handdator

Visa fullständig version : Hotel Tinos


elisabethk
2013-10-12, 21:16
Hej igen!
Nu har ni fått igång mig, läser om Tinos.. Någon som har koll på hotellet Poseidonio som verkar ligga i hamnen?
ElisabethK

Sunny12
2013-10-12, 21:22
Eftersom jag endast varit på Tinos en gång...och det finns ju sååå många hotell där..så vet jag inget om det hotellet..jag bodde ju på Koralli Ap. vilket var ett toppenboende men det verkar inte gå att boka via booking.com där ännu, jag har mailat direkt till hotellet och väntar på svar nu...hoppas på ett bra pris i maj annars tar jag ett annat hotell.
Annars är ju Nikoletas rooms väldigt populärt..där som Lissi brukar bo..nära in till CHORA..ja, det är inte lätt att välja när det finns så mycket att välja på.

Men lycka till!..:)

ps.
Vet ju vart hotellet finns..vid hamnpromenaden vackert läge...har gått förbi där massor med gånger, men hur det är att bo där ingen aning, men det ser flott ut när man tittar på bilderna på booking.com

Lissi
2013-10-12, 22:21
Instämmer med Sunny. Har sett hotellet, men någon större mysfaktor ser inte jag där. Tror det kan vara jäkligt blåsigt.

Lissi
2013-10-12, 22:26
Leta på mindre familjedrivna boenden. Agnantio vet jag är bra om du vill se havet. Annars vet Du ju var jag bor. Sned havsutsikt, lummig trädgård. :-)

elisabethk
2013-10-12, 22:53
Tack snälla ni, Agnantio ser ju jättefint ut. Hur ofta ungefär går båtarna från Rafina? Hur sent på kvällen går det båtar? Vi har ju alltid åkt charter så vi är nybörjare på att sätta ihop vår egen resa.
Mvh
Elisabeth

Sunny12
2013-10-12, 23:04
Hej, det går inga båtar till Tinos från Rafina sent på kvällarna, jag tror att den sista går cirka 17.00 Ni kan kolla båttiderna på gtp.gr, men de exakta tiderna har väl inte kommit ut ännu för nästa år.
När jag åkte till Tinos den 17 september i år anlände mitt flyg till Athen vid 18.30 och då tog jag bussen till Rafina vid 19.20, de går ungefär 1 gång per timma och sen bodde jag 1 natt på Corali hotel i Rafina, kan rekommenderas de tog 50 euro för ett dubbelrum. Därifrån tar det max 5-10 min. att gå ner till färjorna och biljettkontor till färjorna finns på vägen ner där alla tavernorna ligger nere vid hamnen.

OM Ni behöver en övernattning så kan ni kontakta hotellet här:
http://www.hotel-corali.gr

emil: mail@hotel-corali.gr

reservationer: reservations@hotel-corali.gr
tel nr +3022940 22477

Eva L
2013-10-13, 09:28
Jag tror att det fortfarande finns många mindre familjedrivna hotell som inte är på bokningssajterna eller är alla där nu? Vad jag hört så är inkomsten för ägaren större om kunden bokar direkt sen är det ju alltid trevligt med en personlig kontakt. Lyssna på andra tips och ring för att få ett pris. Då kan ni ju jämföra med vad bokningssajterna tar när de lägger ut boendet. Större turistorter har ju alltid överskott på boenden om det inte är någon speciell högtid eller i delar av högsäsongen.

Eva

Katitzi
2013-10-13, 09:38
Är också på gång att kolla in hotell på Tinos! Har blivit så sugen av era beskrivningar av ön och staden. Har spanat in ett billigt boende som heter Alex. Har någon sett om det verkar vara ok? Läget tänkte jag då mest på. Verkar vara en lummig trädgård och studio med balkong verkar passa oss. Men är det mycket backigt, hur är trafiken och avstånd till bad? Vi kommer säkert att hyra scooter, men kanske inte hela tiden.

Tack för tips om hotell i Rafina Sunny!
Vad kostar förresten färja till Tinos?

Katitzi:)

Lissi
2013-10-13, 09:41
Jag tror att det fortfarande finns många mindre familjedrivna hotell som inte är på bokningssajterna eller är alla där nu?
Eva
Det ligger massor av mysiga pensionat nära hamnen uppe i backarna och utifrån syns det knappt att det är pensionat. ett såg jg sista dagen på Tinos när jag tog en promenad innen vi skulle med färjan till Andros. Det stället hette ONAR och vad jag kunde se så fanns det en jättefin innergård med en liten pool t o m.
Kolla om de finns på nätet! Så kan Du ringa privat sedan eller skriva och jämföra pris Du får.

Om man får ett pris på texBooking så kan man ju alltid erbjuda samma pris privat så går ju alla pengar till ägaren, som ju annars tappar 20-30 % till bokningsföretaget.
Roomsare står ALLTID i hamnen och de är väldigt diskreta. De får stå utanför grindarna och de håller sin plats och gästerna får gå fram själva! Väldigt snällt!

Ovanför stranden Ag. Fokias ligger också flera boenden men då har man längre till stan. Likaså om man bor i Kionia, me dit går buss ofta.

Lycka till!
Lissi

Sunny12
2013-10-13, 10:41
Är också på gång att kolla in hotell på Tinos! Har blivit så sugen av era beskrivningar av ön och staden. Har spanat in ett billigt boende som heter Alex. Har någon sett om det verkar vara ok? Läget tänkte jag då mest på. Verkar vara en lummig trädgård och studio med balkong verkar passa oss. Men är det mycket backigt, hur är trafiken och avstånd till bad? Vi kommer säkert att hyra scooter, men kanske inte hela tiden.

Tack för tips om hotell i Rafina Sunny!
Vad kostar förresten färja till Tinos?

Katitzi:)

Hej jag betalade 24 euro från Rafina till Tinos, när jag skulle hem från Tinos betalade jag 23 euro.. Så det kan skilja någon euro hit och dit..:).. Sen ang. Alex Hotel vet jag tyvärr inget om.. Men det ser ju mysigt ut!

Sunny12
2013-10-13, 10:57
Katitzi, från Alex är det max 500 m till Ag.Fokas stranden. Trafiken är livlig inne Chora men så fort man kommer ut från centrum så är det väldigt glest mellan de bilar man möter, riktigt härligt att köra bil där.. jag kände mig väldigt trygg.Körde även inne i centrala chora och det gick hur bra som helst!:)

Ps. Om ni vill bo vid Ag.fokas stranden så är ju Koralli ap. toppen, visserligen dyrare än på Alex, men priset kan ju gå att förhandla om ni kontaktar hotellet direkt. Därifrån tar det 10 min att gå in till Chora.

Katitzi
2013-10-13, 17:24
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt!

Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med. Har lite svårt att bestämma mig, som ni märker...:o I Kroatien verkar dessutom priserna ha stigit till nästa år.

Katitzi:)

Sunny12
2013-10-13, 18:46
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt!

Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med. Har lite svårt att bestämma mig, som ni märker...:o I Kroatien verkar dessutom priserna ha stigit till nästa år.

Katitzi:)

Det kan inte vara slutsålt på KORALLI redan..:confused:..jag pratade med ägaren innan jag for därifrån ang. logi där i Maj nästa år, han sa ingenting om att det var slutsålt jag var så välkommen att höra av mig, jag har mejlat direkt till honom men har ännu inte fått något svar..MEN vi pratade om det i en annan tråd att alla hotell är säkert inte släppta till försäljning ännu, prova och mejla direkt till Koralli.(iofs Koralli har bara 6 st studios så visst kan de vara slutsålt, men tror knappast det)

Mvh Sunny:)

Katitzi
2013-10-13, 20:43
Det kan inte vara slutsålt på KORALLI redan..:confused:..jag pratade med ägaren innan jag for därifrån ang. logi där i Maj nästa år, han sa ingenting om att det var slutsålt jag var så välkommen att höra av mig, jag har mejlat direkt till honom men har ännu inte fått något svar..MEN vi pratade om det i en annan tråd att alla hotell är säkert inte släppta till försäljning ännu, prova och mejla direkt till Koralli.(iofs Koralli har bara 6 st studios så visst kan de vara slutsålt, men tror knappast det)

Mvh Sunny:)
Fast det är skillnad på maj och juli! I juli har ju högsäsongen dragit igång. Tyvärr.

Katitzi:)

Sunny12
2013-10-13, 21:16
Fast det är skillnad på maj och juli! I juli har ju högsäsongen dragit igång. Tyvärr.

Katitzi:)

Ja, jag vet men, när jag söker på ledigt i MAJ hos Koralli så står det att det är fullbokat och även när jag söker på Juni, så jag tror helt enkelt att de har INTE släppt det hotellet för bokning än...:)

Ps. I vilket fall som helst så finns det så många andra trevliga hotell på Tinos.;)

Sunny12
2013-10-13, 21:40
Det var som jag misstänkte..Koralli har inte uppdaterat sina priser för sitt hotell ännu inför nästa säsong..SÅ därför är det inte bokningsbart ännu på BOOKING.COM...(ringde upp och frågade)
Så jag inväntar svar från ägaren till hotellet och förhandlar direkt med honom!:)

Katitzi
2013-10-13, 21:57
Okey! Bra att veta. Det är bara att avvakta lite då och se hur det blir. Tur att man kan boka om, ifall det dyker upp något bättre!;)

Katitzi:)

Lissi
2013-10-13, 22:04
Jag tror inte alls att Booking har förhandlat än för säsongen 2014. Ring hotellet direkt är mitt råd.

Lissi

Kalimera
2013-10-14, 09:35
Ja, Koralli verkar toppen men är tyvärr slutsålt på alla bokingsajter jag har kollat! Tänkte åka i början av juli i två veckor. Det måste vara väldigt populärt! Har också kollat boenden i Kroatien, en hel del fullbokat där med.Vänner till mig gjorde den numera klassiska rutten Chania, Paleochora, Loutro, Nea Chora i september i år. Jag tipsade om hotell. De skulle boka via bokningsajter, men allt var fullt. Jag gav ännu fler tips, samma visa där, allt var fullt. Då sa jag åt dem att mejla och fråga efter rum, och vips så var allt bokat, och på just de ställen som jag hade tipsat om. Att bokningsajterna säger att det är fullt betyder inte alltid att det är så.

ciakoohler
2013-10-14, 09:46
Janne har absolut helt rätt.Jag upplevde precis samma sak i augusti september.

Sunny12
2013-10-14, 11:47
Stämmer bra, har fått det bekräftat IDAG, från Giorgos ägaren på Koralli det är INTE fullbokat inför nästa säsong... Så det är bara till att ringa och förhandla om ett pris?..:)

Katitzi
2013-10-15, 14:15
En liten undran till bara...:o hur lång tid tar färjan mellan Rafina och Tinos? Lägger den till i Batsi på Andros också?
Finns det någon bra sida där man kan se färjetider?

Ska nu beställa en E-guide!:D

Katitzi:)

Sunny12
2013-10-15, 14:25
Färjan till Tinos(fast Ferry) tar cirka 4 timmar till Tinos från Rafina och den gör ett stopp i Andros hamn. Sen finns det en katamaran som går till öarna med men den kostar ju mer förstås!Om du går in på startsidan på kalimera och klickar på båttidtabeller så kan du söka tiderna där, men
tiderna för nästa Sommar har väl inte kommit ut än.:)

Kalimera
2013-10-15, 14:28
Finns det någon bra sida där man kan se färjetider?Finns här. (http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp)

Ska nu beställa en E-guide!Nu är den skickad. :)

Lissi
2013-10-15, 14:30
Färja Rafina -Tinos tar ca 4 tim o den går via Gavrion som ligger ca 7 km från Batsi. Bussar går emellan. Åker man Sea Cat från Rafina så går den direkt till Tinos. Den stannar aldrig på Andros. Tar 1,5 tim o kostar 48 euro.
Lissi

Sunny12
2013-10-15, 14:43
Ja, tinos-guiden var toppen att ha med, många bra tips!

Katitzi
2013-10-15, 18:28
Finns här. (http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp)

Nu är den skickad. :)

Snabbleverans må jag säga! 13 minuter!klapp_klap
Måste vara nytt rekord? Man tackar!

Katitzi:)

Kalimera
2013-10-16, 09:47
Snabbleverans må jag säga! 13 minuter!klapp_klap
Måste vara nytt rekord?Jag tror det. :)

Katitzi
2013-10-16, 13:53
Som ni kanske ser här i forumet funderar jag också på Skiathos till nästa år.
Gud vad jag är jobbig, jag vet!:oAng_elx

Är fortfarande jättesugen på Tinos, dit det dessutom skulle bli billigare att resa med Norwegian till Athen och sen färjan ut. Men min "surgubbe":mad: gillar inte långa båtturer och fyra timmar har han svårt att tänka sig. Okey tänker jag... kortare transfer än på Skiathos är nog svårt att slå!:p
Så vi får väl se vart det landar så småningom.

Fast det är ju det som är roligt med planeringen, att ändra sig fram och tillbaka!;)

Katitzi:)

Sunny12
2013-10-16, 14:44
Som ni kanske ser här i forumet funderar jag också på Skiathos till nästa år.
Gud vad jag är jobbig, jag vet!:oAng_elx

Är fortfarande jättesugen på Tinos, dit det dessutom skulle bli billigare att resa med Norwegian till Athen och sen färjan ut. Men min "surgubbe":mad: gillar inte långa båtturer och fyra timmar har han svårt att tänka sig. Okey tänker jag... kortare transfer än på Skiathos är nog svårt att slå!:p
Så vi får väl se vart det landar så småningom.

Fast det är ju det som är roligt med planeringen, att ändra sig fram och tillbaka!;)

Katitzi:)

flabb_flab... Jag är precis likadan velar fram och tillbaka, så det är tur att jag endast köpt en enkel flygbiljett, det finns ju så många öar om man utgår från Aten.

Ps. Ni kan ju iofs komma till Tinos på 1,5 timme med katamaranen.(SeaCat)

Katitzi
2013-10-16, 15:53
flabb_flab... Jag är precis likadan velar fram och tillbaka, så det är tur att jag endast köpt en enkel flygbiljett, det finns ju så många öar om man utgår från Aten.

Ps. Ni kan ju iofs komma till Tinos på 1,5 timme med katamaranen.(SeaCat)
Gungar inte den väldigt mycket? Fast det finns ju åksjuketabletter som tur är. När vi åkte till Naxos här om året tog jag en sån och tur var väl det! Folk spydde överallt runtomkring på båten (Alexander), så en sån resa fasar man för igen!:eek:
Men det tål absolut att tänka på!

Katitzi:)

Lissi
2013-10-16, 16:10
Jag åker alltid SeaCat ut til Tinos och det har aldrig gungat. Man har skydd av Evia halva resan och sen går den nära både Andros o Tinos så det är aldrig hög sjö är min erfarenhet.
Lissi

Katitzi
2013-10-23, 16:10
Ibland är det tur att man är förkyld så man kan sitta hemma och leta resor!:p
Har idag upptäckt ett jätterbra sätt att ta sig till Tinos!!!:D
Flygstol med Airtours till Mykonos och därifrån färja som tar 30 minuter! Har nu också hunnit kolla lite på hotellen i Mykonos stad och vi kan avsluta semestern där i tre nätter. Då får vi två fina öar på samma resa och slipper långa färjetider!_B-anana
Nu gäller det bara att "gubben" köper detta också...:rolleyes:

Katitzi:)

Lissi
2013-10-23, 16:25
Så klart han gör! Ni får absolut två helt olika ö- upplevelser på samma resa! Risken är bara att ni kommer att längta tillbaks till Tinos-lugnet;)

Lissi

Sunny12
2013-10-23, 17:16
Ibland är det tur att man är förkyld så man kan sitta hemma och leta resor!:p
Har idag upptäckt ett jätterbra sätt att ta sig till Tinos!!!:D
Flygstol med Airtours till Mykonos och därifrån färja som tar 30 minuter! Har nu också hunnit kolla lite på hotellen i Mykonos stad och vi kan avsluta semestern där i tre nätter. Då får vi två fina öar på samma resa och slipper långa färjetider!_B-anana
Nu gäller det bara att "gubben" köper detta också...:rolleyes:

Katitzi:)

Låter ju toppen Katitzi..:)...men är inte flygstolarna dyra med Airtours?

Katitzi
2013-10-23, 18:17
Låter ju toppen Katitzi..:)...men är inte flygstolarna dyra med Airtours?

3899 kr per person 5 juli två veckor. Då är det med boka tidigt plus trogen rabatt. Inte så jättebilligt kanske, men bra flygtider och snabbt på plats. Färjan blir ju billigare än från Rafina, så sammantaget blir det väl ett par tusenlappar mer för båda tillsammans. Fast det kan det ju vara värt.
Med Nowegian till Aten landar man sent på kvällen och åker sent på kvällen. Det slipper man med flyget till Mykonos.

Katitzi:)

Sunny12
2013-10-23, 18:34
Ja, det där att vara snabbt på plats kan ju vara värt att betala lite extra för ibland! Jag ska kolla hemresa från Mykonos senare, även Apollo och Ving flyger ju dit nästa sommar, men då ska jag försöka hitta en billig sista minuten biljett, skulle verkligen vara smidigt att flyga hem från mykonos, även om jag verkligen njuter av långa båtturer.:)

Katitzi
2013-11-23, 15:51
Nu har jag äntligen kommit så långt att jag bokat flyg till Aten!_B-anana
Fick tips här på Kalimera att Aegean börjar flyga från Stockholm till Aten - BILLIGT! Så nu är det bokat 28/6-15/7 för 1394 kr per pers.
Tinos och Batsi på Andros lockar nu väldigt! Sambon får stå ut med båtresan, så det så!:p

Jag har några frågor igen.:o Det finns en strand till vänster om hamnen i Tinos stad som heter Kalamia, är den badbar? Och hur är själva staden på den sidan, är det bättre mot Agios Fokias stranden?
Om man ska kombinera Tinos och Andros vilken ö är bäst att börja med?

Katitzi:)

Lissi
2013-11-23, 18:27
Bra val!

Stranden alldeles tv om hamnen har gjorts i ordning lite men den är ingen strand i min smak. Känns alldeles för nära hamnen och ger ett smutsigt intryck. Många greker badar dock där. Inga solstolar finns. Bor man på den sidan hamnen ska man gå längre ut till Kionia.
Jag tycker att Agios Fokias är bästa stranden i Tinos Chora. Det ligger ju många små boenden där. Nikoletas ligger ju åt det hållet så det är ju den naturliga stranden för mig.

Angående öar....Ta Andros först om ni verkligen vill dit, för tar ni Tinos först så finns risken att ni blir kvar för att ni trivs så bra och jag hittade i alla fall inget som är bättre på Andros, utom möjligen solnedgången om ni har hotell med första parkett i Batsi. Fast det kan ni ju få i Tinos Chora också! Jag tror Andros förlorar på att komma som ö nr 2....Andros kommer att jämföras med Tinos hela tiden...

Lissi - som ändå är glad att jag var på Andros några dagar. Nu kan jag åka förbi utan att undra.

Katitzi
2013-11-25, 21:24
Hej Lissi!
Har nu bokat ett tvåbäddsrum hos Nikoleta. Det ska ligga på andra våningen med utsikt över trädgården. Är rummen mycket små eller funkar det att bo där drygt en vecka?

Katitzi:)

Lissi
2013-11-25, 22:07
Vi har bott i båda rummen mot gården. Ett är lite mindre än det andra men vi har bott där i två veckor i det minsta och det vi oftast bor i mot gatan är ännu mindre.. Jag har bilder från rummen som jag skickar till den e-post som du angett här i den kontaktinfo.

Lissi - avis på dig som har bokat Tinos!;)

Katitzi
2013-11-26, 16:27
Tack snälla Lissi!

Bilderna och infon kom fram. Det verkar vara ett boende i vår smak, så vi kör på det!:D
Ett tag var jag inne på ett annat boende som var något billigare, men Nikoleta verkar ha mycket bättre läge.

Tack igen!

Katitzi:)

Lissi
2013-11-26, 17:11
Ingen orsak, det är kul att kunna hjälpa till!

Lissi

Katitzi
2013-11-26, 19:11
Vårt plan kommer att landa 16.40 i Aten. Finns det någon möjlighet att komma med någon färja från Rafina till Tinos samma kväll tror ni?
Färjetiderna verkar inte vara upplagda än.

Annars får man väl sova över i Rafina, det gör inget det heller.
När vi ska hem måste vi det i alla fall, för planet går 8.20.

Katitzi:)

Lissi
2013-11-26, 21:26
Jag tror det brukar gå en båt kl 19.00 när det är säsong så då borde ni hinna....Men jag har aldrig åkt så sent. När vi kommer för sent till Rafina bor vi alltid på hotel Corali.
När vi åker hem och har morgonflyg brukar vi ta en sen båt till Rafina och sen bo på antingen Corali eller på hotel Peris i Luotsa halvvägs till flyget och sen får man skjuts till flyget dagen efter. Corali har ingen frukost men på Peris ingår frukost som kommer på bricka till rummet och man sitter på balkongen och äter och "suger ut" det sista av Grekland.....:cool:

Åh vad jag längtar till Grekland nu!

Lissi

Katitzi
2013-11-27, 19:18
Hur tar ni er till hotel Peris från Rafina och vad kostar ett rum där? Om man bor på tex Corali i Rafina, när börjar flygbussarna gå på morgonen? Finns det annars någon sorts transfer man kan boka till flygplatsen? När vi åker till någon av Kanarieöarna brukar vi boka ett bolag om heter Shuttledirect och det har funkat bra.

Jag kommer nog att återkomma med många frågor innan den här resan är i hamn!:o

Katitzi:)

Lissi
2013-11-27, 22:59
Det allra enklaste är att övernatta på Corali i Rafina och sen ta bussen ut till flygplatsen för då kan man ju "roa" sig i Rafina på kvällen och äta gott på torget.
Vi betalade tror jag 65€ både i maj och i slutet av september.

På Peris är det lite dyrare men då ingår ju frukost och skjuts...75-80€ tror jag sista gången vi bodde där i dubbelrum.

Jag kan ju vägen till Peris nu så för mig är det ju lätt att se var jag ska kliva av vid "the bakery" som ligger längs stora vägen i Artemisa. Sen får man gå en liten bit in på en tvärgata/väg. Jag kan inte i huvudet vad hållplatsen heter, men chaufförerna brukar veta....Har man jättetidigt flyg så är det ju smidigt att bli skjutsad på morgonen men åker ni mitt i sommaren kan jag inte tänka mig annat att första bussen från Rafina går vid kl 7.
Du kan gå in på KTEL och kolla i vår när busstiderna kommer, eller göra som vi, kika redan när vi åker ut till Tinos.
När jag åker mina ensamresor bor jag jättegärna på Peris för jag tycker det är skönt att vara halvvägs till flyget och det finns/fanns en liten taverna rätt nära ( om den finns kvar). När Claes är med så bor vi över i Rafina. oftast. Fast lite beror ju givetvis på flygtiderna.
Vi har dock aldrig behövt ta taxi.

Lissi

Katitzi
2014-01-09, 16:39
Hej igen!

Har mejlat till Hotell Corali i Rafina och hört mig för om rum till hemresan. Det finns det och antingen vill de ha mitt kortnummer eller att jag betalar 50% vid bokningen. Hur brukar ni göra? Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.

Katitzi:)

Kalimera
2014-01-09, 17:24
Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.Jag har - motvilligt - lämnat ut mitt kortnummer några gånger, och det har funkat bra. Jag har även satt in pengar i förskott på några hotells bankkonto, och det har också fungerat bra. Jag gillar det inte, men har tänkt som så att om det inte fungerar så kommer jag skriva om det här på Kalimera och varna andra. Det tror jag inget hotell vill vara med om. Så kan du också tänka. :)

Charleston
2014-01-09, 17:36
Jag har rätt ofta betalt deposition/bokningsavgift via bankkontoöverföring, både vad gäller boende och även några gånger för bilhyra, och det har alltid funkat bra. Tycker i och för sej att 50% är i högsta laget, men det kan ju bero på att det bara är för en natt (det ska ju "svida" åtminstone lite om man inte dyker upp). Kortnummer försöker man ju undvika att lämna ut, men det har allt hänt några gånger härifrån också (brukar då använda e-kort-varianten, som i alla fall Swedbank har).

Sunny12
2014-01-09, 22:09
Hej igen!

Har mejlat till Hotell Corali i Rafina och hört mig för om rum till hemresan. Det finns det och antingen vill de ha mitt kortnummer eller att jag betalar 50% vid bokningen. Hur brukar ni göra? Det känns inte så säkert att lämna ut sitt kortnummer när det inte går genom nån bokningsajt som tex. Bookinig.com. Är det bättre att ringa ner? Jag har inte bokat direkt med ett hotell förut.

Katitzi:)

Katitzi när jag bodde på Corali en natt i september, då ringde jag direkt till hotellet och pratade med ägaren, sa att jag ville reservera ett rum, sen frågade jag om jag behövde lämna ut mitt kortnr..(vilket jag kände var lite olustigt över telefon) men som tur var behövde jag inte det, hon sa att jag kunde betala vid ankomst!
Så ring och fråga!

Mvh Sunny:)

Ia
2014-01-20, 17:20
Hei Lissi, jeg spør deg som er kjent på Tinos...det ser ut som at jeg også ender der i år..kombinert med Andros.
Jeg har sett på hotel Agali bay som ligger helt ved havet ikke så langt fra Nicolette...kjenner du til dette hotellet? Er beliggenheten grei? Utsikten så iallefall flott ut ;)

Lissi
2014-01-20, 17:49
Jag har gått förbi många gånger där och en gång blev jag bjuden på kaffe med kaka med utsikt över havet fast jag inte bodde där. Så trevligare ägare....Jag tror det är ett jättemysigt ställe att bo på, men de har väl inga lägenheter, bara rum om jag fattat rätt. Utsikten är över hela Ag. Fokias och på kvällen ser man hela Mykonos upplyst.
Det ligger väldigt centralt och nedanför hotellet finns en liten, liten iordninggjord strandsnutt för morgondopp!


http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Aigali1_zps47b663e2.jpg


Lissi

Ia
2014-01-20, 17:53
Ååå... det der tror jeg blir bra. Ja vet de har bare rom, men prisen på 40 E. er inkludert frokost og den kan man sitte og spise under et tre med utsikt over havet...gleder meg ;)

Takk Lissi :)

Lissi
2014-01-20, 18:16
Synd att vi inte är där samtidigt! I år blir det vårresa.

Lissi

Ia
2014-01-20, 22:35
Ja, det kunne jo vært riktig hyggelig ;)
Men kanskje treffes man på en gang i den greske øyverden... jeg kommer vel fortsatt til reise alene.. siden min sambo verken liker sol eller reising...forstå det den som kan :eek:
Jeg gleder meg iallefall til Tinos og Andros _B-anana

Må bare få bestilt meg noen nye E-guider... og fornye passet..

Smultron
2014-01-21, 20:36
Ja, det kunne jo vært riktig hyggelig ;)
Men kanskje treffes man på en gang i den greske øyverden... jeg kommer vel fortsatt til reise alene.. siden min sambo verken liker sol eller reising...forstå det den som kan :eek:

Ja, en del personer är svåra att förstå sig på ;) Min före detta sambo var/är likadan!:eek: Till att börja med hängde tonåringarna med till Grekland, men numera reser jag själv, för stanna hemma från Grekland vill man ju inte!flabb_flab