handdator

Visa fullständig version : Hemma igen


LeSa
2013-10-24, 19:17
Natten till i går kom vi då hem efter nästan 4 veckor i och utanför Koroni. Vilken upplevelse!!!!!! Vi som aldrig varit i detta område tidigare vilken upplevelse. Jag säger då bara det. Vädret har varit fantastiskt. Vi har haft 2halvdagar med regn och åska. I övrigt har vi haft mycket lagom väder. Fortfarande ca22grader i vattnet.
Detta har varit en av de mest underbara resa vi gjort till Grekland, och vi har gjort ganska många genom åren. Vi har inte hyrt bil, så vi har inte tagit oss så långt ikring, men vi har vandrat och badat och det har räckt bra med det.
Vill bara med dessa rader försöka förmedla känslan vi fick för detta område.

Längtar förstås dit igen.
/Lesa

anneli56
2013-10-24, 19:27
Vad härligt att ni haft underbara veckor i vår vackra Koroni med omnejd :)
Hoppas många,många fler upptäcker våra trakter här och hela Peloponnesos !

Inger
2013-10-24, 20:09
Oj va härligt. Jag förstår mycket väl att ni trivdes utmärkt i dom omgivningarna, det gör jag nämligen också. Har planer på att vara där i åtta veckor nästa höst.bye_bye

Carina
2013-10-30, 16:55
Vad härligt det låter. För några år sedan var vi till Methoni, skulle gärna återvända till Peleponnesos. Men kanske man behöver bil, vilket inte lockar.

Carina

LeSa
2013-10-30, 17:12
Oja det var härligt. Detta får vi leva på hela vintern. Det där med bil, är en fråga som vi också funderar på. Jag är för och min man är emot. Han kan inte förklara, men han vill inte, och då handlar det inte om pengar, utan mera känsla. Så på våra resor blir det mest buss som gäller om det finns bussar som passar. Den resa vi gjort nu har vi dock bara promenerat. Så med den erfarenhet vi gjort så måste man inte ha bil, om man nu inte absolut vill åka runt och se alla de platser som vi nu bara läst om.
Ha det gott alla och planera vidare för en resa till pelopponesos för det gör jag. Men säg det inte högt ännu. Min man säger att man måste i alla fall smälta föregående resa några veckor innan man planerar för nästa.
/Lesa

Inger
2013-10-30, 18:27
Hej igen. Låt inte det där med bil avskräcka er. Jag har varit på ganska många ställen i Grekland och skulle inte tänka mej att köra bil på nån av dom. Utom i dessa trakter, det går helt galant. Har hyrt bil vid flygplatsen och sen kört ner till Koroni och upp en bit på västkusten. Nu är vi ju aldrig där i högsäsong för då lär det vara betydligt livligare trafik.
Klart man kan planera nästa resa redan nu, det är ju en stor del av nöjet man har under vintern i Sverige.bye_bye

Inger som planerar för fullt.