handdator

Visa fullständig version : Inställt flyg


Bossew
2006-03-08, 08:24
Då börjas det :(

Fick igår papper från Apollo att de ställer in allt söndagsflyg från Santorini.

Försöker alltid hitta ett söndagsalternativ hem för att få ut så många dagar som möjligt av semestern men som det ser ut nu tvingas jag hem på en lördag istället.

Har förmånen att vara ute länge så för min del är det lite av ett lyxproblem men det känns ändå tråkigt.

bosse 71+

Kalimera
2006-03-08, 08:38
Fick igår papper från Apollo att de ställer in allt söndagsflyg från Santorini. :mad: Fick du veta varför?

Bossew
2006-03-08, 08:59
:mad: Fick du veta varför?

De skriver:

"På grund av bokningsläget kommer sommarens söndagsflygningar mellan Santorini och Arlanda som planerades avgå mellan 060604-060813 att ställas in"

Får hoppas att det räcker med detta och att planen i övrigt går enligt tidtabellerna.

bosse

inkfish
2006-03-08, 12:37
Har de både haft lördag och söndag? Eller tar du dig hem från en annan ö nu?

Bossew
2006-03-08, 14:08
De hade både lördag och söndag från Santorini. Har bokat in mej på lördagsflyget från samma ö för att slippa tänka om alltför mycket i min planering :)

Har en vän som kommer ner och hälsar under några dagar mitt i min luff och för hennes del blir resan bara 4 dagar istället för 5 :(. Dock en klapp_klap till Apollo som låter henne flyga för 198 kr (som det var priset på det inställda flyget) istället för 748 kr som är ordinarie pris.

bosse

Ingrid
2006-03-08, 14:25
Og vi hadde booket fly fra Landvetter til Karpathos den 28. sept. med Apollo. Fikk brev i januar om at de hadde kansellert denne siste avreisen "på grunn av bokningsläget". De hadde istedet booket oss inn uken før. Men da er det jo ikke høstferie i Norge.....

Ingrid

inkfish
2006-03-08, 14:48
Dock en klapp_klap till Apollo som låter henne flyga för 198 kr (som det var priset på det inställda flyget) istället för 748 kr som är ordinarie pris.


Jag kan nog tycka att det hade varit magstarkt om de INTE låtit henne göra det. Men visst, de är inte bundna att göra det så det är ju en goodwill-gest.

Ingrid: innebär det att ni inte kommer iväg?:eek:

Ingrid
2006-03-08, 15:16
Ingrid: innebär det att ni inte kommer iväg?:eek:


Undersøkte priser fra Norge, fly tur-retur i høstferien koster 18.000 NOK for oss 4!! :mad: :confused: . Og det er jo bare altfor dyrt. Så nå blir det oneway fra Oslo, 198,- pr. pers. Innenriksfly fra Karp til Rhodos. Og Norwegian videre derfra til Oslo. Alt til en pris av ca 7.300 NOK!!
Så heldigvis blir det tur! _B-anana Og til enda bedre pris enn den vi skulle betale fra Landvetter. Ulempen er at vi får en kveld mindre i Pigadia, for vi må reise hjem lørdag ettermiddag istedet for søndag morgen.

Ingrid

inkfish
2006-03-08, 15:17
Men det låter ju utmärkt! En enda kväll till på Karpathos motiverar verkligen inte prisskillnaden.

Ingrid
2006-03-08, 15:22
Men det låter ju utmärkt! En enda kväll till på Karpathos motiverar verkligen inte prisskillnaden.

Enig.
Men er ikke så sikker på at jeg sier det samme siste kvelden der nede, hvor jeg alltid vil bli så myyyyyye lengre.....

Ingrid

inkfish
2006-03-08, 15:23
Jag förstår vad du menarflabb_flab