Visa fullständig version : Bildgåta 3356 - Båttur runt Milos
Kalimera
2013-10-09, 09:10
Var är vi nu?
http://www.kalimera.se/bilder/bilder/grekland_98.jpg
Såna vågor! Är det ombord på en båt? På väg till Samos? Ang_elx
/ Anne
Kalimera
2013-10-09, 15:42
Är det ombord på en båt? På väg till Samos?Det är en båt. Men inte på väg till Samos. Vackert väder för båtresor var det inte. :)
Är det kanske på Skopan på väg till Amorgos?
/kimmen
Eller på Kreta, någonstans mellan Chora Sfakion o Paleochora med båten som jag har glömt vad den heter.... typ Daskalogorian :)
Kalimera
2013-10-10, 09:54
Är det kanske på Skopan på väg till Amorgos? Nej.
Eller på Kreta, någonstans mellan Chora Sfakion o Paleochora med båten som jag har glömt vad den heter.... typ Daskalogorian :)Inte där heller, och båten heter Daskalogiannis. :D
MEN BÅTEN MÅSTE JU FINNAS PÅ KRETA????
Birgitta
Då gissar jag på båten som går till eller ifrån Gavdos! :)
Smultron
2013-10-10, 16:05
Patmos Star på väg till/från Leros?
Kalimera
2013-10-11, 09:04
MEN BÅTEN MÅSTE JU FINNAS PÅ KRETA????
BirgittaInte Kreta. Jag menade att båten Pyttan skrev om heter Daskalogiannis. Det är inte den båten. :)
Då gissar jag på båten som går till eller ifrån Gavdos! :)Inte Kreta.
Patmos Star på väg till/från Leros?Nej.
Zakynthos?Nej.
larstommy
2013-10-12, 16:09
Möjligen på väg till Fourni ???
Kalimera
2013-10-14, 08:22
Möjligen på väg till Fourni ???Inte det heller.
Vattnet är så blått så ni är kanske på väg till eller från Paxi?
Lissi
Kalimera
2013-10-14, 09:17
Vattnet är så blått så ni är kanske på väg till eller från Paxi?Inte det heller.
Det ligner min mareridtsagtige rejse til Kastellorizo i starten af 80-tallet. Selvom min tur var om aftenen og i mørke, så gætter jeg alligevel på Kastellorizo.
Kalimera
2013-10-14, 14:11
så gætter jeg alligevel på Kastellorizo.Inte där heller.
Jag trodde nog att gåtan skulle lösas fort, även om den ser svår ut. ;)
Kanske den där gamla, mysiga båten som man ibland får ta till Tilos från Rhodos. Den brukar också lägga till vid Chalki. Jag har åkt den några gånger när inte Sea Star gick. Den gick från en liten hamn söder om flygplatsen. :)
para poli
2013-10-15, 00:10
Giro de Milos? Alltså en rundtur runt ön? :)
Kalimera
2013-10-15, 12:22
Kanske den där gamla, mysiga båten som man ibland får ta till Tilos från Rhodos.Inte den heller.
Giro de Milos? Alltså en rundtur runt ön? :)Men där satt den! Grattis! klapp_klap
Det är många som gjort turen runt Milos, och jag tror att det är många som inte har gjort det på grund av dåligt väder. Denna tur kunde inte fullföljas. Efter lunchen på Kimolos blåste det upp och vi fick återvända till Adamas. Den båtresan var inte kul. Bland de värsta jag har varit med om. :o
Vi har gjort den två gånger i fantastiskt väder! Hoppas du har gjort om resan annars rekommenderar vi rundturen runt Milos, den borde alla få vara med om!
Hälsn Cyrene
para poli
2013-10-15, 16:27
Men där satt den! Grattis! klapp_klap
Det är många som gjort turen runt Milos, och jag tror att det är många som inte har gjort det på grund av dåligt väder. Denna tur kunde inte fullföljas. Efter lunchen på Kimolos blåste det upp och vi fick återvända till Adamas. Den båtresan var inte kul. Bland de värsta jag har varit med om. :o
Åh, blir så glad när jag sätter en :).
Min Milostur drabbades av motorhaveri efter Kimolos. Det började ryka brandrök som värsta Lützendimman. Det stank bensin. På med flytvästar. Vad gör "maskinisten"? Jo öppnar luckan till motorn och klättrar ner, MED EN CIGG i mungipan. Jag och kompisen smög oss längst fram i fören och väntade på smällen. Iaf, dom fick stopp på rökutvecklingen och fick gå tillbax till Adamas för halv maskin...
Kalimera
2013-10-16, 09:08
Vi har gjort den två gånger i fantastiskt väder! Hoppas du har gjort om resan annars rekommenderar vi rundturen runt Milos, den borde alla få vara med om!Jag har som väl är gjort om den. Som du skriver är det en fantastisk rundtur. Den bästa jag har varit med om. :)
Jo öppnar luckan till motorn och klättrar ner, MED EN CIGG i mungipan..Detsamma hände oss under just denna rundtur. Men det berodde inte på rök från maskin, den stannade bara, och vi gled iväg. Snubben hade en cigg i munnen när han klev ner i maskin. :o
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.