handdator

Visa fullständig version : Färja mellan Skyros och övriga Sporaderna


anlekan
2014-01-28, 18:44
Jag undrar om någon vet hur det är med färjorna mellan Skopelos eller Alonissos och Skyros? När jag letar på openseas.gr ser det ut som om det gick en färja däremellan två dagar i veckan sommaren 2013. Är det någon som vet om det stämmer? Har precis laddat hem guiden för Alonissos och där står det att det inte går någon mellan Skyros och Alonissos...

Kalimera
2014-01-28, 19:29
Jag undrar om någon vet hur det är med färjorna mellan Skopelos eller Alonissos och Skyros? När jag letar på openseas.gr ser det ut som om det gick en färja däremellan två dagar i veckan sommaren 2013. Är det någon som vet om det stämmer? Har precis laddat hem guiden för Alonissos och där står det att det inte går någon mellan Skyros och Alonissos...Det var fel i gudien, och är rättat nu. Det finns båtförbindelse två gånger i veckan. Kolla här. (http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=0&SchYear=2014&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGR4MG31ALO,13167,7&Destination=EGRHEV40SKYSKY,5217,8)

anlekan
2014-01-28, 21:38
Tack för det snabba o positiva svaret!

Smultron
2014-01-29, 06:16
Vad spännande! Tänk att kunna kombinera Skopelos och Alonissos med ett besök på Skyros :)

Kalimera
2014-01-31, 11:29
Vad spännande! Tänk att kunna kombinera Skopelos och Alonissos med ett besök på Skyros :)Skulle också vilja åka dit, men det har aldrig gått några båtar när vi har varit där. Tyvärr.

Greekgeek
2014-02-18, 20:15
Skyros är verkligen värt ett besök! Jättemysig chora och fin strand nedanför. Vi och två holländare var enda turisterna, iallafall fall ickegrekiska.. :) Alla menyer var naturligtvis på grekiska, så det blev att gå ut i köket och se vad som fanns att välja på. De höll även hårt på siestan, allt stängdes flera timmar varje dag.
Åsa

anlekan
2014-08-19, 13:21
Det blev en av de bästa resorna någonsin! Skyros, Alonissos, Skopelos och Skiathos på 24 dagar. Alla öarna (förutom Skiathos, som vi tyckte var alldeles för turistiska), var underbara på sitt sätt, men Skyros hamnar nog etta om du frågar mig. Varför åker så få svenskar dit kan man undra?

Rojo72
2014-08-19, 14:32
Vad roligt att det blev så bra. Snälla skriv ett resebrev från SKyrosdelen åtminstone så vi får en riktigt biffig resumé :).

Kalimera
2014-08-19, 15:26
men Skyros hamnar nog etta om du frågar mig. Kul! klapp_klap

Berätta gärna mer om du har tid och lust. :)