handdator

Visa fullständig version : Återvändarresa till Karpathos & Kreta


Kalimera
2013-10-14, 15:09
Årets tjugosjätte resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här » (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/karpathos-kyra-panagia.html)

Lissi
2013-10-14, 15:29
Så härligt brev! Fina lockande bilder också! Boendet i Makrigialos ska jag absolut kolla upp inför nästa års ensamvecka på Kreta. Jag har ju inte riktigt fastnat för Paleochora och jag vet ju flera som talat sig varma för Makrigialos.
Kul att ni är så nöjda!

Lissi

Ser ju nu att Makrigialos ligger alldeles för långt från Chaniaområdet. Blir nog för snålt med tid då jag har flyget hem från Chania.

Ylva A
2013-10-14, 16:07
Nu är det vår tur att tacka för trevligt resebrev och fina foton. Det var ett bra upplägg ni hade, som kunde kombinera era favoritställen.
Förr, när inte internet fanns, brukade vi ta vespan till Makrigialos och Sunwing för att köpa DN. Vi tyckte dock att det var för turistiskt på sommaren. På försäsongen händer det nu att vi bilar och äter i hamnområdet. Det känns som "riktiga" Kreta där.
/ Jannis

MariaJ
2013-10-14, 18:58
Ser ju nu att Makrigialos ligger alldeles för långt från Chaniaområdet. Blir nog för snålt med tid då jag har flyget hem från Chania.

Ja, det är lite långt om man flyger från Chania. Vi har gjort det en gång, då vi försökte oss på en semester i Platanias. Vi bodde där en natt, sen tog vi bussen hela vägen till Makrigialos dagen efter. Det tog hela dan:D När vi skulle hem sen så beställde vi en taxi tillbaka till Chania, men det kostar ju liteAng_elx

Maria

MariaJ
2013-10-14, 19:16
Förr, när inte internet fanns, brukade vi ta vespan till Makrigialos och Sunwing för att köpa DN. Vi tyckte dock att det var för turistiskt på sommaren. På försäsongen händer det nu att vi bilar och äter i hamnområdet. Det känns som "riktiga" Kreta där.
Vi har aldrig varit i Makrigialos under högsäsong, bara under maj och slutet av september/oktober. Jag kan tänka mig att det är helt annars där under sommaren.
Ja, just hamnområdet är populärt bland lokalbefolkningen. På vissa tavernor där är det till största delen greker som äter.

Maria

Sunny12
2013-10-14, 19:51
Fint fotoresebrev, speciellt gillade jag bilderna från Karphatos väldigt vackra! En ö som jag är väldigt sugen på att åka till någongång!:)

KR
2013-10-14, 23:12
Så härligt!
//
KR

cyrene
2013-11-08, 11:50
Trevligt resebrev, Karpathos och Kreta, härliga ställen! Undrar om ni var på stranden Kalanokania när ni var i Makrigialos ? Var där isåfall bra för små barn att bada?

Hälsn Cyrene

MariaJ
2013-11-09, 16:29
Trevligt resebrev, Karpathos och Kreta, härliga ställen! Undrar om ni var på stranden Kalanokania när ni var i Makrigialos ? Var där isåfall bra för små barn att bada?


Tack så mycket! Javisst är det härliga ställen:)

Nej, vi var inte på Kalamokania nånting. Jag tror faktiskt inte att vi har varit där och badat någon gång, bara gått utefter stranden. Stranden består av lite mera grus och jag skulle tro att det blir djupt ganska fort, men jag kan inte säga säkert. Däremot är själva huvudstranden i byn väldigt barnvänlig, jättefin sand och långgrund. Dessutom är det sällan det går stora vågor.

Maria