Logga in

Visa fullständig version : Då vart det bokat för 2014

ricky
2013-10-27, 15:24
Har nu bokat årets obligatoriska Greklandsresa...
Det skulle bli Korfu stad, men det hotellet vi fastnade för hade (redan) slut på rum med balkong i juni 2014:confused:

Nu blev det istället ett kärt återseende med gamla favoriter blandade med nya destinationer:)

Birundresa på Västra Kreta i juni_B-anana
Dag 1–2

Ankomst till Chanias flygplats, där du kvitterar ut din hyrbil och får ett informationspaket med väg- och hotellbeskrivningar inför bilrundresan på västra Kreta.
Två övernattningar på hotell Libyan Princess i Paleochora.

Dag 3–4

Två övernattningar på hotell Kriti i Chania.

Dag 5–6

Två övernattningar på hotell Alkyon i Sfakia.

Dag 7

En övernattning på hotell Bracos i Rethymnon.

Dag 8

Hemresa till Skandinavien, såvida du inte valt att kombinera bilrundresan med en extravecka på något av våra hotell på Kreta.

Arne
2013-10-27, 16:13
Våra Hotell på Kreta???

Äger ni Hotell på Kreta?

Arne

ricky
2013-10-27, 17:02
Nej vi äger inga hotel på Kreta :D

Det är resebeskrivningen från Fritidsresors hemsida.
Tror inte heller att Fritidsresor äger hotellen, men man säger väl så.

Kalimera
2013-10-27, 17:42
Nu blev det istället ett kärt återseende med gamla favoriter blandade med nya destinationerÄr det ett paket som Fritidsresor säljer?

ricky
2013-10-27, 18:28
Ja det är ett paket, dessutom prisvärt i mina ögon.
Dessutom 600kr rabatt via Coopkortet.

Vi betalade ca 13000 med mat på flyg, avbeställningsskydd och uppgraderad hyrbil.

Lite kul är att någon av orterna och hotel inte finns med i ordinarie utbudet.

Det finns även ett paket som heter bilrundresa östra kreta men det är inte så intressant för oss då vi varit på alla orterna. Med västra paketet får vi se Paleochora och Sfakia som blir en ny upplevelse för oss.

Man kanske kan hitta det billigare på egen hand, men här vi ett skräddarsytt paket där vi inte behöver bry oss. Bara att köra iväg från flygplatsen och allt är bokat o klart

Kalimera
2013-10-28, 07:35
Med västra paketet får vi se Paleochora och Sfakia som blir en ny upplevelse för oss. Det blir det garanterat. Missa inte Arandenabron när ni är i Sfakia. :)

Jag antar att det blir ett besök på Noahs Arche i Chania.

ricky
2013-10-28, 07:56
Det blir det garanterat. Missa inte Arandenabron när ni är i Sfakia. :)

Jag antar att det blir ett besök på Noahs Arche i Chania.

Tack för tipset. Ett besök hos Silke lär det garanterat bli!
Den kvinnans passion för de utsatta djuren griper mig så oerhört.
Hennes eget liv kommer fullständigt i andra hand. Nu har hon ju dessutom en mindre lokal än tidigare. Förra sommaren så var på två besök, det ena blev ett sent spontanbesök då hon sov på en filt på golvet mitt bland alla djuren för att några av djurungarna behövde mat med nån timmes mellanrum. Silke är en vardagshjälte av stora mått och borde en dag helgonförklaras som djurens skyddshelgon tycker jag.

Lissi
2013-10-28, 09:47
Det blir kul att höra vad ni tycker om Chora Sfakion, Loutro och Paleochora.

Jag ska dit själv efter Claes och min resa i september/oktober 2014 med Fritidsresor. Vi flyger från Växjö. Vi bor först 14 dagar i Nea Chora med dubbelrum, frukost, balkong för 11400 för oss båda inkl transfer. Sen stannar jag kvar en vecka när Claes åker hem och luffar runt själv. Kan ju vara bra med hotelltips på de orterna ni ska till. Jag tänker inte boka i förväg utan räknar med att det finns rum första veckan i oktober ändå.
Kreta blir mer och mer en favoritö!

Lissi

yannis
2013-10-28, 11:55
Kreta blir mer och mer en favoritö!

Lissi[/quote]

Liksom några till!
Birgitta.

Kalimera
2013-10-28, 13:30
Silke är en vardagshjälte av stora mått och borde en dag helgonförklaras som djurens skyddshelgon tycker jag.Det tycker jag också.

Millie
2013-10-28, 13:55
Ja Kreta är toppen!:D:D:D

/Kerstinbye_bye

Lissi
2013-10-28, 14:40
Liksom några till!
Birgitta.

Självklart! Tre öar är lagom att ha som favoriter. Den minsta är det bara så himla trångt på när jag vill dit!;) Jag gillar därför större öar.

Sen har jag även fastlandsfavoriter som Aten och Nafplion.
Men Kreta har verkligen mycket att ge och snart får man övergå till den östra sidan för semester.
Noas Arche har jag dock aldrig besökt, men får nog göra det. Jag är ju kattallergiker (inte mentalt) men man får nog se till att hitta dit denna gång.

Lissi