handdator

Visa fullständig version : Kefalonia - Myrtos beach


erika
2006-03-05, 14:36
Hej! Ska åka med min pojkvän till Kefalonia i sommar och bo i Lassi. Vi vill gärna besöka Myrtos beach men har inte lyckats hitta hur man kan ta sig dit? Vi tänker inte hyra moped, bil eller liknande. Är det bra bussförbindelser eller liknande dit från Lassi?

xenos
2006-03-05, 17:29
Bussen går, som jag minns det mellan Argolostoli och Fiskardo.
Turlista i stunden okänd!

Lefteris

Panakakis
2006-03-13, 16:50
Hej! Ska åka med min pojkvän till Kefalonia i sommar och bo i Lassi. Vi vill gärna besöka Myrtos beach men har inte lyckats hitta hur man kan ta sig dit? Vi tänker inte hyra moped, bil eller liknande. Är det bra bussförbindelser eller liknande dit från Lassi?


Hej Erika! Vist går det bussar från Argostoli och norrut mot Myrtos men det är en bra bit från busshållplatsen till själva stranden.

Hälsningar PANAKAKIS

Marianne J
2006-03-13, 20:05
Hej Erika!
Jag vet inte om jag skulle rekommendera er att GÅ från busshållplatsen till stranden. Det är en lång och mycket varm promenad ni i så fall har att vänta. Det kanske ev. går att få en taxi dit, men ni ska ju hem också. Det är en sagolikt vacker strand som är värd att besöka. Enklast är ju trots allt att hyra en bil eller moppe. Är man bara försiktig så är det inte så farligt. Vi hyrde en taxi tillsammans med ett annat par för en heldag. Han körde oss runt och visade oss öns sevärdheter. Det kostade 500:-/par och var väl använda pengar, tyckte vi. Men man skall naturligtvis komma överens om priset och tiden innan.
Hoppas ni får en fin semester på en mycket vacker ö.:)

Simon (Kefalonia)
2006-03-22, 20:10
Myrthos är en underbar strand-även om den är vackrare ovan ifrån än på själva stranden. Den är lite svår att nå utan bil eller skoter, men det går. Jag vet inte om ni är likna galna som jag, men jag har liftat en del på Kefalonia och det funkar kanon. Jag har liftat till bl.a. Myrthos och det är inga problem, bara skoj! Man träffar folk man aldrig annars hade träffat och det är billigt! Så mitt råd är LIFTA!!

MVH
Simon

Panakakis
2006-03-23, 10:11
Myrthos är en underbar strand-även om den är vackrare ovan ifrån än på själva stranden. Den är lite svår att nå utan bil eller skoter, men det går. Jag vet inte om ni är likna galna som jag, men jag har liftat en del på Kefalonia och det funkar kanon. Jag har liftat till bl.a. Myrthos och det är inga problem, bara skoj! Man träffar folk man aldrig annars hade träffat och det är billigt! Så mitt råd är LIFTA!!

MVH
Simon

Hej Simon! Bra ide med att lifta till olika ställen och håller helt med dig om att stranden är en njutning ovan ifrån bergen, det finns mysigare och skönare ställen på ön att bada på. Skall du till Kefalonia något i år?

MVH/PANAKAKIS

Simon (Kefalonia)
2006-03-23, 10:57
Det blir nog ingen resa till Grekland i år.....Jag ska plugga i Australien till sommaren och hösten, så det får räcka. Men Grekland finns ju alltid där och snart är det dax att åka dit och dricka en Mythos, samt äta lite Moussaka...
MVH
Simon