handdator

Visa fullständig version : Hyra villa i Nidri


madjon
2014-01-27, 12:18
Har varit på Lefkas i Nidri flera gånger innan. Min kusin är gift med en grek och bor i Nidri sedan många år.
Första gången jag var där var på bröllopet 1996.

Har tidigare bott på lägenhetshotell som kusinens mans morbror o moster äger o driver.

Har även vid ett par tillfälle bott på hotell via Apollo, Yannis och Scorpios. Det har alltid varit väldigt härligt på Lefkas, vi har vart där både i maj/juni och Augusti/september.

Åker alltid med m/s Christina minst en gång varje resa dit. Kaptenen är en gammal vän till kusinens man.

I år har vi bokat en villa för 12 personer i Paleokatouna ca. 2 km från Nidri.
Vi åker ner med mor, far, mina söner, några kompisar. Jag och pappa fyller båda jämnt i år så vi bestämde att det kunde vara roligt att bo alla tillsammans i ett hus med pool!
Vi åker i början av Augusti och stannar i två veckor.

Det vi alla älskar med Lefkas är att det inte är så stort med höga hotellkomplex och en massa krimskrams till höger o vänster. Dessutom så kan man själv välja om man vill ha det lugnt o skönt eller mera liv o rörelse.

Stränder kan man välja allt efter vad man gillar, men dom finaste är ju på västra sidan.

Jag har under alla vistelser på ön varit helnöjd.

Återkommer efter årets resa med omdöme om hur det var att hyra villa på ön.

Har hittat huset via www.lefkada-rentals.com

madjon
2014-09-01, 21:53
Lovade att återkomma när vi hade varit nere.

Det var verkligen ett underbart hus, ägarna var de mest hänsynsfulla människor jag upplevt.
När vi var "hemma" satte dom inte sin fot nere i trädgården. När vi åkte i väg, fixade dom det dom behövde göra med träd och alla frukter osv. Sopade/krattade undan löv, vattnade och rensade poolen.

Huset låg en bit upp i bergen ovanför Nidri, 1700m från hamnpromenaden. Det var en ganska lång brant backe sista biten upp.

Det funkade att gå fram o tillbaka men man fick ha lite kondis! flabb_flab

Vi hade två helt underbara veckor. Vi åkte till stränderna på den västra sidan vid två tillfällen. Var även i Lefkasstad vid ett par tillfällen.

Två turer med m/s Christina blev det också, som alltid var det underbara dagar med snorkling, bad och god mat.
Nästa sommar kommer min yngsta son att åka ner när skolan slutar för att jobba med Kapten Stelios och hans underbara fru Jane hela sommarlovet. Kan lova att han ser fram emot detta, vilken härlig upplevelse för honom, då 17 år gammal.
Självklart måste vi åka ner och hälsa på honom då, 10 veckor utan lillkillen funkar ju inte!!!!

Jag kan nog tala för alla oss 10 som var med på resan: Det var nog den bäsat vistelsen hittills i Nidri!

Att ha en privat pool precis utanför dörren och en underbar trädgård med citronträd, fikonträd osv. att tillbringa dagarna/kvällarna i. 10 av 10 poäng.

Detta kommer vi göra om igen, kanske redan nästa sommar!!!

klapp_klap

Monica P
2014-09-02, 06:09
Vad trevligt det låter! Många fördelar med att bo lite mer privat än på hotell, och det var säkert perfekt för er, så många tillsammans.

Sunny12
2014-09-02, 09:09
Vad trevligt det låter! Många fördelar med att bo lite mer privat än på hotell, och det var säkert perfekt för er, så många tillsammans.

Instämmer!.. Låter som ni haft en helt fantastiskt tid!
Roligt med folk som delar med sig av sina reseupplevelser!!..fb_gilla

Sunnybye_bye

Kalimera
2014-09-02, 10:32
Två turer med m/s Christina blev det också, som alltid var det underbara dagar med snorkling, bad och god mat.Visst är det en underbar båttur. klapp_klap

Att ha en privat pool precis utanför dörren och en underbar trädgård med citronträd, fikonträd osv. att tillbringa dagarna/kvällarna i. 10 av 10 poäng.Låter underbart! Tack för din återkoppling! klapp_klap