Visa fullständig version : Bildgåta 3397 - Restaurang Tassos i Rethymnon
Tro det eller inte, men originalfotot (en skannad diabild) är justerad till det bättre i bildbehandlingsprogram. Det säger mycket om originalet.....
Nåväl - här är tre frågor:
Vilken ö?
Vad heter orten?
Vad hette och säkert fortfarande heter tavernan som skymtar bakom bilar och grönska?
//Anders
http://i143.photobucket.com/albums/r146/Ankyfoto/Bildgaringta7.jpg
Smultron
2013-11-14, 18:05
Drar till med Pythagorion på Samos.
Drar till med Pythagorion på Samos.
Kort och gott; nej.
Chania Kreta?
Cyrene
Grattis! Kreta är rätt.
Chania är fel.
//Anders
Jag tror det är Rethymno! Kanske restaurangen kan vara Samaria...för väldigt länge sedan?
Yanna
Jag tror det är Rethymno! Kanske restaurangen kan vara Samaria...för väldigt länge sedan?
Yanna
Grattis! Rethymno är rätt.
Restaurangen heter inte Samaria.
Anders
Jag minns inte vad restaurangen heter trots att jag passerar den ganska ofta, men det måste vara den som ligger strax innan man kommer till Marinan (från Old Town). Den ligger som i en hörna, sen delar sig gatan och man passerar ett ungdomshotell. Dom brukar ha köttbullar, tror han som äger stället har bott i Sverige eller varit/är gift med en svenska. ;)
Yanna
Athanasia
2013-11-16, 04:02
Giorgos kanske...
Jag minns inte vad restaurangen heter trots att jag passerar den ganska ofta, men det måste vara den som ligger strax innan man kommer till Marinan (från Old Town). Den ligger som i en hörna, sen delar sig gatan och man passerar ett ungdomshotell. Dom brukar ha köttbullar, tror han som äger stället har bott i Sverige eller varit/är gift med en svenska. ;)
Yanna
Du minns säkert rätt, men jag tror att "min" restaurang ligger på annat ställe och ägdes (och ägs) av en grekisk familj. Ang_elx
Anders
Giorgos kanske...
Nej, inte Giorgos.
Jag minns inte vad restaurangen heter
Yanna
Nu kom jag på vad den heter: "Del Porto"
Yanna
Nu kom jag på vad den heter: "Del Porto"
Yanna
Nej, inte "Del Porto".
Anders
IngegerdN
2013-11-17, 15:19
Tassos...???
Tassos...???
Grattis! klapp_klap Rätt svar är alltså Tassos, som ligger efter strandvägen. Fotot är från mitten av 1990-talet. Byggnaden var då minst sagt skruttig. Annat är det idag.
I början av 1980-talet var Tassos det stället där vi "alla" träffades och trivdes till långt in på småtimmarna. Det strandnära läge var till stor fördel....
//Anders
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.