Visa fullständig version : Jeg funderer på...
på hvilken øy i Kykladene / h v o r vi skal tilbringe noen dager rundt 10 juli :confused:
Etter ei uke i Naoussa, med storfamilien, har vi ei uke på egenhånd :)
Målet vårt er å ha det (nesten) som i lavsesong ;) - d e t blir nok ikke enkelt, men... h v o r er det antatt stillest?
Jeg har tenkt på både Andros, Tinos og Syros som gode alternativer, regner med at Små Kykladene og Amorgos har flere turister i juli:confused:
Men vi har aldri vært i Hellas på den tiden tidligere, og vil gjerne høre noen erfaringer? bye_bye
Jag tror att alla de tre öar Du Syros, Tinos, Andros) nämner är rätt lugna den tiden...Kanske Batsi på Andros är livligast av de tre. Det är ju ett angenämt problem Du har ;)
Lissi
Jag tror att alla de tre öar Du Syros, Tinos, Andros) nämner är rätt lugna den tiden...Kanske Batsi på Andros är livligast av de tre. Det är ju ett angenämt problem Du har ;)
Lissi
Det er det :)
- vet du hvordan det er på Tinos på den tiden?
Ang. Andros, i alle fall Batsi, har du " skremt" meg litt med at det er "invadert" av engelskmenn i juli ;):confused:
Men Kari, det var vår pensionatsvärd som sa det, själv har jag ingen aning om hur det är i juli i Batsi. Vi var ju där i slutet av september.
Tinos har vi varit i i juli 2012 och då var det väldigt varmt och vindstilla de två sista veckorna och väldigt blåsigt den första veckan.
Lissi
Men Kari, det var vår pensionatsvärd som sa det, själv har jag ingen aning om hur det är i juli i Batsi. Vi var ju där i slutet av september.
Tinos har vi varit i i juli 2012 och då var det väldigt varmt och vindstilla de två sista veckorna och väldigt blåsigt den första veckan.
Lissi
Beklager Lissi, jeg husker det og burde ha skrevet at det var verten deres som sa det :o
Og - jeg er forberedt på at det blir varmt på den tiden:) - men hvordan var det med turister på Tinos i juli? ( for) mange? - eller passe/ lagom ? :)
Og - jeg er forberedt på at det blir varmt på den tiden:) - men hvordan var det med turister på Tinos i juli? ( for) mange? - eller passe/ lagom ? :)
Jag tänkte inte alls på att det var många turister då. Det är det ju vid påsk och på 15 augusti och på en högtid i september, Stavros. DÅ var det mycket folk. :D
2012 var det ju kris i Grekland vad gäller turister. Men Tinos Chora är så stort och byarna så många så jag kan inte tänka mig att det är störande med många turister. Jag har aldrig tyckt att det varit för många turister på Tinos.
Lissi
Kalimera
2014-02-09, 16:08
Sikinos och Kimolos kanske kan vara något. Där är det aldrig mycket folk, förutom i augusti då det kommer många greker. Jag har varit på båda öarna i högsäsong, och det var lite folk om man jämför med de "stora" öarna.
Smultron
2014-02-09, 18:01
Smaken är förstås olika, men en hel vecka på Sikinos känns för mycket för mig. Var där 3-4 dagar och det kändes "lagom". (Kimolos har jag tyvärr inte varit på - ännu;))
Hvor vi reiser denne uka avhenger og av hvilke øyer som har båtforbindelse f r a Paros 9.juli + en grei retur til Athen :)
Vi har med årene blitt mer opptatt av smidige reiser :)
Jag tänkte inte alls på att det var många turister då. Det är det ju vid påsk och på 15 augusti och på en högtid i september, Stavros. DÅ var det mycket folk. :D
2012 var det ju kris i Grekland vad gäller turister. Men Tinos Chora är så stort och byarna så många så jag kan inte tänka mig att det är störande med många turister. Jag har aldrig tyckt att det varit för många turister på Tinos.
Lissi
Da høres Tinos ut til å være aktuell, Lissi :)
Sikinos och Kimolos kanske kan vara något. Där är det aldrig mycket folk, förutom i augusti då det kommer många greker. Jag har varit på båda öarna i högsäsong, och det var lite folk om man jämför med de "stora" öarna.
De to små fine øyene kan sikkert være et godt julivalg, Janne :) - det er lenge siden vi besøkte dem (2000 og 2002)
Smaken är förstås olika, men en hel vecka på Sikinos känns för mycket för mig. Var där 3-4 dagar och det kändes "lagom". (Kimolos har jag tyvärr inte varit på - ännu;))
- ei uke på Sikinos, og/eller Kimolos er nok i lengste laget for oss og, men de kan jo kombineres med hverandre, eller ei annen øy :)
Jag skulle kunna vara på Sikinos en HEL vecka.
Birgitta (som just nu har Sikinos-längtan).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.