handdator

Visa fullständig version : Kato Stalos - Någon som varit där? Tips önskas! Vi ska till..


Emblan
2006-03-07, 13:19
just Kato Stalos i början av juni, vi ska bo på
Cretan Dream Royal, någon som bott där eller har något att berätta om hotellet eller orten?

Någon som har tips på roliga saker i närheten eller bra matställen? Vi reser med en 3 åring och en 3åring

Hoppas på många svar flabb_flab

nilam
2006-03-07, 16:00
Jag har varit i Kato Stalos vid flera tillfällen. Har dock aldrig bott på hotellet ni ska bo på men väl varit uppe vid det och tittat. Det är ett jättefint hotell verkligen med utsikt över havet från poolområdet! Enda nackdelen anser jag är att det ligger på fel sida av vägen...men det går visst att gå igenom en tunnel för att komma till stranden, vilket är tur för det kan vara ganska mycket trafik. Utefter stranden som börjar nedanför ert hotell kan man promenera ända bort till Platanias, ca 3 km (brukar ha en strandpromenad fram och tillbaka som min dagliga motion;) )
Stranden är jättefin men det kan vara stora vågor, undervattensströmmar och röd flagg. Busshållsplatsen är nästan precis utanför hotellet där bussen in till Chania går. Billigt att åka buss, tror det kostade 8 kr att åka in.
Roliga saker för barnen kan kanske vara att åka till vattenlandet i närheten. Det går "minitåg dit och även runt på andra turer. I K-S finns en minigolfbana men inte så mycket andra "aktiviteter". Det finns många bra restauranger i området. En av mina favoriter är Marcos taverna som ligger upp från vägen en bit. Där man själv går in i köket och kikar i grytorna vad man vill ha...helt underbar mat!
Kato Stalos restaurang har väldigt bra mat, ligger nere vid havet. Marias restaurang skall ha bra mat enligt många, men jag blev besviken när jag åt där, men de ska ha goda pizzor sägs det:)
Om du kommer på något speciellt du undrar över så skriv gärna och fråga...så svarar jag om jag kan:)

Ni kommer säkert få en underbar vecka_B-anana

Hälsningar Malin

henrye
2006-03-31, 20:00
Grattis till det bästa hotellvalet. Själv har jag följt hela byggprocessen av hotellet och kan bara konstatera att det har blivit det finaste hotellet i Kato-Stalos, fast det ligger litegrann vid sidan om av det utbud som byn har, men ändå på gångavstånd.

Goggen
2006-04-07, 11:42
Merker man noe til støy fra bilene på veien like nedenfor hotellet? hvor lang tid tar det å gå inn til byen?

nilam
2006-04-07, 15:10
Merker man noe til støy fra bilene på veien like nedenfor hotellet? hvor lang tid tar det å gå inn til byen?

Tror inte att trafiken är störande, det ligger lite högre än vägen. 200 m är det kanske till "början" av Kato stalos, tar alltså bara någon minut så är man mitt i "smeten":)

Malin

pinulk
2006-04-12, 12:26
Gå upp ett stycke rakt från hotellet Nektar Beach och till höger finns/fanns en bra krog. Gå ner på gården och be att få kolla i köket vad som serveras.

Victory
2006-04-17, 15:21
Vi var till Kato Stalos i maj 2005. Perfekt liten by, ganska stillsamt så där tidigt på säsongen. Bra strand och lagom många restauranger att välja mellan. Dock är trafiken jobbig, var svårt att korsa gatan till en början, men man lär sig ;) !
Det var underbart att promenera längs stranden bort mot Agia Marina och Platanias.

Trevlig resa! /Victory

Argyris
2006-04-27, 08:47
Hej,

jag bygger hus bara 200m från hotellet. Jag tycker att det finns några saker att tänka på:
1) Ta det lungt och försiktig över vägen
2) Titta om det är grön / gul / röd flagg vid stranden. Det är säkrats att bada ca 1km mot väster (ag Marina hållet).
3) Maria kan jag ej rekommendera
4) det finns 2 st mycket trevlga tavernor med mäst (ca 80%) greker i Pano Stalos (övre stalos) det är en bra bit upp för vägen vid marias, vi brukar ta Taxi 3-5€. Den ena tavernan heter Laventis, den andra kan jag återkomma om en vecka med.

/Nico