handdator

Visa fullständig version : En roadtrip på Kárpathos


Kalimera
2013-10-07, 14:29
Årets tjugofjärde resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här » (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/karpathos-pigadia.html) (Bilderna till resebrevet finns på sidan 3 och 4.)

inkfish
2013-10-07, 15:08
Vilket jättetrevligt resebrev, verkligen en snabbkurs i Karpathos:)

Log lite åt att ägarna på To Steki i Mesochori undrade varför ni inte bodde hos dem... Jag har gjort det och skulle, som ni, välja Acropolis nästa gång. To Steki var väldigt slitet och inte utrustat som det utlovats. Däremot var maten på tavernan kanongod.

Monica P
2013-10-07, 15:24
Vilken resa! Det jag hittills lärt mig om Karpathos är vad maken och has bror berättat- om fiske, de gick aldrig i land...och så kalimerainlägg. Men nån gång ska jag åka dit!

Lissi
2013-10-07, 18:00
Tack, tack! Jättekul att läsa om öar man aldrig varit på och sannolikt aldrig kommer att åka till heller. Där verkar fint förstås, men jag har många öar över på listan! Jättetrevlig läsning!klapp_klap

Lissi

MariaJ
2013-10-07, 21:49
Åhh, vad kul att läsa ert resebrev, tack, tack. Vi är precis hemma igen efter en Karpathosresa vi också, jag sitter just och försöker få ihop ett resebrev jag medflabb_flab
Väldigt lustigt också att vi har gått om varann kan jag se. Vi åkte från Karpathos den 22 sept till era krokar på Kreta, Makrigialos, och tillbaka till Karpathos den 28 sept. Så vi möttes nästan på färjanbye_bye

Masse
2013-10-07, 22:28
Oj vad det värmer i hjärtat att få följa med er på vårt kära Karpathos. Härliga bilder! Visst är det en väldigt vacker ö!

:) Masse

KR
2013-10-07, 22:40
Härligt!
//
KR

Ylva A
2013-10-09, 09:47
MariaJ, Då blir det roligt för oss att läsa ditt resebrev, både om dina erfarenheter från Karpathos och från vårt närområde Makrigialos. Det kan ju bli en bra jämförelse mellan den lilla och den stora ön
hoppas / Jannis