handdator

Visa fullständig version : Andra resan bokad


elisabethk
2013-11-24, 11:21
Ja, då var det gjort, andra Tilosresan 2014 bokad. Ensamresa 25 maj och resa tillsammans med maken 31/8. Tredje året till Tilos, 4 veckor på denna fantastiska ö. Blir man ännu mer fast vid ön eller får man nog? Jag gissar på det första. Det känns iallafall jättekul och härligt att ha detta att se fram emot.
ElisabethK

Gita
2013-11-24, 11:36
Så Tilos vann? Såg att du funderade på Tinos också i andra trådar, eller blir det kanske en resa dit också?

Det blir nog Tilos för oss också, måste få ut det ur systemet innan vi kan börja med nya öar ;)

Vilket härligt Tilos-år ni har framför er...

Lissi
2013-11-24, 11:37
Jag förstår din känsla! Jag känner ju samma för Tinos och mer och mer för Kreta.
Tilos är också jättefin och "hanterbar" vad gäller avstånd, men för mig blir Tilos för liten i längden. Vi kommer säkert att återvända till Tilos ett par gånger, men jag gillar det lite större där man är mer anonym och ingen bryr sig om man sitter på samma taverna varje kväll om man så vill. Man känner sig mer "påpassad" på Tilos.Men jag förstår din känsla som sagt. Att boka sig åter till favoritön är ju aldrig aldrig fel!:D:D:D

Lissi

Annki
2013-11-24, 12:10
Du kommer att få det jättefint Elisabeth... och din gissning är alldeles rätt!

Ann-Kristin bye_bye

Gita
2013-11-24, 12:17
Livadia är ju så liten, så jag kan förstå vad du menar Lissi, men när vi var på ön, så upplevde vi det inte så, mer som så att förr eller senare hamnade alla man kände på torget, för en kvällsouzo.

Men jag kan känna att det skulle vara konstigt att välja annat hotell av de orsaker som du nämner.

Tilos är litet, på gott och ont! Litet, så att det är behändigt och alla känner alla och håller koll på alla. Så pass litet att man blir hågkommen i affären för att tycka om en viss speciell ost tex, eller att "nu har mamma kommit med honungen som du ville ha häromdan". Jag tyckte det var charmigt, vet ej hur det skulle vara i längden ;)

sjöborren
2013-11-24, 16:04
Grattis! till ett mycket bra val av ö ... klapp_klap

Kalimera
2013-11-25, 10:39
Blir man ännu mer fast vid ön eller får man nog? Jag gissar på det första.Så känner jag det, man blir mer och mer fast för ön. Grattis till bokningen! klapp_klap