handdator

Visa fullständig version : Boende för ett gäng?


Bea
2014-01-07, 13:58
Hej!
Nästa vecka ska mitt "tjejgäng" och jag bestämma vart vi ska åka och vandra i september. Det blir antingen södra Kreta eller Tilos. På Kreta (Paleochora) hittar jag ganska många alternativ med boende i lägenhet, men det gör jag inte på Tilos.
Vi kommer att vara 5-7 personer som åker. Naturligtvis kan vi boka 3-4 dubbelrum, men det vore också trevligt att kunna bo ihop i 2 st lägenheter för säg 3-4 personer/lägenhet.
Har någon tips på boende som passar oss på Tilos? En stor veranda är ju ett plus när vi är så många, oavsett om det blir dubbelrum eller lägenheter. I övrigt har vi inga specifika krav, även om utsikt naturligtvis är trevligt.

Bea (som gärna ser att vi bestämmer oss för Tilos Ang_elx)

Arne
2014-01-07, 14:32
Men, kontakta Mikes Place (Studio Annas) på Tilos. De har ju jättestudios som rymma många personer. Lägg därtill den formidabla utsikten från Mikes jättelika altaner, högt belägna.


Arne och Birgitta


Direkt från Paleochora med väder som nu väsentligt förbättrats från gårdagens miserabla.

Bea
2014-01-07, 15:48
Tack Arne och Birgitta!
Bra tips, kollar genast upp.

Och här i Umeå fortsätter septembervädret. Så njut av bara den er tid på Kreta.
Bea

Kalimera
2014-01-08, 16:27
På Studio Anna finns en större lägenhet. Jag vet inte hur många som får plats där. Den ligger längst ned så det är inte samma fina utsikt som från studiorna som ligger högre upp. Det studios jag har bott på har varit för två personer. Mycket stora rum, men ändå bara för två.

Annki
2014-01-08, 17:40
Irinoula har två större lägenheter, bestående av två sovrum m. dubbelsäng, ett komb. vard.rum och kök med extrabädd, två badrum. Även om inget kan slå Annas utsikt, är det mycket bra läge. Inga jättealtaner, men man kan sitta ute i trädgården om man är många. De har annons på Kalimera och finns även på Booking.com. Vi bor alltid där, så du får gärna höra av dig om det är något du undrar över.

Ann-Kristin bye_bye

Bea
2014-01-08, 18:01
Tack! Jag har haft kontakt med Mike och fått ett bra pris på såväl studios som lägenhet, och så länge en av dessa har fin utsikt från stora balkonger så ryms vi ju där allihop! Nu återstår bara om det blir Tilos, eller Kreta...

Bea

Bea
2014-02-13, 13:32
Och det blev Tilos! Tack för rekommendation av boende Arne, jag nämnde dig och Birgitta och fick därmed rabatt också... flabb_flab.

En ö-luff med make och barn i sommar och en vandringresa till Tilos med bästa vännerna i september. Livet känns rätt bra, trots 0 (!) soltimmar i Umeå hittills i februari.

elisabethk
2014-02-13, 14:49
Hej!
Ljuvligt, då syns vi på någon vandring på Tilos i september!
Mvh
ElisabethK

Bea
2014-02-13, 15:59
Hej!
Ljuvligt, då syns vi på någon vandring på Tilos i september!
Mvh
ElisabethK

Kul!