handdator

Visa fullständig version : Moppe på Lefkas


moniqa
2014-01-04, 15:04
Om man utgår från Nidri och tänkte utforska ön med moppe, vilka områden blir då svåra att nå pga dåliga/alltför branta och slingriga vägar? Kan tillägga att jag är van moppeåkare.

Kalimera
2014-01-05, 15:45
Om man utgår från Nidri och tänkte utforska ön med moppe, vilka områden blir då svåra att nå pga dåliga/alltför branta och slingriga vägar? Kan tillägga att jag är van moppeåkare.Jag tycker inte att det är jobbigt att köra moped på Lefkas. I alla fall upplever jag det så. Är du van vid att köra så är det inga problem. Dock är det långa avstånd om du till exempel ska köra upp till Lefkas stad och Agios Nikitas.

moniqa
2014-01-06, 10:39
Går det även att åka moppe till den västra sidan av ön (där jag har förstått att dom fina stränderna finns)?

Kalimera
2014-01-06, 19:15
Går det även att åka moppe till den västra sidan av ön (där jag har förstått att dom fina stränderna finns)?Det är där de bästa stränderna finns, det stämmer. Jag har kört dit också. Jag kör var som helst utan att tycka att det är jobbigt eller svårt, bara det är asfalt. Jag kan inte garantera att du kommer att gilla det, men jag gör det. :)

Prova dig fram, börja med att köra söderut, där är också väldigt fint, och går det bra, så tar du dig över till västkusten.

Lotta E
2014-03-14, 09:46
Det går utmärkt att åka moppe runt hela ön. Går också bra att ta sig ner till stränder. Lite läskigt kanske för det är brant :cool:
Vi var där förra året och tyckte det var kanon!