024a448a9648_zps2d7d126a.jpg
Tycker jag sett liknande text på Kreta. Gissar Paleochora då det var en pågående skulptur utställning i byn där hösten 2013.
Marja :)
En g o d begynnelse, Marja ;) :)
Kreta er riktig, men det er ikke i Paleochora bye_bye
Då gissar jag Chania. :)
Möjligen dessa kvarter till gatorna Anghelou eller Halidon, eller till hantverkskvarteren mellan nya och gamla hamnen.
Marja ;)
Då gissar jag Chania. :)
Möjligen dessa kvarter till gatorna Anghelou eller Halidon, eller till hantverkskvarteren mellan nya och gamla hamnen.
Marja ;)
- men det er ikke i Chania, Marja :)
Jeg t r o r det kan trenges et ledetrådsbilde her ;)
Selv om jeg har klokketro på Kalimerianeres utholdenhet og e v n e til å løse gåter klapp_klap
- er Marja den eneste som gjetter, TAKK, Marja, håper du fortsetter og at flere forsøker :)
Dette bildet er tatt i "nærområdet" til Gåtebildet :
http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/4295d98a-79ff-470b-afa0-657f814e624e_zpsb65e58b7.jpg
Spili?
//
KR
:) Ikke Spili, KR
Tack Kari! :)
Jag har kanske sett skulpturen eller vill tro det....men vet inte var på Kreta? :confused:
Känner också igen den bilden nr 2 på det vackra stället du visar men har inte svaret ännu. Kanske någon annan vet? :)
Först till svaret är bäst!
Marja ;)
Fysimera
2014-02-23, 21:22
Jag tror det är Elos byn.
Anna
Tack Kari! :)
Jag har kanske sett skulpturen eller vill tro det....men vet inte var på Kreta? :confused:
Känner också igen den bilden nr 2 på det vackra stället du visar men har inte svaret ännu. Kanske någon annan vet? :)
Först till svaret är bäst!
Marja ;)
- da kommer du nok snart på hvor dette er :)
Lesvos ?
Nei, det er på Kreta :)
Sougia?
nei, ikke Sougia :)
Jag tror det är Elos byn.
Anna
JAVISST klapp_klapklapp_klapklapp_klap ELOS er RETT svar, GRATTIS :D Fysimera
Grattis till Fysimera! :) Ni är bäst! KRETA
Jag borde kunnat detta och skäms lite grann. :o Säg inget till mina vänner i Anogia bara. Jag har ju ändå varit där i Elos! Min tidigare chef skulle nog tycka att jag vara turist knäpp! :D
Marja :cool:
Grattis till Fysimera! :) Ni är bäst! KRETA
Jag borde kunnat detta och skäms lite grann. :o Säg inget till mina vänner i Anogia bara. Jag har ju ändå varit där i Elos! Min tidigare chef skulle nog tycka att jag vara turist knäpp! :D
Marja :cool:
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.