handdator

Visa fullständig version : "Lefkos-tvilling" sökes


Johanssons
2013-11-17, 19:25
Hej
Efter att ha varit i Lefkos 4 gånger och tyckt att det varit fantastiskt, känner vi nu att vi vill vidga våra vyer eventuellt. Det vi söker är en "kopia" av lefkos, dvs litet, bra sandstrand för 5-åringen, möjligheter till restaurangbesök. Vi har inget behov pool, bamseklubbar eller annat "krimskrams". Vi ställer frågan till Er där ute som har större erfarenheter och mer kännedom om grekland än vi.
Tack på förhand.
Johanssons (som f.ö. längtar till hösten och nya besök i ö-världen)

nickelena
2013-11-17, 19:53
Halloj.
I Lefkos trivdes vi också väldans gott. En annan by som även den är liten och ändå har "allt" man behöver, är Agia Marina på Egina. Sandstranden där passar ypperligt för barn. Ett antal bra matställen inom kort avstånd. Plättlätt att flyga till Aten, sen metron (bussen är billigare) t Piraeus. Båt ut t Egina. Vi lyckades hitta båten som gick direkt t Agia Marina. Inte var det mycket turister där heller...
Rekommenderas varmt!
Lycka till!
nickelenabye_bye

Eva L
2013-11-17, 21:21
Kamares på Sifnos kan kanske vara något för er eller Egiali på Amorgos.

Eva

Riitta
2013-11-17, 21:43
Egiali på Amorgos säger jag också:)

Riittabye_bye

Kalimera
2013-11-18, 10:49
Ska ni åka charter eller reser ni på egen hand?

Johanssons
2013-11-19, 18:24
Hej.
Tacksam för snabba svar klapp_klap
Det lutar starkt åt charter, känns fortfarande som det mest rimliga alternativet för oss.

Känns bra att leta efter alternativ till Lefkos, samtidigt som det är lite av en sorgeprocess...

åter tack,
Johanssons

Katitzi
2013-11-19, 19:18
Thassos och Golden Beach. Det finns två byar att bo i vid den långa sandstranden: Skala Potamia och Skala Panagia. Några km upp i bergen ligger de helt genuina bergsbyarna med samma namn. Airtours och Apollo har resor dit.

Katitzi:)

Stranden vid Skala Panagia

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=256&pictureid=2226

MariaJ
2013-11-19, 19:58
Jag tänker direkt på Skiathos, som har så många fina sandstränder. Kanske boende i Koukounaries? Har inte varit där själv men sett många bilder därifrån och det verkar vara väldigt barnvänlig strand där.

Kalimera
2013-11-21, 10:15
Känns bra att leta efter alternativ till Lefkos, samtidigt som det är lite av en sorgeprocess...Om jag hade känt så hade jag åkt till Lefkos igen. Ni gillar det jättemycket, och ni vet vad ni får. :)

Lise-Lotte
2013-11-26, 16:27
Jag tycker inte heller att det finns någon anledning att "byta bort" Lefkos. Vi har varit där 10 ggr sedan 2008, både i september och juni, och älskar denna by.

LottaB
2013-11-26, 19:14
Hej Johanssons! Varje gång jag lämnar Lefkos tänker jag att det är dags att prova en annan grekisk ö eller plats och att jag efter sex besök är färdig med Karpathos och Lefkos. Det som dock händer är att jag tidigare och tidigare för varje år bokar nästa resa! Ni får väl avvakta och se om ni kan hitta någon spännande konkurrent eller om Lefkos starka dragningskraft tar er åter dit!

Lotta, som redan bokat nästa års resa :)