handdator

Visa fullständig version : Hus på Kreta?


martinifk
2006-03-03, 16:05
Jag undrar lite om vad hus på Kreta kostar?
Hur mycket skiljer sig priserna beroende på vart på ön och vilket läge det har? Hörde med en av mina lärare som frågat när de var på Kreta förra året och svaret blev 400.000 kr för ett hus på stranden , nu vet jag ju inte storleken på huset eller något mer dock.
Om någon har erfarenhet av husköp på Kreta eller vet några priser på hus där så skriv gärna:) En sak som borde stämma är väl att så långt bort från stränderna man kommer ju billigare blir det väl eller? (inte för att man kommer så långt från dem men ändå)


mvh MartinIFK:rolleyes:

Arne
2006-03-03, 17:06
Men, men,, Hus och mark på Kreta kostar skjortan!!!

En husruin med cirka 600 Kvadratmeter tomt brukar saluföras för i runda tal
50-60000 Euro!!!

Ett propert hus icke i närheten av havsutsikt och med en kvadratyta på cirka 100 M/3 förmenas icke kosta under 120.000€

Tyska och Italienska intressenter har drivit upp huspriserna till närmast astronomiska nivåer de senaste åren.

Kolla gärna på nätet så finner du dagspriserna på hus till salu, Kreta

Arne

Länk till tidigare diskussion i ämnet här på forumet
http://www.kalimera.nu/forums/archive/index.php?t-800.html

Elisabet
2006-03-03, 17:51
Ja Martin, de priser som Arne nämner ligger nog närmare sanningen än den siffra du hört. Eller det kanske var i euro din lärare fick priset?

pawik
2006-03-03, 18:39
En husruin med cirka 600 Kvadratmeter tomt brukar saluföras för i runda tal 50-60000 Euro!!!


Detta är ett relevant pris som jag tycker gäller på många öar.

/pawik

martinifk
2006-03-03, 19:04
Men, men,, Hus och mark på Kreta kostar skjortan!!!

En husruin med cirka 600 Kvadratmeter tomt brukar saluföras för i runda tal
50-60000 Euro!!!
Ett propert hus icke i närheten av havsutsikt och med en kvadratyta på cirka 100 M/3 förmenas icke kosta under 120.000€



Oj då det låter mycket dyrare än jag kunde tänka mig:eek: men ett mindre hus långt från städer och stränder borde väl ändå inte kosta så mycket?
Och enligt läraren var det i svenska kronor men hon kan ju ha uppfattat fel när de pratade om detta ämne kanske.
Och 600 kvadratmeter är ju en ganska stor tomt ändå om man exempelvis
bara vill ha ett litet hus på 50-75 kv.meter.
Fortsätt gärna att tipsa i frågan!

mvh Martin:) (som har 138 dagar kvar till Kreta...)

amanda
2006-03-03, 21:25
Längs stränderna har priserna gått upp mycket de sista åren.
I vår by-Xerokampos har priserna fördubblats.
Men åker man en bit upp i bergen och är lite händig kan du nog hitta ett litet hus med en liten tomt för den summan.

martinifk
2006-03-03, 21:41
Men åker man en bit upp i bergen och är lite händig kan du nog hitta ett litet hus med en liten tomt för den summan.[/quote]

Det låter ju braklapp_klap

Martin