handdator

Visa fullständig version : Många frågor!!


Ankri
2014-01-09, 18:13
Hej Kalimerare!

Jag har några frågor:

Går det båt direkt mellan Santorini - Koufonissi?

Har kollat boende på nätet när det gäller Koufonissi, men det verkar inte finnas så många, vi är 4 vuxna och priserna ligger på 100 euro/ natten runt den 23 juli, tycker det verkar mycket?!

Går det båtar dagligen mellan Naxos - Santorini och Koufonissi - Naxos under juli-augusti?

Tack på förhand!

Ankri
2014-01-10, 10:57
Jag har hittat avgångarna med båtarna men behöver hjälp med boendet på Koufinissi?! Någon som känner sig manad :-)

våga
2014-01-10, 11:45
Hej!
Om priset är 100 € för fyra personer är det rätt billigt för Koufonissi i högsäsong. Bokar man via nätet får man ju dessutom alltid högsta priset. Prova att ringa i stället, jag kan bidra med numret till Finikas som har rum i några olika prisklasser: 0030 22850 713 68. Vad jag vet tar de inte emot bokningar förrän någon gång i april.

Koufonissi har utvecklats till en rätt dyr ö, och om ni inte har besökt ön i högsäsong de senaste åren kan det vara bra att veta att stränderna (fina, men inte så många) inte räcker till för de tretusen gäster som då finns på ön. En del tar Skopelitis till Schinoussa eller Iraklia över dagen för att slippa ligga som sardiner på stranden.

Lycka till med rumsletandet!
Våga

Ankri
2014-01-10, 16:03
Tack för svaret, då känns det inte som om att det är någon ö för oss! Inte för pris bilden utan även om det är trångt på stranden :-) Har hittat boende på Schinoussa, hur är det där?

Vet ju att det är mycket människor i högsäsongen men har alltid lyckats hitta öar och ställen där man inte märker av det så mycket :-)

maji
2014-01-10, 20:17
Schinoussa är toppen med många fina stränder inom gångavstånd.
//majibye_bye