handdator

Visa fullständig version : Efter Tilos??


Rossa
2006-03-05, 22:38
Hej,
Nu har vi bokat våra flygstolar:) . det blev till Rhodos.
Finns det någon som kan ge tips på öar som man inte behöver lägga för mycket restid på färjorna. Har försökt att läsa på litegrann om dom olika öarna och om jag har förstått rätt så ligger Tilos ganska bra till, och dessutom verkar det vara en ö i vår smak.
Är det någon som vet förbindelserna till Patmos ifrån Tilos eller Rhodos eller vilken rutt ska man välja?
Förra sommaren luffade vi i kykladerna och fick då mycket hjälp här på forumet och det blev en kanonsemester, så tack alla.klapp_klap

Kalimera
2006-03-06, 13:31
Är det någon som vet förbindelserna till Patmos ifrån Tilos eller Rhodos eller vilken rutt ska man välja?Det brukar finnas bra förbindelser mellan de Dodekanska öarna. En rutt brukar vara Rhodos, Symi, Tilos, Nisyros, Kos, Kalymnos, Leros och Patmos. Där har ni ett gäng öar att välja mellan. :)

inkfish
2006-03-06, 13:48
Minst tid på båtar får ni om ni lägger upp det ungefär Rodos-Tilos-Symi-Rodos.

Vill ni se mer kan ni åka direkt Rodos-Patmos-Tilos-Rodos.

Funderade jag själv i de banorna skulle jag nog välja det senare alternativet även om det blir mer båt. Rodos, Patmos och Tilos är tre inbördes olika öar, man får bra spridning på karaktären.

Fast väljer du Tilos och Symi har du inte mer än ett par timmars båtresa från Rodos. Rodos - Patmos är betydligt längre - jag har åkt den en gång med stor färja och sov över natt på båten, den tog nog ca 8 tim, det kan du lätt kolla på gtp (länk till båttidtabeller finns på Kalimera)

Åker ni åt andra hållet kan ni åka Rodos-Karpathos-Tilos-Rodos.

Lissi
2006-03-06, 19:53
OJ!..Vilken drömtripp! Rhodos,Tilos och Patmos på samma resa!!! SÄRSKILT de två senare!!klapp_klap klapp_klap De kan jag starkt rekommendera!!!

Lissi