handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Boende Koufinissi


Nic
2014-01-14, 20:13
Hej
Har börjat planera vår rutt till årets ö luffning vilket ser ut att bli Koufinissi ,Ios och avsluta med Naxos, vilken har blivit vår favorit.

Ifjor så fann vi ett guldkorn med hjälp av kalimera nämligen Amorgos.
, men den får vi hoppa över iår.

Har någon något guldkorn med boende på Koufinissi ?
Gärna studio med ett lite kök, för 3 pers då vår dotter 19 år följer med.

Var är bäst att bo?

Tack på förhand!

våga
2014-01-16, 11:19
Hej!
Du har två/tre huvudalternativ när det gäller boende på Koufonissi. Man kan dela in det i byn/nära byn, längs vägen ut mot stränderna eller ute vid Charakopou eller Fanos-stränderna. Var som är bäst är verkligen en smaksak! I byn och byns närhet finns allt från mitt i smeten där minimarkets, restauranger och barer ligger eller i någon av byns utkanter med max 5 min promenad till "smeten". På byns nordvästra sida (Naxossidan) hittar du lite mer lugnare kvarter, längs vägen till Pori ligger några större anläggningar och österut (mot Charakopou/Fanos) finns allt från små familjeställen till större komplex. Xondros Kavos, Anatoli och Finikas ligger vid Charakopou-stranden och Fanos studios vid Fanosstranden. Vid hamnen inne i byn, ovanpå hamncafeet ligger Limani, ett alternativ om man gillar att kolla på båtar.

Jag hoppas att ni får många svar från folk som har studios att rekommendera! Lycka till med planerandet!
Våga

Kathy
2014-01-21, 22:17
Koufinnisi är underbart att börja ö-luffen med. Lagom lugnt men gemytligt. Rousettos nära allt rekommenderas. Vi brukar åka i slutet juni då är det billigare men ändå lagom med folk o varmt. iOS och Naxos är ju toppen öar det också med sin speciella charm. På Naxos gillar vi att bo vid plaka, toppen. 17 Juni drar vi igen o får med oss våra tonårs tjejer i år igen. Längtar....

Nic
2014-02-17, 20:20
Har äntligen kommit i kontakt med Katarina på Roussetos och i högsäsong skulle ett rum på hotellet kosta 90€ ,är det normalt pris på Koufinissi ? (För 3pers)

Ser att det står Roussetos rooms och Rousettos hotel, är det samma eller är där någon skillnad?

Någon som har bott här ?
Är det bra?
_B-anana

Ia
2014-02-17, 21:59
Hørtes virkelig dyrt ut.... REiser dere i Juni så hadde jeg booket på stedet.

våga
2014-02-18, 17:57
Har äntligen kommit i kontakt med Katarina på Roussetos och i högsäsong skulle ett rum på hotellet kosta 90€ ,är det normalt pris på Koufinissi ? (För 3pers)

Ser att det står Roussetos rooms och Rousettos hotel, är det samma eller är där någon skillnad?

Någon som har bott här ?
Är det bra?
_B-anana

Detta är normalpris på de flesta hotell numera på Koufonissi i högsäsong. Jag tror att Rousettos rooms är ett mindre hus med några rum, medan Rousettos hotel är ett hotell med fina, moderna rum precis bredvid bystranden.
Våga

Nic
2014-03-18, 20:17
Har försökt boka boendet men de vill ha betalt i förskott , är det någon som vet vad som bör betas i förskott?
Det kan väl inte vara rimligt att betala hela boendet i förskott?
Någon som har erfarenhet från hotel ovan
Är där någon som har bott här om det stämmer med 90 /natt för 3 personer under Juli månad.


/ Nic

Kalimera
2014-03-19, 14:37
Det kan väl inte vara rimligt att betala hela boendet i förskott?Det är inte ovanligt att man betalar typ 10-25 % i förskott, men att betala hela summan har jag aldrig hört talas om, och jag skulle inte göra det.

ofelia
2014-03-20, 20:02
Har försökt boka boendet men de vill ha betalt i förskott , är det någon som vet vad som bör betas i förskott?
Det kan väl inte vara rimligt att betala hela boendet i förskott?
Någon som har erfarenhet från hotel ovan
Är där någon som har bott här om det stämmer med 90 /natt för 3 personer under Juli månad.


/ Nic

Hej! Jag har tidigare skrivit om mina erfarenheter angående Rousettos. Jag har rest i ö-världen i nästan 20 år och det stället är den värsta upplevelsen vi har i samband med boende.
Jag vet att vår upplevelse är subjektiv men jag rekommenderar inte stället. Det fanns ingen känsla för att måna om oss som gäster.

/ofelia