handdator

Visa fullständig version : Grekisk dagbok


Elisabet
2006-03-09, 12:37
Läste om den nya boken, Grekisk dagbok, som Janne hänvisar till på startsidan, och bortsett från att den verkar VÄLDIGT fin, så blev jag lite nyfiken på Almagården (utanför Simrishamn). Någon som känner till verksamheten där och kan berätta lite? Jag har hittat hemsidan, så det jag är nyfiken på är om någon har något utöver det som står där att berätta.

Såg också att fotografierna i boken kommer att ställas ut under påskhelgen. Låter som en underbar utflykt för dem som bor närmare Simrishamn än jag gör!

http://web.comhem.se/~u41402664/bildterapi/utstallningar.html

naxoss
2006-03-09, 19:44
Läste om "Grekisk dagbok" i morse. Såg även en bok av Micke Berg som jag inte har läst. Ringde mitt bibliotek och frågade om de hade dessa två böcker. Den av Micke Berg hade de inne men "Grekisk dagbok" hade de inte köpt in, varefter bibliotikareien på en gång säger "den köper jag in på en gång. Brev kommer hem till dig när vi har fått den". Vilken service!!! Så nu går jag och väntar på post.
Mickes bok har jag inte hunnit läsa än men innan kvällen är slut har jag gjort det.

Lena

Elisabet
2006-03-09, 20:18
varefter bibliotikareien på en gång säger "den köper jag in på en gång. Brev kommer hem till dig när vi har fått den". Vilken service!!! Ja visst är de bra våra bibliotek! Här köper de in flera böcker per år som jag frågar efter. I år har det redan blivit två stycken! I morgon ska jag genast följa ditt exempel och gå dit och fråga efter Grekisk dagbok!

Elisabet
2006-03-15, 19:35
Idag kom boken, som biblioteket beställde från adlibris medan jag stod där vid utlåningsdisken - imponerande med delegering som ger så snabba enkla beslut!

Har bara bläddrat lite i den än så länge. Det första intrycket är att bilderna ger mer än texten - men det kan ju ändras när jag har läst ordentligt. Fotografierna är i alla fall fantastiska. Inte en enda turistbild, men härliga grekiska miljöer. En del av bildernas namn säger en hel del, hör bara:

Fikonträd mot gul fasad, Kavala
Blå vattentunna på tak, Kavala
Röd tvätt, Kavala
Sopstrejk, Aten
Telearbetare, Kythinos
Terasser för odling, Kithinos
Präster vid stadshuset, Kithinos
Vilda vita iris, Thassos
Marmortag, Makedonien
Getter vid vägkant, Thessalien

Ruby
2006-03-15, 19:44
Har bara bläddrat lite i den än så länge. Det första intrycket är att bilderna ger mer än texten - men det kan ju ändras när jag har läst ordentligt. Fotografierna är i alla fall fantastiska. Inte en enda turistbild, men härliga grekiska miljöer. Jag bläddrade i boken som hastigast idag i bokhandeln och blev lite besviken över bristen på bilder på HAVET! Det är det jag helst vill se av Grekland, men sånt varierar ju så klart.

Ruby

Elisabet
2006-03-15, 19:51
Jag bläddrade i boken som hastigast idag i bokhandeln och blev lite besviken över bristen på bilder på HAVET! Ja det är inte så många bilder på havet, det har du rätt i. Men jag tycker att bilderna har så underbart mustiga och harmoniska färger! Det märks att fotografen är bildterapeut.