handdator

Visa fullständig version : Vi reste också till Kythera


Kalimera
2013-10-22, 14:28
Årets tjugosjunde resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här » (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/kythera-kapsali.html)

Lissi
2013-10-22, 16:17
Åh så fint resebrev....Härligt med en "Resa till Kythera". Jag satte på soundtracket till filmen medan jag läste...

TACK för att vi fick resa med!klapp_klap

Lissi

Susie
2013-10-22, 20:44
Tusind tak for rejsebrevet, som jeg læste med genkendelsens glæde :)

Det var en god idé, I havde fået med at bo flere steder, så I bedre kunne udforske hvert et hjørne af denne fine ø. Grattis med jeres nye favoritø :)

KR
2013-10-22, 21:44
Så härligt!

Sunny12
2013-10-22, 22:26
Kythera verkar att vara en väldigt fin vandringsö, tack för att ni delar med er av era upplevelser!..:)

PA
2013-10-23, 11:29
Hej Charleston & Co bye_bye

Vilka bilder och texter, nu blev det sug i Kythera tarmen!

Kul att ha varit med om att "lura" några att besöka Kythera. :)

Fortfarande min favvo ö!


//PA _B-anana

PS

Erikousa, Mathraki och Othoni borde vara något för er.

DS

Ylva A
2013-10-23, 12:33
Tack för härligt resebrev, med vinkling mot vandringar och stränder. Det hann vi ju inte med på de fem dagar vi hade. Kanske, kanske blir det fler som byter de just nu mest populära öarna och hittar till Kythera. Vi får väl se hur många som läser de inlagda resebreven under året.
Jag efterlyser fortfarande Ulf Peder Olrogs text på visan om Kythere. Jag har skrivit till Sveriges Radio och bett om hjälp.
/ Jannis och Ylva

Annwi
2013-10-23, 12:48
Efter detta mycket fina resebrev klättrar återigen Kythera rejält på min lista "öar-jag-helst-vill-besöka" och ligger nu topp-3, härligt! Tack!

Charleston
2013-10-23, 13:02
Jag efterlyser fortfarande Ulf Peder Olrogs text på visan om Kythere. Jag har skrivit till Sveriges Radio och bett om hjälp.
/ Jannis och Ylva

Man kan beställa den från Svensk Visarkiv (visarkiv.se). Den heter ju i original "Resan till Chyterae".
Annars finns den förstås att köpa på cd, med t.ex. Freddie Wadling (duett med Lena Nyman). Köper man dubbelsamlingen MNW-klassiker (79 sek på diverse nätbutiker) får man ju då även en massa annan bra musik.

Aina
2013-12-07, 17:26
Vilka fantastiska bilder! Afroditeviken fick mig att längta enormt till sol och klippor.
Aina