handdator

Visa fullständig version : Bokat!


elisabethk
2013-11-17, 11:31
Hej!
Startade söndagsmorgonen på allra bästa sätt! Första resan för 2014 bokat. Åker till Tilos på min första ensamresa 25 maj i 2 veckor, tredje gången till Tilos. Har bara varit på Tilos på hösten tidigare och då i sällskap med maken. Detta blir en bonusresa istället för cykelresan till Mallorca i april som maken åker på tillsammans med ett stort cykelgäng. Jag var med nu i år men att vandra på Tilos lockar mer.
Då har vi bara bokningen för septemberresan kvar, den gör vi tillsammans, och visst kan man vara på Tilos 4 v på ett år, känns bara helt underbart.

Och att vara ensamresenär på Tilos är något jag både sett och läst här är helt okey.

Mvh
ElisabethK

Lissi
2013-11-17, 12:03
Grattis!
En ensamresa på favoritön kan ju aldrig bli fel!:D
Det har ju själv jag god erfarenhet av från Tinos.
I höst får jag också en ensamresa, delvis, då jag själv stannar kvar på Kreta när maken reser hem. Då ska jag resa runt själv och jag har två resrutter jag grunnar på. Bestämmer mig för vilken det blir när jag väl är där. Det är ju det som är bra med ensamtripper att man bestämmer HELT själv!!

Lissi

Marja
2013-11-17, 13:38
Grattis till bokningen! Det låter spännande att resa själv för första gången!:)

Jag reser ofta själv och jag tycker mycket om det. Träffar nästan fler intressanta möten än när jag reser med sällskap. Oftast är det skönt att välja egen dags plan. Sen att gå ut på kvällen själv för att äta kan ibland kännas lite pirrigt innan jag bestämt mig för att det är en kul och angenäm utmaning som stärker min självkänsla.
Hoppas du får det jätte bra!
//Marja

Lycka till! Du och Din "favvis"ö Tilos! klapp_klap

Maggy
2013-11-17, 14:49
Vad kul, ElisabethK... :) Jag reser ofta på egen hand och gillar det skarpt... :) Har fått många nya bekantskaper genom mina resor...Då kanske vi kan träffas över ett glas retzina under din andravecka? :)

elisabethk
2013-11-17, 15:47
Gärna Maggy, det blir trevligt, bara jag får ta en glass istället för Retzina!!
ElisabethK

Maggy
2013-11-17, 15:56
:) Vad trevligt...!! ...du får jättegärna ta en glass istället... :) Jag tar gärna både och... :)

sjöborren
2013-11-18, 12:49
elisabethk! I höstas lämnade ni Tilos samma dag vi kom. Kommande vår ses vi nog inte heller då vi troligtvis är där i början av maj. Men chansen att ses i september är större, då vi förhoppningsvis stannar i tre veckor. Och visst har du rätt när du säger att man kan vara fyra veckor på Tilos - till och med fem. :D Tänk så mycket glass du hinner slicka i dig ... Och så många joggingrundor upp till Ágios Joánnis. ;)

Hälsningar! Sjöborren ...bye_bye