handdator

Visa fullständig version : Tilos från Kalmar


Lissi
2014-01-29, 22:34
I kväll var det stor Vingkväll i Kalmar med mingel, vin, lite wraps, kaffe och kaka. Jättetrevligt med sverigechefen själv bla som pratade, samt andra "chefer" inom Ving. Många resmål presenterades. Jag undrade varför man inte kunde åka på 2-veckorsresor från Kalmar till Rhodos/Tilos utan bara en vecka och de tyckte själva att det var märkligt och de trodde mig först inte utan kollade i pausen och kom sen och pratade med mig och sa att det skulle de absolut jobba för inför sommaren 2015 eftersom man alltid kan åka 2-veckorsresor annars.... De tackade för synpunkten. En av Vingkillarna undrade var jag hade bott på Tilos och jag sa att Annas som de hade i utbudet hade den mest magiska utsikten man kan tänka sig med soluppgångarna och när de sen visade bilder från Tilos så drog det allt i tarmen. Nästa år MÅSTE jag dit igen....Årets 5 resor Kalmar-Rhodos i maj och juni har hittills gått bra bokningsmässigt så man vill gärna köra 2015 också. Då sa jag förstås att med två veckor så blir det garanterat fler resenärer! ( I alla fall jag och maken ;))
Nu är jag väldigt spänd på sommaren 2015 för blir det 2 veckorsresor till Tilos från Kalmar bokar jag först av alla!!!:D
Även Symi presenterades och plötsligt mindes jag förlovningsresan dit 2005. Ack så tiden går!
Så nu alla i sydöstra Sverige, nu får vi hoppas på många Rhodos/Tilos/Symiresor från Kalmar-Öland Airport 2015!

Lissi

kari
2014-01-30, 11:01
GODT jobbet, Lissi klapp_klap

Kalimera
2014-01-31, 11:31
Nu är jag väldigt spänd på sommaren 2015 för blir det 2 veckorsresor till Tilos från Kalmar bokar jag först av alla!!!Och jag blir nummer två. :D

Gita
2014-02-01, 11:53
Bra jobbat, Lissi. Du är en påverkare! Vågar jag säga att vi har bokat två veckor på Tilos september 2014? ;)

Lissi
2014-02-01, 13:24
Vågar jag säga att vi har bokat två veckor på Tilos september 2014? ;)

Ja det vågar Du! :D Jag förstår Dig!
Själv gläds jag väldigt över tre veckor på Kreta i september/oktober. Det finns alldeles för många ställen man gillar i Grekland helt klart och det blir väl så numer när man blir äldre att man följer minsta motståndets lag när det gäller Greklandsresmålen man gillar, dvs man åker till den plats dit det är lättast att ta sig;)

Lissi - som dock aldrig kommer att ge upp Tinos.

Gita
2014-02-01, 18:05
Tinos är på listan, tvekade länge men K övertalade mig (tyst och bestämt) att boka Tilos eftersom han har fått Tilosfebern som tydligen inte går över om vi inte åker dit igen och stannar minst fjorton dagar. :eek: Det är en besvärlig åkomma...;)

elisabethk
2014-02-02, 10:41
Den febern går inte att bota! Vi försökte i höstas med 14 dagar för andra året i rad. Nu blir det 14 dagars ensamresa (första gången) i maj/juni och 14 dagar med maken i september, och båda resorna till Tilos igen. Att febern ska gå att bota tror jag inte, och jag vill nog inte att den ska vara botbar, det är bara så att Tilos är helt rätt för mig (makens Tilosfeber verkar lättare att bota). Om 4 månader är jag ute på en av många underbara vandringar på ön, om jag blundar kan jag fantisera om vart jag är.
ElisabethK

Lissi
2014-02-05, 17:04
Så här skriver VING på sin hemsida idag!
Synd att inte detta var innan jag bokade till Kreta i maj!


2-veckorsresor från Kalmar till Rhodos
När vi nyligen bjöd in till inspirationskväll i Kalmar var det flera av er besökare som efterfrågade 2-veckorsresor till Rhodos. Vi åkte hem och gjorde vår hemläxa, och är nu mycket glada över att kunna presentera längre resor från Kalmar Öland Airport till den populära grekiska ön. Från och med nu går det att boka Rhodos-resorna, med avresor under perioden 21 maj–11 juni.


Lissi - som gjorde lite nytta i alla fall på Vingträffen!:D

Kalimera
2014-02-08, 14:19
Lissi - som gjorde lite nytta i alla fall på Vingträffen!:D klapp_klap

Lissi
2014-02-08, 17:48
Vi var inne på Ving och kollade resor till Tilos den veckan vi kunde från Kalmar, av de fem avgångar som finns i år,men då fanns inget boende på Tilos tyvärr, bara i Rhodos stad och där ville vi inte boka en hel vecka. Charterhotellen där är inte så roliga och överallt står det att nattlivet är störande. Det är vi för gamla för. Men SYMI fanns så vi kunde ju bara inte låta bli att medverka till att Kalmar får behålla sin Rhodosavgång även 2015 för vi vill åka 14 dagar till Tilos då. Vi ska vara först att boka! Vi har alltså bokat en Symivecka 11-18 juni i år bara för att bättra på statistiken för Ving från Kalmar. Jag hinner precis packa om väskan efter Kretaresan med min väninna!:D
Hyra, mat och resor....det är det mina pengar går och alla resor betalas av de pengar jag tjänar på mina vikarietimmar....Perfekt! Tur att det alltid behövs vikarier i barnomsorgen. ;) På sportlovet tex, då jag ska jobba heltid för att en förskollärare vill vara ledig.

Lissi - som förlovade sig med älsklingen på Symi för 9 år sedan.:D

Lissi
2014-02-09, 13:04
Vi kollade igen idag på Tilos EN vecka från Kalmar, hade bara kollat 2 veckor i går och hittade en vecka i Livadia så vi har bytt resmål....Det BLIR alltså Tilos en liten vecka i juni:D

Inget ont om Symi, det hade också blivit jättebra och vi gillade verkligen ön, men Tilos är helt annorlunda och lugnare. Det är märkligt att 2 öar kan vara så olka varandra och ligga så nära....

Lissi

Kalimera
2014-02-09, 16:52
Vi kollade igen idag på Tilos EN vecka från Kalmar, hade bara kollat 2 veckor i går och hittade en vecka i Livadia så vi har bytt resmål....Det BLIR alltså Tilos en liten vecka i juni:DGrattis! Ni kommer inte ångra bytet av ö. :)

Lissi
2014-02-09, 19:02
Grattis! Ni kommer inte ångra bytet av ö. :)

NÄ, det är ju det vi vet!:D:D T o m Claes är jätteglad för Tilosveckan! Han brukar inte visa det så ofta, han hänger bara med på mina bokningar för det mesta, nöjd ändå;)

Lissi