handdator

Visa fullständig version : Hemma igen från Paleochora

Mysofix
2013-10-06, 18:22
Nu är vår underbara semester i Paleochora slut. Vi är mycket nöjda och ångrade inte vårt resmål en endaste sekund. Tvärtom. Det kommer definitivt att bli Paleochora igen. Vädret var mycket bra. Vi vandrade, badade och solade och åt som vi aldrig sett mat förr. Bästa måltiderna var två luncher, den ena i den gamla skolbyggnaden i Anidri och den andra på Taverna Grameno vid Grameno beach. På den senare åt vi bland annat vilda rötter. Milda makter så gott (som Pollebosse sa). En kväll åt vi middag med Pollebosse och lugnagatan. En annan med Ciakoohler. Väldigt trevligt att träffas! Vi såg också Zorba på utomhusbiografen. Det var lite annorlunda. Man visste inte om cikadorna var med i filmen eller sidan om oss i buskarna. Andra minnesvärda upplevelser var besöket i Azorgires och dagen i Elafonissi.
En vecka går fort men vi tycker att vi hann väldigt mycket. Än en gång tack för tipset till alla Paleochora-entusiaster. Nu finns här en entusiast till!!:)

ramses
2013-10-06, 18:39
Härligt att läsa att ni är nöjda och har haft det bra. Ja visst finns det mycket att uppleva i detta område, så varierat.

ciakoohler
2013-10-06, 19:25
bye_bye

Kalimera
2013-10-07, 10:39
Vi såg också Zorba på utomhusbiografen. Det var lite annorlunda. Man visste inte om cikadorna var med i filmen eller sidan om oss i buskarna.Häftigt! Skulle också vilja se Zorba utomhus i Grekland, och varför inte på Kreta. Kul att höra att ni är så nöjda. Snart är det en svensk koloni på Paleochora. :)

yannis
2013-10-07, 14:52
"Svensk koloni" flabb_flab
Ja, inte helt fel ställe!
Kul att du trvdes Mysofix.
Birgitta.

Marja
2013-10-08, 22:17
Det låter underbart! :p Längtar tillbaka....så jätte mycket när jag hör detta.
Jag fick ju bara en vecka där i september men ....så bra dagar. Oj oj!!

Tack för att det kittlar lite i rese-nerven! :)
Nu skall jag snart planera nästa resa till Grekland och drömma mig bort en stund. ;)

Marja

Ayelet
2013-10-11, 15:21
För många, många år sen såg jag Zorba på en utomhusbio i Heraklion, det var en fantastisk upplevelse!