handdator

Visa fullständig version : Sifnos


sommar
2006-03-07, 16:52
Hej!
Är det någon som kan rekommendera ett bra boende på Sifnos, gärna med pool. Vad ligger priserna på i slutet av juni, början på juli för en större lägenhet för 4 personer?
:)

susi
2006-03-10, 03:41
På sifnos finns det en turistbyrå i hamnen som man går in i.Dom är mkt hjälpsamma och ordnar bra o prisvärda förslag . Mitt i storhelgen förra året fixade dom en stor lägenhet till oss (8 pers). den låg på stranden. Perfekekt läge. 100 euro kostade den när storhelgen var. lycka till

Eva L
2006-03-10, 09:10
Hej!
Är det någon som kan rekommendera ett bra boende på Sifnos, gärna med pool. Vad ligger priserna på i slutet av juni, början på juli för en större lägenhet för 4 personer?
:)

Sifnos har inte många hotell med pool men arbetsbekanta till mig har hittat ett nybyggt hotell i Faros med pool. Hotellet lär vara vackert designat och ägs av ett arkitektpar. Hotellet är byggt sedan mitt besök på Sifnos för två år sedan så jag känner inte till det. Jag tror att dom skickat en förfrågan till hotellet så jag kan kolla vilken respons de fått. Hotellet heter Lighthouse...? men mer vet jag inte.

Eva

Marianne
2006-03-10, 10:38
När vi var på Sifnos förra året såg vi en swimmingpool för första gången på ön. Det var i Vathy! Man hade byggt ett mycket flott hotell där, men det fina var att det var anpassat så jättefint till platsen, att man inte alls såg hotellet förrän man var där och upptäckte poolen. Tjusigt värre och härlig swimmingpool (om man nu vill ha det:rolleyes:). Vi tordes inte ens tänka på att fråga efter varken namn, pris eller någontingflabb_flab.

Jag tänker på de första gångerna vi kom till Vathy, då man måste åka ut med båt längs kusten från Kamares, tre gånger i veckan gick båten, om man hade tur. Väg fanns inte alls dit och endast EN telefon fanns i hela bukten på en av tavernorna.

Men Vathy är fortfarande fint även om det har skett en stor förändring.

Mariannebye_bye


PS. Undrar förresten om inte man också kan hitta något hotell i Platy Gialos med pool - men där har de sån fin strand att jag hellre skulle välja den!

PPS. Har just kollat på Googles och hittade lyxhotellet i Vathy. Elies Resort. Förstår nu varför vi inte tordes fråga efter varken priser eller ett glas vatten:D. Priserna börjar vid 200 (euro)! Det finns många fina ställen att bo på i Vathy, som inte kostar en herrgård.
(Lighthouse i Faros såg också fint ut, och jag såg flera andra mindre ställen som har pool.)

Kalimera
2006-03-10, 14:44
Hotellet heter Lighthouse...? men mer vet jag inte.Finns med på Kalimera. ;)

Eva L
2006-03-10, 15:27
Aha det har jag missat. :) Har nog inte läst den sidan på länge. Kanske där dom hittade hotellet. Brukar tipsa om kalimera här på jobbet.

Har läst på nu och hotellet ser ut att vara väldigt fint. Gissar att det är ganska dyrt med alla dessa faciliteter.

Eva

anderss
2006-03-10, 18:05
Gjorde bara en snabbkoll på Aegean Thesaurus hemsida (resebyrå på Sifnos) och hittade snabbt ett antal hotel med pool. Några i Platy Gialos, Kamares, Faros och så klart det nya i Vathy ( delar nog inte åsikten att det passar in utan tycker att det känns ganska "felplacerat")

Marianne
2006-03-10, 18:14
...det nya i Vathy ( delar nog inte åsikten att det passar in utan tycker att det känns ganska "felplacerat")
Håller med dig, Anders. När jag gick in och tittade på hotellets hemsida kunde jag inte förstå att man lagt ett sådant lyx-konferenshotell i Vathy av alla platser! Helt malplacerat, men ganska kul att läsa om alla dessa faciliteter, helt otroligt vad som finns! Undrar hur det kommer att gå...
Det jag menade med att det smälte fint in i omgivningarna, det var att man inte såg hotellet från byn eller stranden, vi gjorde i alla fall inte det, och det tycker jag är ovanligt med ett sådant relativt större ställe.

Marianne

Tom
2006-03-10, 18:52
Det jag menade med att det smälte fint in i omgivningarna, tycker jag är ovanligt med ett sådant relativt större ställe.

Marianne[/QUOTE]

Hej !

Såg detta "chabrak" förra året !

Vadå....smälte in ? Besökte Vathy -97.... hade fina minne från denna ort+strand,döm om min besvikelse när vi återkom förra året.

Hade ingen aning om att dom hade byggt detta!
(De borde finnas ngt. som liknar vår Byggnadsnämnd)

Ngt. mer "malplaserat" får man leta efter!!!

Mvh Tom

lina
2006-03-12, 15:22
Ett hotell som vi alltid bodde på när jag var liten var Alexandros vid Platis Gialos... har pool och är ett bra hotell utan att vara fullt lika stort och påkostat som Elies i Vathi. Skulle verkligen rekomendera Alexandros om ni vill bo nära stranden och ha tillgång till pool! Annars föredrar jag att bo mitt på ön, det är lite mer pitoreskt,men ändå nära till allt!