handdator

Visa fullständig version : Paleochora


siv
2013-10-11, 17:51
Hej! Är det några kalimeror i Paleochora mellan 20 - 26 oktober. Vi åker i morgon och skall bo i Kolombari första veckan. Må så gott alla!bye_bye

pollebosse
2013-10-11, 18:23
Hej.
Nej, tråkigt nog.
Skulle vara kul att höra hur ni upplever Kolimbari.
Kanske kan det skrivas några rader om denna lilla ort?

Hoppas ni får det underbart på resan, besök Methexes i Paleochora och hälsa från mig. Ät mammas -dagens mat- den är oftast fantastiskt. Och har hon börjat med Kastanje-stifado, ta den. Finns det någon grov höstsallad med senapsvinegrättsås, ta den.
Tja, det blir nog bra hur som.

Ha det gott!

Paul

siv
2013-10-13, 18:46
Tack Paul for ditt tips. Lovar att halsa fran dig. Ska rekognosera har sa far vi se vad mer an detta harliga hotell.

Ma sa gott!

Marja
2013-10-13, 20:35
Hej Siv! Önskar jag vore där jag med. Längtar.:p

Håller med att Methexes rest vid udden är värt att äta såväl lunch som middag. Jag åt allt från Barbouni (red mullet), grillade räkor. Men mammans mat tex. kastanje stifadon = suverän med salladen mystico med vilda örter och senap/honungen till. Trevlig familj som ger personlig service till alla.

larvih
2013-10-13, 20:54
... kastanje stifadon = suverän...

Den kastanje stifado har jeg faktisk hørt om flere gange i dag. :)

Fysimera
2013-10-14, 07:42
Ja kastanjerna är klara.
Vi åt dom i en god stifado på vår avskedsmiddag förra veckan vi var 28 personer... alla njöt.
I morgon är vi åter i PH för årets sista vandringsvecka och då blir det igen kanstanjerna hoppas vi.
Vi åker hem den 19 så vi hinner nog tyvärr ej ses.

Olle

siv
2013-10-14, 20:55
Hej!

Maste verkligen prova kastajerna nar vi kommer ner. Har promenerat upp till klostret idag. Var aven dar for 10 ar sedan. Ser verkligen hur det har utvecklats pa den har sidan on. Var lite vind idag, men tog oss ett dopp nar vi kom tillbaks efter 4 timmars promenad, det var skont. Vill man ha lugn och ro ar det ett bra stalle.klapp_klap