Logga in

Visa fullständig version : Chalki har fått avsaltningsanläggning

Monica P
2014-02-09, 18:02
Till alla er som gillar Chalki: jag läser just i webbtidningen Rodiaki att Chalki i dagarna börjat använda en efterlängtad avsaltningsanläggning. Vattenfrågan är ju svår på många öar och avsaltning är en vettig lösning åtminstone för mindre ställen. Jag kan inte se i notisen om det kommer att finnas tappställen eller om alla som vill kan ansluta sina hus. Ni som åker dit kan ju rapportera!

kari
2014-02-09, 22:26
Så b r a, da vet jeg at de som bor på Chalki er glade :)
- de var så oppgitt over at det ble gitt enorme summer til å forsyne øya med vann en gang pr uka, på Symi tre ganger pr uke i s t e d e t for å investere i avsaltningsanlegg!
Da har vel Symi og fått avsaltningsanlegg nå, eller evt tidligere :)

Kalimera
2014-02-11, 18:23
Till alla er som gillar Chalki: jag läser just i webbtidningen Rodiaki att Chalki i dagarna börjat använda en efterlängtad avsaltningsanläggning.Härligt! Då kanske jag kan duscha varje dag nästa gång jag reser till Chalki. :)

kari
2014-02-11, 20:22
Härligt! Då kanske jag kan duscha varje dag nästa gång jag reser till Chalki. :)

Det kunne vi begge gangene vi var der, men det kunne ikke du altså?
Vi var jo på Chalki i absolutt l a v sesong begge gangene, kanskje det er forskjellen? bye_bye

Kalimera
2014-02-11, 20:26
Det kunne vi begge gangene vi var der, men det kunne ikke du altså?Det var bara en dag, sedan kom vattenbåten från Rhodos och fyllde på nytt vatten. :)

kari
2014-02-11, 22:20
Det var bara en dag, sedan kom vattenbåten från Rhodos och fyllde på nytt vatten. :)

Ok:)